A világ 10 legígéretesebb repülőgép-karbantartó ipari innovációja között az AerinX

forrás: Prím Online, 2019. április 9. 15:30

A repülőgép-karbantartó iparág egyik legjelentősebb éves szakmai rendezvénye, az atlantai MRO Americas szervezői a szegmens 10 legígéretesebb innovációja közé választották a magyar AerinX kiterjesztett valóság-alapú technológiáját. A cég így előadhat a konferencián, melyen Észak-Amerika és a világ legjelentősebb vállalatai vesznek részt a repülőgép ipar és repülőgép-karbantartás területéről.

A repülőgépipar és légi közlekedési világszinten legjelentősebb szaklapja, az Aviation Week által szervezett MRO Americas konferencián 800 cég, összesen 15.000 képviselője vesz részt április 9-11 között, az egyesült államokbeli Atlantában. A szegmens legnagyobb észak-amerikai szakmai rendezvényén az Amerikai Egyesült Államok és Kanada, illetve globálisan a szektor legnagyobb és legjelentősebb vállalatai képviseltetik magukat.

 

Az AerinX a szervezők meghívására 9 további innovatív technológiai vállalkozás mellett mutatkozhat be előadóként, a konferencia Start-Ups Stand Up for Innovation szekciója keretében.  

 

 

Papír és vonalzó helyett kiterjesztett valóság szemüveg

A magyar cég egy olyan kiterjesztett valóság (AR) alapú rendszert fejleszt, mellyel a repülőgépek és más légi közlekedési eszközök külső felületi átvizsgálása, és az ehhez kapcsolódó karbantartási munka lényegesen egyszerűbbé, gyorsabbá és precízebbé válhat. Ez az iparág egyik jelentős problémáját oldhatja meg, hiszen jelenleg a légijárművek külső felületének átvizsgálása manuálisan, kézi eszközökkel zajlik. A karbantartó mérnökök szó szerint vonalzóval mérik le és filctollal rajzolják körbe a felfedezett felületi sérüléseket, ráadásul a munkafolyamat során többezer oldalas, papír alapú műszaki dokumentáció átnyálazására kényszerülnek, amikor egy-egy felületi sérülés súlyosságát kell meghatározniuk 

 

„Az AerinX számára megnyithatja a kaput az észak-amerikai piac felé az MRO Americas konferencián való előadási lehetőség. A repülőgép karbantartó-iparág más szegmensekhez képest kicsit megkésve, de annál nagyobb elánnal keresi jelenleg a digitalizációban és innovatív technológiákban rejlő lehetőségeket” – fogalmazott Kiss Antal Bence, az AerinX társalapító-ügyvezetője.  

 

Tőkebefektetést követően partneri megállapodás

Az AerinX tavaly év végén összesen 250 millió forintnyi, több lépcsőben megvalósuló, tőkebefektetésről kötött megállapodást az X-Ventures Gamma Kockázati Tőkealappal. Röviddel ezt követően a társaság stratégiai együttműködési megállapodást írt alá Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb repülőgép karbantartó vállalatával, az Aeroplex of Central Europe-pal. Egyre intenzívebb a nemzetközi érdeklődés a cég és az általa fejlesztett technológia iránt, melynek köszönhetően a világ legnagyobb repülőgépipari gyártóival, karbantartó- és lízing vállalataival, illetve légitársaságaival folytat jelenleg is előrehaladott tárgyalásokat a lehetséges együttműködésekről a magyar vállalkozás.  

 

„Jelenleg a technológiánk piacra lépését készítjük elő és a folyamatosan zajló szoftverfejlesztés mellett, az üzletfejlesztés terén is jelentős előrelépést tettünk az elmúlt néhány hónapban. Terveink szerint ősszel Series A befektetés keretében újabb, több millió dolláros tőkebevonást valósítunk meg. Ezzel egyidőben pilot projekteket tervezünk indítani további nemzetközi partnerek bevonásával, a globális piacra lépést pedig 2020 őszére ütemezzük” – fűzte hozzá Kiss Antal Bence.

 

Az AerinX az MRO Americas konferencia mellett, további üzleti tárgyalásokat is folytat majd az Egyesült Államok több pontján, melyek megvalósulásában a magyar startupok külpiacra lépését támogató Input Program is a cég segítségére volt.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01