Megvan az idei Global Legal Hackathon magyarországi győztese
A világszintű verseny célja, hogy évről évre megtalálja a LegalTech, azaz a jogi technológiák piacára lépő új és innovatív ötleteket, egy 3 napos, maratoni ötletelési és fejlesztési környezetben.
Mi az a Hackathon?
A Global Legal Hackathon célja, hogy hidat létesítsen a jogi és informatikai innovációk között, ezzel elősegítve a joggyakorlat fejlesztését, a joghoz való hozzáférést, és összekapcsolja az ügyvédi irodák, a vállalatok jogi osztályai, a non-profitok és az innováció mellett elkötelezett szereplők képviselőit. Idén 6 kontinensen, 24 ország 46 városában, több mint 6000 résztvevővel zajlott egy időben a verseny.
Tavaly került először megrendezésre hazánkban a megmérettetés, mely rögtön egy hazai világsikerrel zárult: a magyar fejlesztői csapat nyerte a New York-i döntőt, egy GDPR rendeletre épülő alkalmazásukkal. A hackathon során 54 órája van a csapatoknak kidolgozni egy jogi-technológiai megoldást, és egy működő prototípust prezentálni a szakmai zsűrinek. A csapatok jogászokból, programozókból és gyakran közgazdászokból állnak, és nem egyszer a verseny helyszínén alakulnak meg.
Ahogy tavaly, úgy idén is a Wolters Kluwer volt a budapesti forduló házigazdája. A versenyző csapatok által prezentált ötletek komoly hajtóerői lehetnek az LegalTech piacnak, ezt támasztja alá, hogy a KPMG és a Microsoft – a LegalTech iparág két meghatározó szereplője – a verseny ideje alatt mentorálással segítette a csapatokat, a nyerteseknek pedig további üzleti tanácsadást ajánlottak fel.
A győztes megoldás – szerződéskötés könnyen
A magyarországi fordulóra 9 csapat nevezett, közülük került ki a végső győztes, a QuickPact csapata. Az ő megoldásuk egy olyan szerződéses platform létrehozására irányul, mely automatizáltan, személyre szabhatóan oldja meg a szerződéskötéseket, magánszemélyek vagy üzleti ügyfelek között. A megoldás lényege, hogy akár mobilon vagy tableten néhány kérdés és paraméter alapján össze lehet kattintani egy alapvető lakáskiadási, gépjárműeladási vagy szolgáltatási szerződést – és a szerződés teljesítése alapján járó fizetési modul is integrálva lenne. A szerződés a folyamat végén nem csak írásos, de piktogramokkal bővített, könnyen vizualizálható formában is rendelkezésre állna. Így elősegíti a joghoz jutást azok számára is, akik nem feltétlen tudnak megfizetni egy ügyvédet, sőt, a szerződés betartása is könnyebbé válik a magyarázó elemek miatt.
A csapat tagjai, Horváth Anna Zsófia, Paseczki Loránd, Rózsavölgyi Márk, Olajos Marcell és Veress Péter március 15-én vesznek részt a virtuális elődöntőben, ahonnan a legjobbak jutnak tovább az áprilisi, New York-i döntőbe.
Kapcsolódó cikkek
- A LEGO HIDDEN SIDE új szintre emeli a játékélményt
- Szív alakú videóüzenetek Valentin-napra a Viberen
- Nemzetközi díjat nyert a magyar biztosítási applikáció
- Megújult külső, rejtett hívószámos chat és csoportos hívások az új Viber 10-ben
- Dönts egyszerűen a Viber legújabb, szavazás funkciójával
- A Viber vezérigazgatója szerint a felhasználók adatai biztonságban vannak
- Országos kardiológiai hálózat fogadja a WIWE tulajdonosokat
- Kötelező olvasmányok lesznek szabadon elérhetők a Mesetárban
- Alice szerint az IT igenis lányos szakma
- Magyar csapat a Microsoft Imagine Cup nemzetközi döntőjében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.