A digitális médiafogyasztási szokásokat vizsgálta a PayPal
A streaming szolgáltatások Magyarországon is egyre népszerűbbek, jelenleg a megkérdezettek 52%-a részesíti előnyben a videóadatfolyam-átvitel alapú szolgáltatásokat ahelyett, hogy megvásárolná és letöltené a videótartalmakat – derül ki a PayPal és a SuperData Digital Goods Economy Survey című digitális médiafogyasztási szokásokat vizsgáló nemzetközi felméréséből.
A streaming szolgáltatások egyre népszerűbbek világszerte, az európai országokban a fogyasztók 72%-a ezeket használja ahelyett, hogy megvásárolná és letöltené a videótartalmakat. A szolgáltatók előretörését jól érzékelteti a tény, hogy a globális internetes forgalomnak már több mint a fele a streamelt videó tartalmak fogyasztásából adódik.* A nemzetközi trendeknek megfelelően a magyar piac is folyamatosan bővül, a Statista legfrissebb adatai szerint 2018 év végéig az értéke elérheti a 101 millió dollárt.** A PayPal felmérése szerint az online streamelt filmek és zenék a legnépszerűbb digitális termékek Magyarországon, a megkérdezett internetfelhasználók közel fele vásárolt ilyen tartalmat az elmúlt három hónapban. A magyar fogyasztói preferenciák közelítenek az európai arányhoz, jelenleg 52% részesíti előnyben a videóadatfolyam-átvitel alapú szolgáltatásokat. A többség 2.000 Ft-nál alacsonyabb összeget költött videótartalom megvásárlására a kutatást megelőző 3 hónapban, az online fizetési mód kiválasztásában pedig a kényelem és a gyorsaság az elsődleges szempontok.
„A filmeket és zenéket online értékesítő partnereink és előfizetőik mindennapjait egyre jobban áthatja a digitalizáció, ezért úgy döntöttünk, hogy közelebbről is megvizsgáljuk a területet. Mint kiderült, a digitális szórakoztató tartalmak egyre növekvő népszerűségének hátterében az egyik legfontosabb mozgatórugó a kényelem. A fogyasztók 46%-a azért vásárol filmeket vagy TV-sorozatokat digitálisan, mert ezt az otthon kényelméből is megtehetik, 60% pedig azért, mert így várakozás nélkül, azonnal hozzáférhetnek a kívánt tartalomhoz.” – mondta el Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
Mi alapján választunk videó streaming szolgáltatót?
A felméréséből kiderül, hogy videószolgáltatót a magyar fogyasztók 66%-a a rendelkezésre álló műsorkínálat mérete alapján választ, 47% számára az is fontos elvárás, hogy ne kelljen a filmeket és a sorozatokat egyenként megvásárolni, és a válaszadók közel felének az is lényeges, hogy mobilon és számítógépen is hozzáférjen a tartalomhoz. A videótartalmak műfaját tekintve Magyarországon a legnépszerűbb az akciófilm (69% nézett ilyet a kutatást megelőző 3 hónapban), a komédia (46%) és a gyerek/családi filmek (45%). A sztereotípiákat megcáfolva, közel azonos mennyiségű férfi (29%) és nő (24%) néz horrorfilmeket.
Mostantól PayPal-lel is fizethető az HBO GO előfizetés
A PayPal számlán keresztül történő fizetés már elérhető Magyarország egyik vezető streaming szolgáltatásánál, az HBO GO-n. Az előfizetéssel hozzáférhetünk az HBO saját gyártású sorozataihoz, sikerfilmekhez, vígjátékokhoz, dokumentumfilmekhez és exkluzív, színfalak mögé kalauzoló extrákhoz.
„Nagyon örülünk, hogy létrejött az együttműködésünk a HBO-val, mivel az online szórakozás fejlődése jelenleg az egyik legizgalmasabb terület világszerte. Az online vásárlásnál a megfelelő fizetési mód rendkívül fontos a fogyasztók számára, különösen mobileszköz használata esetén. A digitális tartalmakért történő fizetés esetében Magyarországon minden öt fogyasztóból négy az egyszerűen használható fizetési módot részesíti előnyben, amire a PayPal tökéletes megoldást kínál” – mondta el az együttműködés kapcsán Marcin Glogowski.
________________
* Forrás: Global Internet Phenomena report by Sandvine
** Forrás: https://www.statista.com/outlook/200/139/digital-media/hungary
Kapcsolódó cikkek
- Húszszorosára nőtt egy önéletrajz ára az elmúlt 6 évben
- A magyar tulajdonú autóipari cégek kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt
- Készítse fel vállalkozását az ünnepi rohamra
- Hosszú távú stratégiai megállapodást kötött az OTT-ONE Nyrt. és a TV2 Csoport
- A Fujitsu új felmérése szerint az IoT-projektek három éven belül megtérülnek
- Accenture felmérés az oktatási és vállalati képzési rendszerekről
- Többet fényképezünk, kevesebbet telefonálunk a mobilunkkal
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
- GKI-Euronics: idén minden ötödik szülő már műszaki cikket is vásárolt az iskolakezdéshez
- Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI forradalom a pénzügyi szektorban is
A mesterséges intelligencia (AI) forradalmának egyik legnagyobb haszonélvezői várhatóan a pénzintézetek és pénzügyi szolgáltatók lesznek, amennyiben nem áldozzák fel a fogyasztói és felhasználói bizalmat a gyors eredmények érdekében. Az innováció és a bizalom fenntartását célzó uniós szabályozás 2026. augusztusáig fokozatosan lép életbe. A közelmúltban a KPMG Magyarország magyar és nemzetközi szakértői, valamint ügyfélkörük képviselői üzleti beszélgetést tartottak a témában.
A jövő technológiai újításai a Neumann János Kárpát-medencei Versenyen
A Neumann János Kárpát-medencei Informatikai Programtermék Verseny diákok által fejlesztett pályaművei között idén olyan innovációk szerepelnek, mint onkológiában alkalmazható mesterséges intelligencia, Rubik-kockát kirakó robotok, hulladékszűrő gépek és mindennapi életet segítő mobilalkalmazások. A több mint 40 éves múlttal rendelkező szekszárdi diákversenyen az általános és középiskolás diákok startup-szerű formában mérhetik össze tudásukat.
A Sony legújabb fülhallgatója prémium hangzással és intelligens funkciókkal érkezik
A Sony bemutatta legújabb WF-C710N Truly Wireless zajszűrős fülhallgatóját, amely a márka fejlett zajszűrő technológiáját ötvözi hosszú akkumulátor-élettartammal és tisztább hívásminőséggel. A stílusos és kompakt WF-C710N kiváló hangzást nyújt, modern színekben és felhasználóbarát funkciókkal, így minden igényt kielégít elérhető áron.
Kiemelkedő újságírók és tartalomkészítők munkáját díjazta a Siemens
Az idei Siemens Media Award pályázatok középpontjában a mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei álltak. A díjátadót 2025. március 25-én este tartották, ahol kiemelkedő technológiai újságírók és tartalomkészítők munkáját ismerték el.
Stratégiai megoldások és kihívások a KKV Summit 2025 konferencián
Május 7-én ismét megrendezésre kerül a magyar középvállalkozások egyik legfontosabb éves eseménye, a KKV Summit 2025 konferencia. A rendezvény a budapesti Mol Campusból kerül megrendezésre, ahol a hazai gazdaság vezető szereplői, sikeres vállalatvezetők és szakértők osztják meg tapasztalataikat a vállalkozásokat érintő legnagyobb kihívásokról és azok lehetséges megoldásairól.