Tisztújítás az IAB Hungarynál
Az IAB Hungary alapszabálya értelmében a szervezet 3 évente szervez teljeskörű tisztújítást, így a teljes elnökség, elnök személyéről is szavaztak a tagszervezetek képviselői a találkozón. A 2018 decemberében indult jelölési időszakban összesen 17 szakember fogadta el a jelölti státuszt, amelyből az online és személyes szavazás során a 81 tagszerevezetből összesen 46 cég választotta meg a tisztségviselőket.
2019-2021 között az IAB Hungary vezetése a következők szerint alakul:
IAB Hungary elnök: Sopov István (Adaptive Media)
IAB elnökségi tagok:
- Dudás Gergely (RTL)
- Gazsó Gábor (Evomedia)
- Kardos Gábor (Magyar Jeti)
- dr. Láng Zoltán (Ads Interactive)
- Lunczner Ádám (Mindshare)
- Novák Péter (Dentsu)
- Semsei Balázs (Vodafone)
- Sólyom Balázs (UPC)
- Szutor Ferenc (Adverticum)
- Vági Róbert (Centrál Média)
- Yasar Umut (OMG)
A Taggyűlésen a résztvevők a választás mellett egyhangúan elfogadták az előző időszak elnöki beszámolóját, illetve hosszabb eszmecserét folytattak a következő időszakban az IAB Hungary előtt álló feladatokról, lehetőségekről. A sok cél közül az újraválasztott elnök két gondolatot emelt ki mintegy konklúzióként: “Az IAB Hungary elsődleges feladata kell legyen a digitális kommunikációs eszközök ismertetése úgy a fiatalok, mint a hirdetők, tanácsadók vagy médiaszereplők körében. Ugyanakkor ezt a szerepet akkor tudja betölteni érdemben az IAB Hungary, ha a szervezet ismertsége, elfogadottsága a szűken vett digitális területtel csak ismerkedő vagy részben érintett szereplőknél is magas. Ezeken a feladatokon kell együtt dolgoznunk nekünk, megválasztott tisztségviselőknek éppúgy, mint a tagságnak – akár egyedi projektek, akár munkacsoportok keretein belül.”
Sopov István a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett műszaki menedzseri diplomát Információmenedzsment szakirányon. Egyetemi tanulmányai mellett 2004-ig a PORT.hu főszerkesztője volt, ezt követően marketing igazgatói majd kereskedelmi igazgatói pozícióban elsősorban a PORT.hu hirdetési felületeinek értékesítésért felelt 2006 végéig.
2007 elején alapította meg az Adaptive Media Sales House-t, amit ügyvezető igazgatóként vezet. A cég a legnagyobb független digitális hirdetésértékesítéssel foglalkozó sales house a magyar piacon. Húsz fős csapattal szolgálják ki a hirdetői igényeket, a hazai prémium oldalak mellett nemzetközi kiadványok értékesítésével is foglalkoznak. Több, mint öt éve foglalkozik programmatic értékesítéssel is.
2017 június óta az IAB elnöki tisztségét tölti be.
Kapcsolódó cikkek
- IAB NORI: 9,4%-os növekedést ért el a hazai digitális reklámipar 2017 Q3-ban
- Belépett az IAB-be az SAP
- Új ügyvezető a magyar IAB-nál
- Programmatic Kisokost adott ki az IAB Hungary
- Új mobil ajánlásokat készített az IAB Hungary
- Sikeres az IAB projektpályázata
- Projektpályázatot hirdet az IAB Hungary
- Két újabb vezető az IAB Hungary-nál
- Új vezetők az IAB Hungary munkacsoportok élén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.