Egy robot szórakoztatja az embereket a párizsi kulturális központban
A Nokinomo francia interaktív design ügynökség létrehozta Myro-t, a szórakoztató robotot. Az Innov'up Proto pályázat* segítségével létrejött projekt gyümölcse, Myro, nagy sikert arat a párizsi Grande halle de la Villette kulturális központban.
Egy új műfaj egyedi anatómiája
A Nokinomo alapítói, Emanuelle Jourdes és Patrick Simonnet a Universal Robots egyik francia forgalmazójánál, a Sysaxes-nél dolgozó Erik Pourtau-val közösen kezdtek el egy új projekten gondolkodni. Abból a meglátásból indultak ki, hogy egyre nehezebb felkelteni a nagyközönség figyelmét a mai világban, majd megálmodtak egy olyan intelligens eszközt, amely visszautasíthatatlanul vonzó és a közönségét jó kedvre képes deríteni különféle interakciók segítségével. Így született meg Myro, akit úgy hoztak létre, hogy egy UR3 robotkart felszereltek egy okos kamerával és hangosítással, majd egy mesterséges intelligenciával ellátott, átlátszó digitális érintőképernyő mögé ültették.
Nézd meg ahogy Myro, a vidám robot érzelmek segítségével megújítja a felhasználói élményt! Ezt a találkozást senki sem felejti el! A nevét a híres spanyol festő inspirálta, vonzereje pedig pajkos természetéből és szerethető ügyetlenségéből ered. Myro egy olyan robot, amely mindenkiben érzelmeket fakaszt és saját személyiséggel rendelkezik.
Egy átlátszó kabinban elhelyezve, a UR kobot anonim felismerő-technológia segítségével észreveszi az emberi látogatók jelenlétét, majd többek közt, beszél, énekel, táncol, mozog, és még duzzog is. A Myro-t a felhasználótól elválasztja egy átlátszó képernyő, egy kifejezésre és párbeszédre alkalmas felület, amelyre Myro rajzol, fest, ír, és videót vetít ki. És itt még nincs vége! A felhasználók az érintőképernyőn keresztül játszhatnak, együtt rajzolhatnak, és kommunikálhatnak is a robottal.
Kapcsolatokat és érzelmeket teremt
Myro mellett nehéz csak úgy elmenni, mivel több módszerrel is felhívja magára a figyelmet. Kamerájával felismeri a látogatókat, és megnyerő viselkedésével kapcsolatfelvételre invitálja őket. Amőbázni szeretnél? Információra van szükséged? Egy kis kikapcsolódásra vágysz? Vagy egyszerűen csak kíváncsi vagy? Myro számos szórakoztató játékot és szolgáltatást nyújt, amelyek lehetnek interaktívak, de éppen elgondolkodtatóak is.
Myro néha vízfesték-spirálok festésével demonstrálja művészi oldalát, máskor a „szájával” megfog egy közeli tárgyat, hogy megmutassa azt a közönségnek. Az információ pedig a kiterjesztett valóság segítségével jelenik meg az átlátszó képernyőn. Myro kifejezi az érzéseit, beleértve a boldogságot és szomorúságot, de néha duzzog is, például amikor egy játékban veszít, de olyan is van, hogy ilyenkor összeomlik, vagy alvást szimulál. Myro érzelmei gazdagabbá teszik az emberekkel való interakciót. A látogatókat meghatja Myro durcáskodása, beszélnek hozzá, és szórakoztatja őket a viselkedése, amit másokkal meg is osztanak.
Myro, a szórakoztató robot, akivel szóba lehet állni
Myro-t olyan további nyitott, nagy forgalmú helyeken tervezik felállítani, ahol az embereknek hosszú várakozási idővel kell szembenézniük, információkra, útmutatásra, vagy szórakoztatásra van szükségük. Myro alkalmazásait ezek a szükségletek kielégítésére hozták létre.
Myro sok helyre be tud illeszkedni, például vasútállomásokon vagy repülőtereken sokkal kellemesebbé tudja tenni az utazók várakozását. Myro-t a bevásárlóközpontok is tudják alkalmazni arra, hogy márkákat vagy termékeket reklámozzon, szórakoztató játékokkal szolgáljon, valamint növelje az üzletek látogatottságát, vagy a márkahűséget. Mindemellett múzeumoknak is nagy segítség lehet a gyűjtemény bemutatásával, a sorok kezelésével, és az információk közlésével.
___________
* Île-de-France tanácsa által kiírt pályázat
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- Belefulladnak az adatokba a vállalatok
- Globális együttműködés kezdődik a Mobile Industrial Robots és a Faurecia közt
- Schneider Electric: ezek lesznek 2019 meghatározó technológiai trendjei
- Robotversenyt rendeznek Budapesten
- Az LG CLOi robotok egyre közelebb járnak a kereskedelmi fogalmazáshoz
- Az Epson bejelentette a „Nyerjen egy robotot!” versenyének zsűrijét
- Ezt kell tudnunk, ha nem akarjuk, hogy minket is leváltson egy robot
- Mindent a kobotokról és kiegészítőikről – most akár testközelből!
- Golden Robot díjat adott át a Universal Robots
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.