A digitális médiafogyasztási szokásokat vizsgálta a PayPal

forrás: Prím Online, 2018. november 7. 12:27

A streaming szolgáltatások Magyarországon is egyre népszerűbbek, jelenleg a megkérdezettek 52%-a részesíti előnyben a videóadatfolyam-átvitel alapú szolgáltatásokat ahelyett, hogy megvásárolná és letöltené a videótartalmakat – derül ki a PayPal és a SuperData Digital Goods Economy Survey című digitális médiafogyasztási szokásokat vizsgáló nemzetközi felméréséből.

A streaming szolgáltatások egyre népszerűbbek világszerte, az európai országokban a fogyasztók 72%-a ezeket használja ahelyett, hogy megvásárolná és letöltené a videótartalmakat. A szolgáltatók előretörését jól érzékelteti a tény, hogy a globális internetes forgalomnak már több mint a fele a streamelt videó tartalmak fogyasztásából adódik.* A nemzetközi trendeknek megfelelően a magyar piac is folyamatosan bővül, a Statista legfrissebb adatai szerint 2018 év végéig az értéke elérheti a 101 millió dollárt.** A PayPal felmérése szerint az online streamelt filmek és zenék a legnépszerűbb digitális termékek Magyarországon, a megkérdezett internetfelhasználók közel fele vásárolt ilyen tartalmat az elmúlt három hónapban. A magyar fogyasztói preferenciák közelítenek az európai arányhoz, jelenleg 52% részesíti előnyben a videóadatfolyam-átvitel alapú szolgáltatásokat.  A többség 2.000 Ft-nál alacsonyabb összeget költött videótartalom megvásárlására a kutatást megelőző 3 hónapban, az online fizetési mód kiválasztásában pedig a kényelem és a gyorsaság az elsődleges szempontok.

 

„A filmeket és zenéket online értékesítő partnereink és előfizetőik mindennapjait egyre jobban áthatja a digitalizáció, ezért úgy döntöttünk, hogy közelebbről is megvizsgáljuk a területet. Mint kiderült, a digitális szórakoztató tartalmak egyre növekvő népszerűségének hátterében az egyik legfontosabb mozgatórugó a kényelem. A fogyasztók 46%-a azért vásárol filmeket vagy TV-sorozatokat digitálisan, mert ezt az otthon kényelméből is megtehetik, 60% pedig azért, mert így várakozás nélkül, azonnal hozzáférhetnek a kívánt tartalomhoz.” – mondta el Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.

 

 

Mi alapján választunk videó streaming szolgáltatót? 

A felméréséből kiderül, hogy videószolgáltatót a magyar fogyasztók 66%-a a rendelkezésre álló műsorkínálat mérete alapján választ, 47% számára az is fontos elvárás, hogy ne kelljen a filmeket és a sorozatokat egyenként megvásárolni, és a válaszadók közel felének  az is lényeges, hogy mobilon és számítógépen is hozzáférjen a tartalomhoz. A videótartalmak műfaját tekintve Magyarországon a legnépszerűbb az akciófilm (69% nézett ilyet a kutatást megelőző 3 hónapban), a komédia (46%) és a gyerek/családi filmek (45%). A sztereotípiákat megcáfolva, közel azonos mennyiségű férfi (29%) és nő (24%) néz horrorfilmeket.

 

Mostantól PayPal-lel is fizethető az HBO GO előfizetés

A PayPal számlán keresztül történő fizetés már elérhető Magyarország egyik vezető streaming szolgáltatásánál, az HBO GO-n. Az előfizetéssel hozzáférhetünk az HBO saját gyártású sorozataihoz, sikerfilmekhez, vígjátékokhoz, dokumentumfilmekhez és exkluzív, színfalak mögé kalauzoló extrákhoz.

 

„Nagyon örülünk, hogy létrejött az együttműködésünk a HBO-val, mivel az online szórakozás fejlődése jelenleg az egyik legizgalmasabb terület világszerte. Az online vásárlásnál a megfelelő fizetési mód rendkívül fontos a fogyasztók számára, különösen mobileszköz használata esetén. A digitális tartalmakért történő fizetés esetében Magyarországon minden öt fogyasztóból négy az egyszerűen használható fizetési módot részesíti előnyben, amire a PayPal tökéletes megoldást kínál” – mondta el az együttműködés kapcsán Marcin Glogowski.

 

________________

* Forrás: Global Internet Phenomena report by Sandvine

** Forrás: https://www.statista.com/outlook/200/139/digital-media/hungary

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését

Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.

2024. május 21. 11:28

A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában

A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.

2024. május 21. 09:54

Tökéletesre csiszolt autóval döntené meg világrekordját a Széchenyi-egyetem hallgatói csapata

A SZEnergy Team tavaly májusban az energiahatékonysági és az autonóm kategóriát is megnyerve, kettős győzelemmel és saját korábbi világcsúcsát megdöntve zárta a világ legnagyobb energiahatékonysági versenyét, a Shell-Eco Marathont. A győri Széchenyi István Egyetem csapata idén a szokásosnál is magasabbra tette a lécet: a cél a dupla címvédés, ha lehet, újabb világrekorddal. Mielőtt elutaztak volna a verseny helyszínére, bemutatták elkészült fejlesztéseiket.

2024. május 20. 12:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59