Jövőre a pilóták ötöde nő lesz az easyJetnél
Európa vezető légitársaságánál 222 nő dolgozik pilótaként, ez 2015-höz viszonyítva 73 százalékos növekedést jelent. Ezzel előreláthatóan az év végéig 18 százalék lesz a női pilóták aránya, így minden bizonnyal elérik a 2020-ra tervezett 20 százalékot az easyJetnél.
Az Amy Johnson Kezdeményezés* 2015-ben indult, azzal a céllal, hogy minél több nőt toborozzanak pilótaképzésre és pilótapozíciók betöltésére. Ekkor az easyJet pilótáinak csupán 6 százaléka volt nő. Idén év végéig a becslések szerint ez az arány 18 százalékig nőhet, így a jövő évre kitűzött 20 százalék tarthatónak tűnik az vezetőség szerint. A toborzás és a képzés minimum 18 hónapot vesz igénybe. A légiközlekedésben világszinten 95 százalék a férfi pilóták aránya, ebből kifolyólag a bérkülönbségek is torz képet mutatnak, ha az iparágban a női és a férfi fizetéseket vizsgáljuk, hiszen pilóták jövedelme kiemelkedik a többi pozíciókhoz képest. Az easyJet törekszik arra, hogy minden területen egyre kiegyenlítettebb legyen nemek aránya, nyárra a vezetőség tagjainak 45 százaléka nő lesz.
_________
* https://careers.easyjet.com/pilots/amy-johnson-initiative/
Kapcsolódó cikkek
- Szorosabb lesz az együttműködés a civil és katonai léginavigációs szolgáltatásban
- Az Emirates applikációjában az utasok több mint 4000 szórakoztató csatorna kínálatát böngészhetik
- Egyre több a szabálysértő drónreptetés
- 250 millió forintos tőkebefektetést kap az AerinX
- Egymilliószoros biztonság
- 3,5 milliárd forint támogatást nyert a HungaroControl
- Karácsonyi lézerfények csak felelősséggel
- A repüléstörténet mérföldkövei
- Forradalmasítja a repülőtéri utasforgalmat az Emirates
- Újfajta wifi-kapcsolódási lehetőségeket vezet be az Air France
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.