Magyar startup hozza össze az európai előadóművészeti világot
Szakmai “társkereső” applikációval robban be az európai piacra 2019 januárjától egy magyar startup cég. Ha az előadóművészetben dolgozol, most Európán átívelő együttműködéseknek lehetsz részese a StageHive segítségével. A közösségi finanszírozás funkcióval pedig projektjeidet pénzügyileg is előmozdíthatod, hiszen a platform a közönség számára is nyitott lesz.
Magyarországról indul útjára az az izgalmas startup kezdeményezés, mely az előadóművészeti szcéna szereplői részére kínál hiánypótló funkciókat. A 2019 januártól startoló StageHive használatával leegyszerűsödik a kapcsolatteremtés a szakemberek között, legyenek akár tapasztaltak vagy pályakezdők.
A StageHive ötletgazdái és alapítói Meczner Vera művészmenedzser és Cortés Sebastián koreográfus-rendező, akik több mint két éve, egy baráti beszélgetésből kiindulva jutottak arra a felismerésre, hogy sok esetben előbbre vinné a művészeti projektek sikerét, ha a már meglévő kapcsolati hálót - a modern kihívásokhoz igazodva - átláthatóbban és rugalmasabban lehetne használni, és ki is lehetne belőle tekinteni egy szélesebb színtérre. Különösen igaz ez nemzetközi fronton.
Mindezek alapján született a szakmai „társkereső” ötlete, mely a közösségi hálózatok elvén működik. Miután a felhasználó feltöltötte saját profilját, abban megjelölte a vele kapcsolatos legfontosabb információkat, bátran böngészhet a többiek között. Itt az alapadatokon és referenciákon túl az is megjelenik, hogy kik dolgoztak már korábban együtt. A regisztráció és az alapfunkciók ingyenesek, annak érdekében, hogy minél dinamikusabb közösség jöjjön létre a platform segítségével.
A felhasználók feltölthetik a megvalósítani kívánt vagy már folyamatban lévő projektjeiket is, amelyekhez így csatlakozni lehet. Ha például egy táncszínházi előadás vendégjátékához hiányzik egy díszítő, az appal könnyebben megtalálják egymást a felek. Sőt, a feltöltött projektek azoknak is hasznosak, akik tudásukat szeretnék kamatoztatni, de hiányzik hozzá az induló ötlet vagy nem szeretnének önállóan belevágni a kalandba. Magánszemélyek mellett pedig kulturális szervezetek és intézmények is csatlakozhatnak a hálózathoz.
Ráadásul a StageHive Európa-szerte ad majd alkalmat a projektalapú együttműködésekre, ugyanis hazánkon kívül első körben Lengyelországban, Németországban és Ausztriában, majd később újabb államokban vezetik be az appot.
A StageHive a színházi, komolyzenei, táncművészeti és újcirkuszi műfajokban közreműködő alkotókat és szakembereket célozza, a színészektől a látványtervezőkön és technikai szakembereken át a producerekig és menedzserekig. Van azonban egy másik kapu is, melyhez a nézőket invitálják. Ők ugyanis a crowdfunding, vagyis közösségi finanszírozás módszerével számukra kedves projekteket támogathatnak anyagilag.
A virtuális tér lehetőségeinek kihasználásával proaktív, mobilis, közös európai gondolkodást segíthet elő a startup, melynek sokatmondó a szlogenje is: “Meet online, work on stage”. A regisztráció nem több mint egy klasszikus közösségi platform esetében, a szakmai lehetőségek tárháza viszont végtelen, és csak rajtunk áll, hogy ezek közül mit aknázunk ki.
A StageHive a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő inkubációs befektetési programján keresztül szerzett 9 millió befektetést.
Kapcsolódó cikkek
- Útmutató weboldal és tanácsadó vloggerek támogatják a gyerekek biztonságosabb netezését
- E-kárbejelentő: QR kódot kapnak az Allianz ügyfelei
- MKB Fintechlab: kimagasló nemzetközi érdeklődés az idei inkubációs program iránt
- Így készül a Taxify a szilveszteri és újévi taxiforgalomra
- Látássérülteken segít a Huawei új alkalmazása
- Letölthető Magyarország első online térképes útikalauz szolgáltatása
- Applikáció a gyermekek és a család védelméért
- Szeretnének, de mégsem mernek vállalkozni a magyar fiatalok
- A Cellum közreműködésével vadonatúj külsőt és új funkciókat kapott az Erste MobilePay
- Készítse fel vállalkozását az ünnepi rohamra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fenntarthatóság és innováció egy autóban
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elköteleződését egy különleges modellel ünnepli: bemutatta az OMODA 5 EV Planet Earth limitált kiadását. A kiadás szimbolikus időpontban, a Föld Napján került bemutatásra, ezzel is hangsúlyozva az elektromos autók szerepét a bolygó megóvásában.
Magas munkavállalói aktivitás a magyar munkaerőpiacon
A Profession.hu 2025 első negyedéves jelentése szerint a magyar munkaerőpiacon továbbra is magas a munkavállalói aktivitás. Bár az álláshirdetések száma minimálisan, 0,97%-kal visszaesett az előző év azonos időszakához képest, a jelentkezéseké ezzel szemben 4,8%-kal emelkedett. Ez azt jelzi, hogy a munkakeresők oldaláról továbbra is élénk az érdeklődés.
Erős évet zárt a ViVeTech
A Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán jegyzett ViVeTech Nyrt. nettó árbevétele a 2024-es üzleti évben 24 százalékkal emelkedett, és megközelítette az 1,4 milliárd forintot, szemben a 2023-ban elért 1,1 milliárd forintos értékkel. A társaság adózott eredménye ezzel párhuzamosan 95 százalékkal, 66,2 millió forintról 128,8 millió forintra bővült – derül ki a vállalat frissen közzétett, a magyar számviteli szabályok szerint elkészített, nem konszolidált éves beszámolójából.
Jogellenes műsorok miatt marasztalták el az RTL-t
Az RTL két bírságot is kifogásolt a bíróságon, de mindkét esetben a Médiatanácsnak adott igazat az igazságszolgáltatás. Az egyik ügy a Reggeli című műsor 2023. október 25-i adásához, a másik a Sztárbox 2023. november 5-i adásához kapcsolódik.
Forradalmi technológiák egyetlen robotporszívóban
A legfrissebb robotporszívó-fejlesztések már nem csupán a szívóerőre vagy az akkumulátor teljesítményére koncentrálnak, hanem egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a készülékek könnyedén megbirkózzanak a lakásokban előforduló fizikai akadályokkal – például küszöbökkel vagy padlószint-váltásokkal. Egy újonnan bemutatott modell már technológiai választ is kínál erre: saját magát meg tudja emelni, és akár 6 centiméteres akadályokat is leküzd.