Meghódították a lányok a Nagy Digitális Kalandot
Idén országszerte több helyszínen, közel 1000 csapat részvételével rendezték meg a Logiscool élményalapú programozóiskola és a Vodafone szervezésében Magyarország legnagyobb, gyerekeknek szóló digitális csapatversenyét, a Nagy Digitális Kalandot. A logikus, algoritmikus gondolkodással és az internetbiztonsággal kapcsolatos játékos küldetésre évről-évre egyre több gyerek, köztük egyre több lány jelentkezik.
A Digitális Tudásért Alapítvány (a Logiscool programozóiskola alapítványa) által életre hívott, és a Vodafone által az indulás pillanatától támogatott verseny célja, hogy a gyerekek könnyebben eligazodjanak abban a digitális világban, amelybe beleszülettek. Az idén harmadik alkalommal megtartott kalandon háromfős, 3-4. és 5-6. osztályos csapatok versenyeztek egymással online. A gyerekeknek LogiRobit, a Logiscool űrből érkezett barátságos kabaláját kellett segíteniük nem mindennapi időutazása során. LogiRobi feladatai különböző történelmi korokon átívelő küldetésekből álltak. Ahogy együtt mamutokat fedeztek fel vagy western hősökké váltak, fejlődött a gyerekek logikai képessége és algoritmikus gondolkodása.
„Nem tartottam fontosnak, hogy nyerjek, sokkal fontosabb, hogy jól érezzem magam a versenyen, és egy jó élményt szerezzek. Ez sikerült is, mert a három évvel ezelőtti Nagy Digitális Kalandra csapattársat kerestem, és így találkoztam Istivel, akivel később barátok lettünk. Azóta is együtt indulunk minden évben” – mesélte a díjátadón András, aki a dobogó második fokára léphetett fel csapatával.
A szervezők egyik legnagyobb büszkesége, hogy évről-évre növekszik a kihívást vállaló lányok aránya. Az idei versenyzők közel egyharmada volt lány. Mindez azért fontos, mert a technológiai szakmák, így a programozás területén sok esetben még mindig elenyészően alacsony a női szakemberek aránya, ezért a Logiscool és a Vodafone is több programmal támogatja a nemek egyenlőségét ezen a területen. A május 10-i díjátadón például különdíjat kaptak a csak lányokból álló csapatok.
„Idén indultunk először a Nagy Digitális Kalandon, nagyon izgultunk. De ahogy elkezdődött a verseny elhatároztuk, hogy elsők leszünk, így könnyebben ment a koncentráció. Nagyon jó a csapatunk, hárman együtt erősebbek vagyunk. És hogy mi tetszett a legjobban? A sok logikai feladat, meg az, hogy az egész verseny egy történetet mesélt el. Így olyan volt, mint egy utazás” – mondta a díjátadón Tamara, Villő és Adél, akik nem csak elsők lettek a korosztályukban, de a legjobb csak lányokból álló csapat különdíját is elvitték.
A díjátadón megszólalt Váczi Dorottya, a Vodafone Digitális Iskola Angyala is: „Azért tartom nagyon előremutató és jó kezdeményezésnek a Nagy Digitális Kalandot, mert játékos módon mutat rá, hogy a digitalizáció milyen hatékony része lehet a minőségi oktatásnak, ráadásul a szülők és a gyerekek számára is jó közös program. Főállású Angyalként jómagam is ezen a területen munkálkodom, a pedagógus kollégák digitális kompetenciáinak fejlesztésén dolgozom, ezért szívesen veszek minden olyan kezdeményezést, eseményt, ami a digitalizáció tanításba való szervesebb beépülését ösztönzi, vagy szolgálja.”
A Nagy Digitális Kalandhoz minden évben egyre több helyszín csatlakozik. Idén Nyíregyházától Szombathelyig, összesen 10 budapesti és 29 vidéki helyszínről jelentkezhettek be a gyerekek a versenybe. A szervezők remélik, hogy jövőre ez a szám még tovább nő, és 2020-ban az összes hazai város részt vesz majd a játékos küldetésben.
Kapcsolódó cikkek
- Dupláz a Vodafone Alapítvány
- Minden digitális család más
- Ingyenes dolgozói Vodafone előfizetés a Tungsramnál
- A Vodafone és a Brain Bar teret ad a fiatal tehetségeknek
- Agrármegoldás lett a befutó az első 24 órás IoT hackathonon Szegeden
- Már lehet jelentkezni a Vodafone Coding Camp-re!
- Tervezz Te is játékot a Daimlernek!
- Kiosztották a Vodafone Digitális Díjakat
- Pécsi egyetemi hallgatók jutottak be a L’Oréal Brandstorm párizsi döntőjébe
- Informatikusok az autóiparban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.