Új fejezetet nyit a hazai informatikai képzésben, orvos-, élelmiszer- és agrárinformatikában a Magyar Telekom Csoport
Szoros kooperáció a szakirányú és szakinformatikai képzésekben, partneri kapcsolat a kutatásokban és fejlesztésekben hazai, regionális és európai szinten – ezek a sarokpontjai annak a két együttműködési megállapodásnak, amelyeket ma írt alá a Szegedi Tudományegyetemmel, illetve a Szent István Egyetemmel a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország.
A kutatás-fejlesztés-innováció számos területére kiterjedő, stratégiai dokumentumok fontos mérföldkövei lehetnek annak, hogy a hazai orvosképzés, informatikai oktatás, valamint agrár- és élelmiszeripari képzés struktúrája egyszerre legyen képes megfelelni a munkaerő-piaci elvárásoknak és a digitális kor kihívásainak.
Az innovációs ökoszisztéma tekintetében ideálisnak nevezte a Magyar Telekom, a T-Systems Magyarország, a Szegedi Tudományegyetemmel és a Szent István egyetemmel aláírt megállapodást Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. „Ha Magyarország a nemzetközi oktatási és kulturális térben hosszú távon is szeretné megállni a helyét, akkor olyan felsőoktatásra van szükség, amelyből a kutatás-fejlesztés és a gazdasági igények nem hiányozhatnak. Innovatív felsőoktatás csak a vállalatokkal és az egyetemeken meglévő tudással kölcsönhatásban valósítható meg” – fogalmazott a megállapodások ünnepélyes aláírását megelőző beszédében.
A Magyar Telekom, a T-Systems Magyarország, valamint a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) és a Szent István Egyetem (SZIE) összefogásának célja a hatékony együttműködés a kutatás-fejlesztésben, az innovációs és kutatási eredmények hasznosításában, a technológiatranszferben, az intézmények digitális infrastruktúrájának fejlesztésében. A kooperáció szerves részeként a leendő mérnökök és iparági szakemberek képzésében évről évre növekvő hangsúlyt kaphatnak a digitális készségek: a SZIE Élelmiszertudományi Karának esetében például a felek együttesen tervezik elindítani az agrár- és élelmiszerinformatikai szakot.
Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója az eseményen elmondta: „A Telekom Csoportnál mi úgy tartjuk, a digitális lehetőségeket megragadva bárki előrébb juthat a maga területén – legyen szó egyéni, családi, üzleti vagy akár társadalmi célokról. Ebből is kitűnik, mi a tettek emberében hiszünk. Ugyanakkor azt is valljuk, bárkiből lehet ilyen ember, ha a környezete megfelelően támogató, ha a családja, az egyeteme, a munkahelye biztosítja az előrelépéshez szükséges hátteret. Mi is ilyen támogatást nyújtunk az ügyfeleinknek, partnercégeinknek, és mostantól a Szegedi Tudományegyetemnek és a Szent István Egyetemnek is. A ma megkötött együttműködések közvetlen átjárást teremtenek a tudomány, az oktatás és a munka világa között, segítve ezzel azokat a hallgatókat, akik fontosnak tartják, hogy korszerű, versenyképes tudással felvértezve lépjenek majd ki a munkaerőpiacra.”
Kapcsolódó cikkek
- A magyar szolgáltatóknál is rövidesen elérhetők az új iPhone-ok
- A Telekom és a Vidanet ügyfelei is élvezhetik az Epic Drama műsorait
- Munkába állt VANDA, az első virtuális üzleti asszisztens Magyarországon
- Az NMHH 2027 közepéig meghosszabbította a Magyar Telekom frekvenciahasználati jogosultságát
- Legyen mindenki informatikus!
- T-Systems Symposium: az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér az év ICT projektje
- Tovább folytatódik az ország digitális gazdaságának fejlesztése
- Ezeket a technológiai újdonságokat használjuk majd a közeljövőben!
- A Magyar Telekom 2018. harmadik negyedéves eredményei
- Változás a Magyar Telekom Csoport felsővezetésében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.