A Fujitsu bemutatja, hogyan növeli a nyereséget a hálózatba kapcsolt kiskereskedelem
A Fujitsu Európa vezető kiskereskedelem-technológiai szakvásárán, az EuroCIS-en bemutatja a szektor szereplőinek, hogyan aknázhatják ki Connected Retail koncepciója előnyeit a vásárlási élményt javító, a működési költséget csökkentő és a nyereséget felfuttató, innovatív megoldásaival. A Fujitsu a 9-es csarnok F21-es standján található meg a 2019. február 19. és 21. között Düsseldorfban megrendezett vásáron.
Az EuroCIS látogatói a Fujitsutól megtudhatják, hogyan lehet megvalósítani a hálózatba kapcsolt kiskereskedelem jövőképét a digitális technológiákkal, például a mesterséges intelligenciával (MI) támogatott és kiszolgált, innovatív új megoldások integrálásával. E technológiák segítségével megelőzhetik a versenytársakat, értékes felismerésekhez juthatnak a vevőkről és a folyamatokról, és elérhetik pl. a költséghatékonyság terén kitűzött üzleti célokat.
A Fujitsu „360° Grocery Journey” bemutatója egyedülálló módon tárja a látogatók elé a vevők által megtapasztalt többdimenziós kiskereskedelmi élményt. Kiderül belőle, hogyan kapcsolja össze a digitális technológia a vevők és a bolti alkalmazottak szükségleteit és igényeit, hogy ezen keresztül a kiskereskedelmi vállalat gördülékeny ügyfélutat biztosíthasson az online és az offline világ között. Így tökéletes lesz a vásárlói élmény, a vállalat pedig teljes körűen átláthatja a folyamatot.
Hálózati működés mindenek felett
Egy 17 országban elvégzett vizsgálat szerint nagy az igény a digitális hálózati működés iránt a globális kiskereskedelmi vállalatok körében. A megkérdezett cégek háromnegyede1 egyetértett abban, hogy a hálózati működés létszükséglet az üzleti innovációban rejlő lehetőségek hasznosításához. Ugyanennyien gondolják úgy, hogy a kiskereskedelmi lánc több pontjáról begyűjtött adatok már eddig is elősegítették termékeik és szolgáltatásaik továbbfejlesztését. Az EuroCIS kiállításon a Fujitsu valós idejű példákkal szemlélteti, hogyan használhatók fel a több forrásból származó adatok a vásárlói élmény javítására és a működési költségeik lefaragására.
Gördülékeny fizetési folyamat a kosár teljes tartalmának beolvasásával
A Fujitsu tökéletes fizetési élményt nyújt a vevőknek azáltal, hogy lehetővé teszi pl. egy divatüzletben a kosár teljes tartalmának RFID-alapú beolvasását. Az egy művelettel végzett beolvasás kivételes előnyöket kínál az időigény, a költségek és a kényelem szempontjából. A megoldás összekapcsolja egymással az RFID megoldásokat, az eladótéri és a POS-rendszereket, és kivételesen kényelmes és rugalmas vásárlói élmény nyújtását teszi lehetővé a kiskereskedelmi cégek számára. Ugyanakkor az eladószemélyzet munkáját is megkönnyíti, és segít megelőzni a veszteségeket.
A Fujitsu vizsgálatában megkérdezett kiskereskedelmi cégek több mint fele (56%) biztos abban, hogy az MI át fogja alakítani az általuk a vevőknek kínált termékeket és szolgáltatásokat. A Fujitsu standján látható MI-megoldások szemléltetik, hogyan használhatják fel a vállalatok a mesterséges intelligenciát egyrészt a vásárlói élmény javítására, másrészt pedig árbevételük védelmére.
A Fujitsu az EuroCIS-en bemutatja, hogyan alakítja át az MI a kiskereskedelmet
Az EuroCIS Fujitsu-standjának egyik hatásos demója azt mutatja be, hogyan lehet megszüntetni az önkiszolgáló pénztáraknál jelentkező csalásokat oly módon, hogy mesterséges intelligencia segítségével hasonlítják össze a vonalkódokat a ténylegesen beolvasott termékekkel. Ez nagyon aktuális téma manapság, amikor egy tinédzsert nemrég tetten értek, miközben egy PlayStationre ragasztotta át a szupermarket zöldség-gyümölcs részlegéről szerzett címkét, hogy kijátssza az önkiszolgáló pénztári rendszert. A Fujitsu 10-es csarnok B42-es SAP-standján kiállított új PoS csalásmegelőző megoldása az SAP Customer Activity Repository (SAP CAR) rendszere segítségével azonosítja a szabálytalan eladáshelyi tranzakciókat.
Egy másik, az MI kiskereskedelmi hatásáról készített demóból a látogatók megtudhatják, hogyan segítenek a Fujitsu MI-vezérelt interaktív megoldásai egy divatcikk-kiskereskedőnek az üzletben és azon kívül kommunikálni a vevőkkel, személyre szabott, dinamikus árképzési modell és interaktív jelzések segítségével.
„Hihetetlenül izgalmas és kihívásokkal teli időszak vár a kiskereskedelemre a következő öt évben. Izgalmas, hiszen a kiskereskedelmi értéklánc és az értékesítési csatorna szinte minden elemét össze tudjuk kapcsolni a mesterséges intelligenciával és a fejlett analitikával az intelligens, üzletmenetet fejlesztő döntések meghozatalához. És kihívásokkal teli, hiszen az élesedő verseny miatt egyre szűkül a profitrés az iparágban. Az EuroCIS kiállításon a Fujitsu bemutatja, hogy a kiskereskedelmi cégek miként fejleszthetik tovább ügyfélkapcsolataikat és hogyan fokozhatják költséghatékonyságukat a digitális technológia segítségével” – nyilatkozta Bruno Sirletti, a Fujitsu alelnöke és kiskereskedelmi és vendéglátóipari szektorért felelős EMEIA-régióbeli vezetője.
Az EuroCIS közönsége a Fujitsu boltüzemeltetést és az ügyfélszolgálati tevékenységet támogató, integrált ServiceNow szolgáltatásait is megismerheti. Menedzselt szolgáltató lévén a Fujitsu komplett megoldást kínál – a tanácsadástól kezdve a rendszerbevezetésen, az integráción, a szolgáltatások összehangolásán és az érintettekkel folytatott kommunikáción keresztül egészen az oktatásig és a támogatásig. Az életciklus egészére kiterjedő támogatás révén a kiskereskedelem szereplői teljes digitális munkafolyamatukat új alapokra helyezhetik és egyetlen nagyvállalati felhőplatformon konszolidálhatják. Ez javítja a vásárlói és a dolgozói élményt, és mind az egyén, mind pedig a vállalat szintjén fokozza a produktivitást.
Kapcsolódó cikkek
- Még nem áll készen a pénzügyi szektor az AI alkalmazására
- Az ÁRKÁD-ban február 21. és 24. között robotika kiállítással várják a látogatókat
- A felhőből jön majd a kenyér, és az MI mondja meg, mennyit kell vetni?
- Fix telepítésű lézerprojektorokat is visz az Epson az idei ISE kiállításra
- Átlátszó OLED, hihetetlenül vékony LED kijelző és üvegre simítható fóliaképernyő az LG-től
- A GDPR csak a kezdet volt – folytatódik a digitális világ akadálymentesítése
- A látható érzelmek fontosságára hívja fel a figyelmet a Facing Emotions
- Új alapokra helyezi a mesterséges intelligencia a környezetvédelmet
- Egy robot szórakoztatja az embereket a párizsi kulturális központban
- A Fujitsu harmadszor a „Vezetők” szegmensében a Gartner felmérésben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.