A tizenévesek nagy része Instagram posztok alapján választ nyári úticélt
A PayPal online fizetési szolgáltató nyaralási szokásokat vizsgáló friss elemzése szerint a negyven év alattiak kétharmada világszerte a közösségi médiumokban közzétett posztokból merít ötleteket a nyaraláshoz[1], a tizenévesek pedig tízből hatan az alapján választanak úticélt, hogy mennyire lesz könnyű az átélt élményekből népszerű Instagram posztot készíteni. Az Egyesült Államokban ez az arány még magasabb, ott a negyven év alattiak már közel kilencven százaléka veszi számításba ezeket a tartalmakat.
A nyaralás úticéljának kiválasztásában mind a 25-39 éves korosztály, mind a 25 évesnél fiatalabb generáció tagjait elsősorban az új helyek megismerése, illetve önmaguk felfedezése motiválja, illetve a nyári utazások leggyakoribb okaiként mindkét csoport a pihenés és a stresszmentes lazítás szükségességét jelölte meg[2].
„Az internetnek köszönhetően a világ a lábaink előtt hever. Meglátom egy ismerősöm fotóját egy szuper helyről? Csak egy kattintás és már meg is van a repülőjegy. Még egy kattintás és a szállást is lefoglaltam. A következő kattintás, ez már a felvétel, amit egy pillanata alatt megosztok Instagramon – mondja Giela Abdelwahab, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyfélkör-fejlesztési vezetője. Manapság korosztálytól függetlenül egyaránt gyorsan és stresszmentesen szeretnénk intézni az utazás körüli teendőket, vásárolni, élményeket gyűjteni, és mindent azonnal meg is akarunk osztani ismerőseinkkel. Az online fizetési eszközök fejlődése ehhez nagyban hozzájárul, mivel már nem csak azt teszik lehetővé számunkra, hogy pillanatok alatt fizessünk a szállásért vagy a repülésért, de arra is megoldást kínálnak, hogy visszakapjuk pénzünket, ha valami rosszul sül el.”
A repülőjegyek vagy a szállások foglalása tehát egyre spontánabbá válik, a fogyasztók minél gyorsabban és kényelmesebben szeretnék lebonyolítani a fizetés folyamatát. A jelenséget a PayPal személyközi pénzküldési szokásokat vizsgáló fogyasztói kutatása is megerősítette, amely szerint a 16-35 éves korcsoport 30%-a használ mobilapplikációt a tranzakciók gyorsabb lebonyolítása érdekében[3].
Figyeljünk az adataink biztonságára
Annak ellenére, hogy a fogyasztók egyre nagyobb figyelmet szentelnek a biztonságnak, a nyaralás alatt még mindig lehetnek olyan helyzetek, amikor kockázatoknak tesszük ki adatainkat. Például annak érdekében, hogy a repülőtéren a beszállás folyamata minél rövidebbé váljon, az utasok 65%-a olyan információkat is megoszt magáról, mint az utazás célállomása, vagy a szállás címe[4], miközben egy friss kutatás alapján a világ szállodáinak 67%-a nem kielégítő módon védi a vendégek olyan érzékeny személyes adatait, mint például a bankkártyaszám. Az ebből fakadó kellemetlen helyzetek elkerülése érdekében érdemes olyan fizetési megoldást választani a szállásfoglaláshoz, amely vásárlói védelmet is kínál felhasználóinak.
Kerülje el, hogy a közös nyaralást tönkre tegyék a piszkos anyagiak
Egy baráti társasággal közösen szervezett út során életre szóló élményekben lehet részünk, de könnyen előfordulhat, hogy az elszámolás kisebb-nagyobb vita tárgyát képezheti. A szállás lefoglalása vagy a repülőjegyek megvásárlása általában nem jelent problémát, de a megelőlegezett pénzösszeg visszaszerzése már egy másik kérdés. A PayPal kapcsolódó kutatása szerint a magyarok 20%-ának okoz nehézségeket a kölcsönadott pénzösszegek behajtása baráti vagy családi körben[5]. A kölcsönök vissza nem térítésének leggyakoribb oka egy olyan egyszerű megoldás hiánya, amelyhez nem kell ATM-et keresni, vagy visszakeresni valakinek a bankszámlaszámát egy régebbi online beszélgetés előzményeiben. A kellemetlen helyzetek elkerülése érdekében nemcsak megbízható fizetési megoldást érdemes használni, de érdemes lehet átfutni a szálloda vagy a repülőtér online értékeléseit is.
________________
[1] WeSwap, Research on booking behavior of 18-34 year-olds
[2] WYSE Travel Confederation, New Horizons IV: A global study of the youth and student traveller
[3] PayPal & Censuswide. A felmérést a Censuswide végezte, amely 10 különböző európai országban (Belgiumban, Csehországban, Finnországban, Görögországban, Norvégiában, Lengyelországban, Portugáliában, Svédországban, Olaszországban, Olaszországban) 10 112 felnőtt (18 évnél idősebb) megkérdezésével. Az interjúkat online, 2018. november 27. és december 14. között folytatták le.
[4] International Air Transport Association, Global Passenger Survey 2018
[5] PayPal & Censuswide, Analiza wzorców pożyczania pieniędzy w rodzinie i wśród przyjaciół
Kapcsolódó cikkek
- Kilenc uniós országban indul kampány az online reklámiparban alkalmazott törvényellenes módszerek ügyében
- A nem személyes adatok szabad áramlása az EU-ban
- Az adatbiztonságtól való félelem gátolja az internetes banki szolgáltatások elterjedését Magyarországon
- Jégkorong VB: Kockázatos lehet, ha videostreammel nézzük
- A bizalom az alapja a használt mobilok piacának
- Még a zavarba ejtő adatainkat sem töröljük a pendrive-jainkról azok kidobása előtt
- A digitális bűnözőknek 52 másodpercre van szükségük
- Így védi meg a tufa a személyes adataid!
- A kiberbiztonsági kérdéseket nem lehet szőnyeg alá söpörni
- Új Commvault HyperScale célgépeivel a Fujitsu még több lehetőséget kínál a biztonsági mentés terén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Valóban csak az elektromos autókon múlna a fenntartható közlekedés?
Stabilizálódni látszik a cégautóflotta-piac, az új autók beérkezése újra a régi ütemben zajlik, a folyamatosan emelkedő bérleti díjak azonban továbbra is kihívást jelentenek a cégeknek. Ennek ellenére a vállalatok is nyitnak az adott esetben drágább elektromos autók felé, de a céges flotta összeállítását még mindig a státusz és a pozíció határozza meg a valós használati igények helyett.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.