Álláskeresés mobiltelefonnal
A Magyarország vezető állásportáljára, a Profession.hu-ra érkező látogatások kétharmadát ma már okostelefonról indítják, ezzel szemben az elmúlt három évben a csak számítógépet használó álláskeresők aránya meredeken csökkent. Az online térben kevésbé tapasztalt felhasználók körében a mobilwebes felületek, míg a „digitálisan érett”keresőknél egyre inkább a célalkalmazások a népszerűek.
A magyar internetezők körében álláskereséshez ma már csaknem annyian használnak mobiltelefont (74%), mint számítógépet (77%). A két csoport között jelentős az átfedés, de az elmúlt 3 évben egyértelmű trendként rajzolódott ki az okoseszközök előretörése. A mobilról böngészők aránya a vizsgált időszakban 8 százalékkal emelkedett, ezzel szemben a számítógépet használók drasztikusan, 19 százalékkal lettek kevesebben. A Profession.hu látogatóinak 65 százaléka mobiltelefonról érkezik, ám a jelentkezések 69 százalékát azért továbbra is hagyományos eszközökről küldik el a pályázók – derül ki az állásportál friss felméréséből.
„Az online kereskedelem és szolgáltatóipar minden szegmensében megfigyelhető az a trend, hogy a felhasználók az okoseszközeiket használják a keresgéléshez, de a tényleges konverziók inkább hagyományos eszközökön történnek. A mi esetünkben ez azt jelenti, hogy az álláskeresők mobiltelefonon kiválasztják a nekik tetsző hirdetéseket, majd a számítógép elé ülve jelentkeznek azokra. Az alkalmazásunkkal és az oldalunk mobilos nézetének folyamatos fejlesztésével azon dolgozunk, hogy egyre kevesebben érezzék úgy, a sikeres jelentkezéshez váltaniuk kellene a két eszköz között” – mondta Varga Balázs, a Profession.hu marketingvezetője.
A mobil eszközök előretörése a kevésbé képzett kütyühasználóknak köszönhető. Három éve az online térben kevésbé otthonosan mozgó felhasználóknak mindössze a harmada használt mobilinternetet és telefont az álláskereséshez, ezzel szemben jelenleg már közel kétharmaduk választja már ezt az eszközt. Az alkalmazások felé is nyitottabbak lettek: már 42 százalékuk letölti a célnak megfelelő applikációt és akár azon keresztül is jelentkezik. A tapasztalt felhasználók körében meglepő módon csökkent a mobilwebes felületet használók száma, de ezzel párhuzamosan, 65 százalékra nőtt az alkalmazást használóké.
Kapcsolódó cikkek
- Mai naptól a HÉV H5-ös vonalára online is váltható menetjegy
- Idén is diákújságírókat díjazott a Telenor és a DUE Médiahálózat
- Így parkolhatsz csütörtökön ingyen az egész országban!
- A Cellum által fejlesztett Erste MobilePay applikáció NFC funkcióval gazdagodik
- Nagyot nőtt az állást kereső informatikusok és vendéglátósok száma
- Megérkezett a minden szempontból újgenerációs utazási applikáció
- A MyTelenorban 10% adatjegy-kedvezmény jár a számlásoknak
- A Lime a fővárossal együttműködve hozza el Budapestre elektromos rollerjeit
- Egyre népszerűbb a Vonatinfó mobilalkalmazás jegyvásárlási funkciója
- Azokat az IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek, amelyek pár éve még nem is léteztek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.