A HTC VIVE kibővített VR portfóliót, korlátlan szoftver hozzáférést és további tartalomgyártókat jelentett be
A HTC VIVE, a room-scale VR technológia egyik vezető szereplője, új hardvert, szoftvert és tartalomkínálatot jelentett be, melyek újraértelmezik a VR élményt.
A VIVE Pro Eye szemüveg beépített szemkövetéssel rendelkezik, míg a HTC VR app store-ja, a VIVEPORT a Viveport Infinity előfizetéses rendszerén keresztül korlátlan hozzáférést kínál a tartalmakhoz. (A Cosmosszal bejelentett “Vive Reality System” új módszereket hoz a tartalmak megjelenítésére és a felhasználók virtuális környezetek közti váltására, ezzel újragondolva a VR-nek működését a térbeli számítástechnika korában.
Ezek a fejlesztések a legjobb technológiát és tartalmat kínálják, és új felhasználói élményt biztosítanak vállalatoknak és egyéni felhasználóknak egyaránt.
Vive Pro Eye
A professzionális VR felhasználók igényei alapján készült Vive Pro többek között beépített szemkövetéssel bővült. A Vive Pro Eye menüjében a felhasználó a tekintetetével navigálhat, így nem szükséges a kontrollerek használata. A szemkövetésnek köszönhetően az üzleti felhasználók és fejlesztők több információt kaphatnak a programjaik használatával kapcsolatban, tovább javíthatják a a teljesítményt, és minden eddiginél jobb visszajelzéssel láthatják el a terméktervező- és kutatócsoportokat.
A Vive Pro Eye a Major League Baseballon (MLB) debütált a 2019-es CES-en. A szemkövetés funkciót integrálták az „MLB Home Run Derby VR” videojátékba, amely lehetővé teszi a menü teljes vezérlését hagyományos kontrollerek nélkül. Az új Vive Pro Eye 2019-ben lesz elérhető.
“A VR technológia bevonásával szeretnénk szórakoztatóbb élményt nyújtani a rajongóknak otthon és a pályán egyaránt.” - nyilatkozta Jamie Leece, a Games & VR, Major League Baseball alelnöke. “A szemkövetési technológiával a Home Run Derby VR kontrollerek használata nélkül nyújt teljeskörű élményt helyszíntől függetlenül. A rajongóink a szemük mozgásán keresztül egyszerűen kezelhetik a játék menüpontjait.”
A Vive Pro Eye elsődlegesen vállalati felhasználásra készült, ahol a szemkövetés funkciójának számtalan előnyét kihasználhatják, legyen szó teljesítményről, hozzáférhetőségről vagy képzésekkel összefüggő alkalmazások fejlesztéséről. Az eszköz mindamellett minimalizálja a fejlesztői részről szükséges erőforrásokat a nagy felbontású VR környezet kialakításához.
Az új Vive Pro Eye 2019 második negyedévében lesz elérhető.
Viveport Infinity
A Viveport Infinity korlátlan előfizetéses rendszerén keresztül a felhasználók több száz virtuális környezetet fedezhetnek fel.
“Bemutatjuk a Viveport fejlesztésének következő állomását, a Viveport Infinity-t.” – mondta el Rikard Steiber, a Viveport elnöke. “Amikor először indítottuk el előfizetési szolgáltatásunkat, a fogyasztók 5 alkalmazást illetve játékot próbálhattak ki egy hónapban. Most, a Viveport Infinity-vel a legjobb minőségű VR tartalmakat kínáljuk felhasználóinknak nagyobb kínálattal, alacsony áron.”
2019. április 5-től, vagyis a Vive Day-től kezdődően a tagok korlátozás nélkül tölthetik le és használhatják a Viveport Infinity könyvtárában lévő, több mint 500 tartalmat. Az előfizetési modellel több ezer dollárt spórolhatnak a tagok, miközben kiváló minőségű tartalmakat próbálhatnak ki. A Viveport Infinity-n keresztül a független fejlesztők tartalmai ugyanúgy elérhetők mint a népszerű tartalomelőállítók termékei, úgy, mint a Seeking Dawn vagy a Torn. A Viveport Infinity az összes jelenlegi és jövőbeli Vive eszközön, valamint az Oculus Riften és a Wave rendszer többi eszközén is elérhető.
VIVE Cosmos
A Vive Cosmos a Vive legújabb VR headsete. Tökéletes kényelmet, könnyű beállítást és használatot biztosít, így bármikor egyszerűen csatlakozhatunk virtuális világainkhoz. A Vive Cosmos nem igényel külső bázisállomást, így a felhasználás helyszínét tekintve megszűnnek a kötöttségek, lehetünk otthon, de akár úton is. Továbbá, a Vive Cosmos csatlakozási lehetőségei nem korlátozódnak csupán egy hagyományos gamer PC-re.
“Tapasztalataink alapján VR headset vásárlásakor a felhasználók több mint 85%-a az eszköz könnyű használhatóságát és beállítását tekinti fő szempontnak.” – mondta Daniel O’Brien, a HTC Vive Amerika vezérigazgatója. “Hiszünk abban, hogy a Cosmos segítségével azok is könnyedén hozzáférhetnek a VR-hez, akik eddig még nem próbálták, ugyanakkor az elkötelezett VR felhasználóknak is új élménnyel szolgálhatunk.”
A könnyen és egyszerűen üzembe helyezhető, számos környezetben kipróbálható Cosmos-szal a HTC újraértelmezi a VR világhoz való csatlakozást. A Cosmos az első Vive szemüveg, ami “Vive Reality System” funkcióval érkezik.
A Vive Cosmos fejlesztői csomag 2019 elejétől lesz elérhető. További részletek az év folyamán kerülnek bejelentésre.
Vive Reality System
A HTC Creative Labs csapata a Vive Reality Systemmel újragondolta a virtuális valóság érzékelését, a szemüveg felhelyezésének pillanatától az adott tartalommal kapcsolatos interakcióig.
“Filozófiánk középpontjában olyan termékek és élmények fejlesztése áll, melyek egyfajta természetes hidat teremtenek a valóság és a virtuális valóság között. A Vive Reality System segítségével arra törekszünk, hogy a Vive biztosította élményt ezeknek az igényeknek megfelelően alakítsuk.” – nyilatkozta Drew Bamford, a Creative Labs és a HTC Vive alelnöke. “A Vive Reality Systemet alkotó eszközök és környezet célja, hogy a térbeli számítástechnika által különeges helyszínekben és élményekben legyen része a felhasználóknak. Célunk, hogy a VR élmény ne a különböző alkalmazásokról, hanem a virtuális és a valós világ közötti átlépésről szóljon.”
A projekt részeként a Vive a Mozilla-val közösen bejelentette az első, kifejezetten Vive-ra alapuló VR böngészőt.
A Vive Reality System a teljes Vive termékportfólión elérhető lesz, elsőként a Vive Cosmoson.
Kapcsolódó cikkek
- Food innovation, avagy ellenséget muszáj találni…
- Két új izgalmas funkciót jelentett be a Panasonic a CES 2019 kiállításon
- Az LG XBOOM hangszórói új szintre emelik a zenehallgatás élményét
- Micro LED technológia a Samsung újgenerációs kijelzőiben
- A szórakoztató üzletágak meghatározó technológiáit is bemutatja a Sony az idei CES-en
- Az LG feltekerhető tévéje 65 hüvelykes méretben érkezik
- Amikor egy önvezető autó elüt egy robotot...
- Az Apple ellopta a CES marketingjét
- Nyolc új, innovatív saját és nyolc külsős projektet mutat be a C-Lab
- Utazzon el otthonában a KLM új VR élményével!
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Könnyed kialakítással és fejlett funkciókkal érkezik az új HONOR okosóra
Decemberben Magyarországon is kapható lesz a HONOR legújabb okosórája, a HONOR Watch 5, amely a modern technológia és a kecses dizájn kiváló ötvözete. A 35 g súlyú, mindössze 11 mm vastagságú óra könnyű és kényelmes, így egész nap lehet viselni. Az 1,85”-os színes AMOLED kijelző 390x450 pixeles felbontással és 340 PPI-vel támogatja a teljes képernyőt lefedő érintéses működést, élénk vizuális élményt nyújtva amellett, hogy kifejezetten fluid a 60Hz-es képfrissítésnek köszönhetően.