Fenntartható anyagok használata mellett döntött a Samsung
A Samsung már 2019-ben megteszi az első lépéseket afelé, hogy a műanyag helyett papírt és egyéb fenntartható anyagokat használjon csomagolási megoldásaihoz.
A vállalat már 2019 első felétől olyan környezetbarát anyagokból készíti többek között telefonjai, tabletei és háztartási gépei csomagolását, mint a papír és az újrahasznosított vagy bioműanyag.
A Samsung a cél érdekében egy új munkacsoportot alakított, amely az innovatív csomagolás lehetőségeit kutatja a legkorszerűbb dizájn, fejlesztés, marketing és minőségellenőrzési folyamatok alkalmazásával.
A Samsung a mobiltelefonok, táblagépek és viselhető okoseszközök dobozaiban található tálcák anyagát műanyagról papírra cseréli, a csomagolás kiegészítő elemeit környezetbarát anyagokból készíti. A vállalat emellett megváltoztatja a mobiltelefonok töltőinek kialakítását, a fényes borítást matt külső váltja fel, az eddig használt műanyag védőfóliát pedig már nem alkalmazzák a továbbiakban, ezzel is csökkentve a műanyag-felhasználást.
A háztartási gépek, így a tévék, a hűtők, a légkondicionálók, a mosógépek és egyéb konyhai eszközök felszínét védő műanyag borítás helyét újrahasznosított anyagokból és bioműanyagból készült csomagolás veszi át. Ezek műanyaghulladékból és nem fosszilis energiaforrásokból készülnek, mint a cukornád vagy a növényi keményítő.
A Samsung tervei szerint 2020-ra csak olyan papíranyagot használ csomagolásaihoz, valamint kézikönyvei elkészítéseihez, amelyek a globális környezetvédelmi szervezetek, mint a Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa (Forest Stewardship Council), az Erdőtanúsítási Rendszereket Támogató Program (Endorsement of Forest Certification Scheme) és a Fenntartható Erdészet Kezdeményezés (Sustainable Forestry Initiative) hitelesítését már megszerezték.
„A Samsung még több energiát fordít az olyan társadalmi és környezeti problémák kezelésére a jövőben, mint a kimerülő erőforrások vagy a műanyaghulladék jelenléte – mondta el Gyeong-bin Jeon, a Samsung Globális Vásárlói Elégedettség Központjának vezetője. – Elkötelezettek vagyunk az erőforrások újrahasznosítása, valamint a termékeinkből származó szennyeződések minimalizálása iránt. Több környezetbarát és fenntartható anyagot alkalmazunk a következő években, akkor is, ha ez növeli kiadásainkat.”
Az erdészetek által hitelesített papíralapú csomagolási megoldásokban gondolkozó Samsung már középtávú megvalósítási tervvel is rendelkezik, amely alapján a változást végbe viszi az idei év során. Emellett a vállalat 500 ezer tonna újrahasznosított műanyag felhasználását, valamint 7,5 millió tonna leselejtezett termék összegyűjtését tervezi 2009 és 2030 között.
Kapcsolódó cikkek
- Új alapokra helyezi a mesterséges intelligencia a környezetvédelmet
- Samsung szilárdtest meghajtók akár 4 terabájtos kapacitással
- A digitális korban gyakran összeér a munka és a magánélet
- A Samsung ismerteti a csatlakoztatott életmódról alkotott elképzeléseit
- iTunes filmeket is nézhetünk majd a Samsung 2019-es Smart TV-in
- Micro LED technológia a Samsung újgenerációs kijelzőiben
- Nyolc új, innovatív saját és nyolc külsős projektet mutat be a C-Lab
- A magyar kamaszok fele aggódik digitális lábnyoma miatt
- A Samsung Remote Access segítségével vezeték nélkül irányíthatók a csatlakoztatott eszközök
- Folyamatosan bővül a Samsung HDR10+ minősítési programja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.