Ami tegnap még játék volt, ma már (e) sport
Világszerte egyre nagyobb iparággá növi ki magát az e-sport, ami már nemcsak nemzetközi, hanem hazai szinten is népes rajongótáborral rendelkezik. Globálisan több mint 380 millióan, míg Magyarországon 3,7 millióan játszanak alkalmanként vagy rendszeresen online játékokkal. Emellett több mint 425 ezerre tehető azok száma, akik ezt már versenyszerűen űzik.
Az e-sport piac mérete 2020-ra elérheti az 1,4 milliárd dollárt, miközben az e-sport közösség globálisan már most meghaladja a 380 millió főt (Newzoo nemzetközi felmérése). A terület rendkívül dinamikus növekedése hazánkban is megfigyelhető. A technikai eszközök – főként az egyre nagyobb kijelzővel rendelkező mobiltelefonok – terjedésével egyre jelentősebb szerepet kap az életünkben. Az eNET, az Esport1 és az Esportmilla által végzett kutatás szerint ugyanis hazánkban már mintegy 3,7 millió fő játszik videójátékokkal – mobiltelefonon, asztali számítógépen vagy éppen konzolon.
Kapcsolódó cikkek
- Kik lesznek a nemzeti e-sport bajnokok?
- eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről
- A Razer bemutatja új, valentin-napi Quartz Pink Edition termékcsaládját
- Az új Razer Gold és Razer Silver a jutalmak további módjait hozza el
- Globális siker a világ első, mesterséges intelligencia alapú e-sport trénere
- Magyar fejlesztésű, AI-alapú coach segítheti az Overwatch játékosokat a fejlődésben
- A Razer két új eszköze útközben is kiváló vezérelhetőséget és immerziót biztosít
- Nagy dobásra készül a hazai e-sport
- A Dell bemutatta új fejlesztéseit a 10. Gamescomon
- Az ACG hét országra szóló megbízást kapott az IKO Digitaltól