Digitalizálódó civilek, csúcstechnológiával a társadalmi problémák megoldásáért
A fontos társadalmi célokért dolgozó civil szervezetek is hozzáférhetnek a hatékonyságukat segítő új technológiákhoz a Civil Tech Hub segítségével. A civil szféra digitalizációjához a technológia mellett tudásra és inspirációra is szükség van. A NIOK Alapítvány a Microsoft Magyarország támogatásával egy olyan közösségi teret és digitális tréningközpontot alakított ki, ahol mindez biztosított. Az első tréning-sorozat szeptemberben indul.
Társadalmi szervezetek digitalizációját segíti a NIOK Alapítvány székhelyén a Microsoft Magyarország támogatásával megnyílt Civil Tech Hub, amelynek fő célja, hogy a civil szervezetek munkatársai számára biztosítson közösségi teret, képzési és találkozási lehetőséget. A Civil Tech Hub egy közösségi iroda funkciókkal is ellátott oktatási- és tréning központ, ami fontos civil események helyszíne is lesz.
A Civil Tech Hub-hoz a Microsoft Magyarország szoftvereket, technológiát és rendszeres tréningeket nyújt, ennek köszönhetően a non profit szervezetek vezetői és munkatársai olyan új technológiai ismeretekkel gazdagodhatnak, amelyek segítik őket a hatékony munkavégzésben, adott esetben a napi működésük átalakításában is. A Civiltech programon keresztül a Microsoft Magyarország és a NIOK Alapítvány több mint tíz éve dolgozik együtt azért, hogy a legújabb technológiák a fontos társadalmi ügyek szolgálatába állhassanak. A civilek munkájának segítéséhez azonban a technológiai újításokhoz való hozzáférés önmagában nem elég, ha nem párosul a megfelelő szaktudással, felhasználói ismeretekkel.
„A magyarországi civil szervezetek működését nagy mértékben meghatározza, hogy kevés erőforrással rendelkeznek a technológiai tudás megszerzésére. Ezt a hiányt szeretné pótolni a Civil Tech Hub létrehozásával a NIOK Alapítvány és a Microsoft” – mondta Gerencsér Balázs, a NIOK Alapítvány igazgatója.
A Civil Tech Hub kapcsán más IT vállalatok is jelezték, hogy támogatják a kezdeményezést, például önkéntes kollégák munkájával kívánnak hozzá járulni a civil szféra digitalizációjához.
„A Microsoftnál felelősséget érzünk azért, hogy a világ vezető technológiai vállalataként mindenkinek megteremtsük a lehetőséget az olyan technológiák használatához, mint a felhő vagy a mesterséges intelligencia. Hisszük, hogy amellett, hogy eszközöket biztosítunk a hatékonyabb működéshez, tudással és szakértelemmel is támogathatjuk a civil szektort. Ezt a célt szolgálja majd a Microsoft tréning sorozata a Civil Tech Hub-ban.” – mondta Csanak Gabriella a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.
Szeptember végétől a Microsoft egy olyan tréning sorozatot indít, ahol a Microsoft szakértői mutatják be a hatékony együttműködés és a modern munkavégzéshez szükséges legújabb technológiák használatát. A tréning lehetőséget ad majd arra, hogy a közjóért dolgozó szervezetek munkatársai megismerjék, hogyan használhatják ki maximálisan napi munkájuk során például a felhő vagy az irodai szoftverekben rejlő potenciált.
Kapcsolódó cikkek
- A digitális világban is az ügyfeleket segíti a Dachser
- Okosgyárrá alakul a Bridgestone Tatabánya
- KKV: folyamatosan napirenden a digitalizáció
- Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban
- Hogyan készülhetnek fel a vállalatok a munkavégzés jövőjére?
- Magyarok a világ filmiparának digitalizációjában
- Digitalizál a Kométa
- Igénylik a digitális tuningot a magyar kisvállalkozások
- Jog és digitalizáció: az online ügyletek kockázatai
- Nyári kurzus a Semmelweis Egyetemen a digitalizáció hatásáról
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.