Így segíthet a mesterséges intelligencia a civil szervezeteknek
Mesterséges intelligencia, big data, felhőmegoldások – a fejlett technológia számos területen teheti hatékonyabbá egy karitatív szervezet munkáját. Az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) és a Morgan Stanley budapesti technológiai központjának szakemberei által indított program célja éppen az, hogy segítsen a civil, önkéntes szervezeteknek továbblépni a digitális evolúcióban.
Az ÖKA és a Morgan Stanley Magyarország közös, Magyarországon eddig egyedülálló workshopot szervezett civil szervezetek számára. Az esemény célja annak feltárása volt, hogy melyek azok a technológiai megoldások, amelyek ma már hozzáférhetőek és hasznosak lennének, de szakmai tudás vagy anyagi forrás hiányában még nem integrálódtak a hazai civil szervezetek mindennapi működésébe. A rendezvényen 28 szervezet 42 képviselője és a vállalat IT szakemberei közösen határozták meg és szedték rendszerbe a karitatív munkában leginkább problémát okozó területeket. Feltérképezték, hogy milyen technológiai megoldások lehetnek alkalmasak arra, hogy az adott problémát hatékonyabban kezelhessék a jövőben. Ennek során a vállalat szakemberei olyan területekre nyújtottak betekintést, mint például az adatkezelés, adatvédelem, folyamatautomatizálás, adatbányászat, gépi tanulás, mesterséges intelligencia és információbiztonság.
„A civil szervezeti vezetők arról számoltak be, hogy az IT szakemberek által ismertetett területek mindegyikét tudják értelmezni a saját munkájuk vonatkozásában. Könnyen tudták azonosítani, hogy melyek azok a feladatok, amelyek megoldásra várnak saját szervezeteikben. Rendkívül hasznos és előremutató volt a találkozó” – mondta el F. Tóth András, az ÖKA ügyvezető igazgatója. „Az adatbiztonsági és a legismertebbnek számító felhőmegoldások mellett komplexebb, az automatizálás, az adatelemzés, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás kínálta lehetőségeket is kiaknázó projektötleteket is megemlítettek a szervezetek vezetői. Komoly igényt látunk részükről a fejlődésre, a fejlett technológiák bevezetésre, így komplexebb projektek megvalósítása is valószínűsíthető a jövőben a Morgan Stanleyvel közös együttműködésünk keretében” – tette hozzá F. Tóth András. Az ÖKA vezetője kiemelte: a workshop nem egyszeri alkalom volt, a cél egy hosszú távú együttműködés kialakítása, melynek során a vállalat technológiai szakértelmére és a Morgan Stanley szakembereinek önkéntes munkájára építve új informatikai megoldásokat tanulhatnak, alkalmazhatnak és vezethetnek be a karitatív szervezetek.
„A Morgan Stanley alapértékeink közül kiemelkedik a „giving back” filozófia, melynek lényege, hogy igyekszünk a tőlünk telhető legtöbbet visszaadni annak a közegnek, ahol dolgozunk. Vállalatunk számos szervezetet támogat globálisan és Magyarországon. Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy szakértelmünkkel is segítsünk, például a nálunk dolgozó kollégák kiemelkedő technológiai tudására építve, önkéntes munkával. Mivel a budapesti iroda a vállalat meghatározó technológiai és elemző központjaként működik, az itt dolgozó szakemberek közel fele informatikával – IT infrastruktúra- és alkalmazásfejlesztéssel – foglalkozik, így örömmel adjuk át a technológia területén szerzett tudásunkat” – mondta el Fogarasi Norbert, a Morgan Stanley budapesti irodájának vezetője. „Sok szervezetet segítünk és segíttettünk az elmúlt években, így többek között bölcsődék, óvodák, iskolák, árvaházak, anyaotthonok, hajléktalanokat és hátrányos helyzetű családokat támogató alapítványok vagy állatmenhelyek munkáját és működését is segítik kollégáink” – tette hozzá a szakember. „A Morgan Stanley elkötelezett olyan programok indítása mellett, amelyek fejlődést hozhatnak a magyar karitatív szervezetek munkájában. Éppen ezért 2019 tavaszán elindítjuk az első technológiai pro bono programunkat, amellyel segítni szeretnénk, hogy az elhivatottság és a jó ügyek a technológia oldaláról is maximális támogatást kaphassanak” – összegezte Fogarasi Norbert.
Kapcsolódó cikkek
- HFS Research: az EY garantálja a legmagasabb szintű robotizált folyamatautomatizálási szolgáltatásokat
- Munkába állt VANDA, az első virtuális üzleti asszisztens Magyarországon
- A Hankook támogatásából robotokat és 3D nyomtatót vettek a jövő mérnökeinek
- A mesterséges intelligenciával foglalkozó startupok mutathatnak új utat Európának
- Globális siker a világ első, mesterséges intelligencia alapú e-sport trénere
- Elindult a nevezés a XXXIV. OTDK Informatika Tudományi Szekciójára
- A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével
- A MobilITy-Győr bemutatja, hogyan működik egy okos város
- Nevet és arculatot vált a vállalatirányítási rendszerek szakértője
- A Huawei hanggá alakította a fényt a mesterséges intelligenciával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.