A technológia teszi olcsóbbá és hatékonyabbá a szállítmányozást
Mesterséges intelligencia alapú fogyasztásoptimalizálás, Internet of Things (IoT) eszközök segítségével történő fuvarkövetés, Big Data elemzésre épülő logisztikai tervezés. Mind azt jelzik, hogy egy szállítmányozó cég folyamatosan lépést tart a technológiai fejlődéssel. Az újkori innovációk olcsóbbá és hatékonyabbá tehetik az áruszállítást, az a cég, amely a technológiában is képes lépést tartani, végső soron a partnereinek szerez versenyelőnyt - hangsúlyozza az innováció fontosságát Zafer Özkök, a GEFCO Magyarország ügyvezető igazgatója.
A GEFCO a nemzetközi logisztika szakértőjeként három pontban gyűjtötte össze azokat az új megoldásokat, amelyekkel a szállítmányozó cégek extra értéket adhatnak az ügyfeleknek.
1. IoT alkalmazása a flottában
A szállítmányozás fő kulcsszavai: költséghatékonyság, gyorsaság és megbízhatóság. Mindez elképzelhetetlen, ha nem áll rendelkezésre ehhez egy megfelelő szakmai hátterű vállalat. A korszerű járműflotta és szakembergárda elengedhetetlen feltétele a költséghatékonyságnak, de ma már ennél többre van szükség. A különféle technológiai megoldások, mint az IoT eszközök alkalmazása a fuvarkövetésben - például a GEFCO „My car is there” alkalmazása -, mesterséges intelligencia segítségével történő útvonal és fogyasztásoptimalizálási alkalmazások jó fokmérői lehetnek annak, hol tart egy vállalat a technológiában.
A szállítmányozó cégek közötti technológiai különbségek emellett leginkább a váratlan, időkritikus helyzetek kezelésén és magas hozzáadott értékű szolgáltatásokban mérhetőek le. Egy profi szállítmányozó számára nem jelenthet akadályt egy váratlan időjárási helyzet, vagy egy gyártósor leállása, hiszen az innovatív logisztikai megoldások lehetővé teszik, hogy a szállítmány ilyen esetben is időben megérkezzen. A hozzáadott értéket olyan szolgáltatások megléte is jelzi, mint vámügyintézés, adózás, jogi szolgáltatások.
2. Big Data és kombinált szállítmányozás
Közúton, vízen, vasúton vagy levegőben? Nem mindegy, hogy melyik módot választjuk, de legtöbb esetben ennek eldöntése nem is a megbízó feladata, hiszen egy profi szállítmányozó a megrendelő igényeit felmérve azonnal több lehetséges megoldást is felkínál. A Big Datára épülő, mesterséges intelligenciával támogatott logisztika, a felhasználó igényeinek megfelelő kombinált megoldásokat nyújt. A kombinált intermodális szállítási módok amellett, hogy hatékony és környezetkímélő megoldást nyújtanak, tehermentesítik a közúthálózatot, ami kevesebb tehergépkocsit és ezáltal kisebb környezeti terhelést is jelent.
3. Innováció & fenntarthatóság: ha innovatív sokszor zöldebb is
A fenntarthatóság egyre fontosabb szemponttá válik, így fokmérője lehet egy szállítmányozási szolgáltató felkészültségének is. Az újrafelhasználható csomagolás, korszerű járműflotta, optimalizált fogyasztási rendszerek és az intermodális szállítási megoldások emellett jelentősen hozzájárulnak a költséghatékonysághoz is. A GEFCO jelentős naperőmű projektje, ha nem is úttörő, de mindenképpen jelentős iparági innováció ezen a téren. A cég Svájcban található ipari parkjára telepített 43 ezer négyzetméteres erőmű, amely 6,7 GWh villamos energia termelésére képes, ez 1550 háztartás éves fogyasztásának felel meg. A termelt energia egy részét közvetlenül, helyben használják fel a GEFCO által szállított és a telephelyen ideiglenesen tárolt elektromos autók töltésére.
Bevonják a dolgozók ötleteit az innovációs stratégiába
A GEFCO belső inkubátorháza, az „Ötletgyár” arra biztosít lehetőséget a cég munkavállalóinak, hogy új ötleteket dolgozzanak ki és valósítsanak meg annak érdekében, hogy még innovatívabb ezáltal hatékonyabb megoldásokat nyújthassanak partnereiknek. „A fenntarthatóság a GEFCO esetében egyszerre jelenti az innovatív környezetbarát technológia alkalmazását és megrendelő számára kívánatos kedvező költségszintet” - összegezte a GEFCO Magyarország ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Okos Város idegrendszert épít a Huawei
- A Fujitsu bemutatja, hogyan tágítja tovább a mélytanulás és a mesterséges intelligencia határait
- A Fujitsu mérsékli a hajók által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét
- Európai autógyártók az IBM mesterséges intelligencia és felhőalapú megoldásait választották
- Kreatív videózási lehetőségeket kínál a Huawei P30 legújabb frissítése
- Megérkezett a MIR legnagyobb teherbírású robotja
- A menedzsereknek leáldozott, a mozgósító vezetőké a jövő
- Robotzsaruk védhetnek meg a hackerektől?
- Konferencia a mesterséges intelligenciáról
- A mesterséges intelligencia kutatásának legnagyobb ászai jönnek Budapestre
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.