Bejött az okos tömegközlekedés a tatabányaiaknak

forrás: Prím Online, 2019. július 5. 14:25

Túl van a tízmilliomodik utason Tatabánya okos tömegközlekedési rendszere, amely az utasoknak minőségi szolgáltatást, a városvezetésnek pedig gazdaságos üzemeltetést biztosít. 

A 2018. január 1-jén indult városi buszos közszolgáltató teljes működését átszövik az okos informatikai megoldások: a valós idejű gépjárműkövetés és az ehhez kapcsolódó utastájékoztató rendszer, a mobileszközös utazástervező alkalmazás, a jegyértékesítést és a pénzügyi elszámolásokat egy rendszerbe szervező pénzügyi megoldás mind a nulláról épült ki közel másfél év alatt. A rendszert fejlesztő és kiépítő szakértők szerint a tatabányai tömegközlekedés informatikai háttere amellett, hogy számos magyar fejlesztést integrál egy rendszerré, világszinten is felveszi a versenyt a hasonló megoldásokkal.

 

A smart tömegközlekedési rendszerekkel szemben alapvetően egy fontos elvárás szokott felmerülni az érintettek részéről: valós adatokon alapuló döntéseket akarnak hozni – vallja Bekker Zsolt, a Delta Csoport közlekedési informatikáért felelős kereskedelmi igazgatója. „Az utas valós idejű, digitális járműkövetés alapján akarja eldönteni, hogy érdemes-e várnia a buszra, illetve az adott viszonylaton – lehetőleg útarányosan – mennyit kell fizetnie. Az üzemeltető a járatkihasználtságot akarja tudni, hogy az utasigényekhez mért legjobb és legköltségtakarékosabb módon tudja tervezni a járatokat és a menetrendet. Az fenntartó pedig azt akarja látni, hogy az üzemeltetésre kifizetett forintokat pontosan mire fordította a szolgáltató. Ezeknek az igényeknek a kiszolgálása pedig csak az okos, egymáshoz integrált közlekedési megoldásokkal lehetséges.”

 

A fenti elvárásokat felismerve és azoknak megfelelve indult útjára a tatabányai buszos közösségi közlekedési szolgáltatás informatikai hátterének tervezése és kiépítése. A 2018. januárjára lezárult, közel 700 millió forint értékű fejlesztés eredményeképpen a nulláról egy modern, a 21. századi igényeknek és elvárásoknak minden tekintetben megfelelő, adatalapú smart rendszer épült ki a komárom-esztergom megyei megyeszékhelyen.

 

„A fejlesztés gerincét a gépjárművek fedélzeti számítógépe és az ezekkel valósidejű kapcsolatban álló központi rendszer jelenti. Ezekre épül a valós idejű utastájékoztatási rendszer a megállókban található digitális táblákkal és a mobileszközös utazástervező alkalmazással együtt, illetve a jegyértékesítés, a járattervezés és menetrend tervezés is” – emeli ki Bekker Zsolt, aki szerint a tatabányai mobilitási rendszer akár további elemekkel is bővíthető lesz a jövőben és akár egyéb közlekedési eszközök integrációjára is lehetőséget biztosít majd.

 

A Delta Csoport által nulláról létesített rendszer az üzemeltetési szerződésben foglalt garanciális javítások, preventív karbantartások és helpdesk szolgáltatás révén leállás és üzemzavar nélkül, fennakadásoktól mentesen szolgálta ki a tatabányai utazóközönséget. „A közgyűlés 2015-ben az addigi szolgáltatás alacsony színvonala és a lakossági visszajelzések alapján döntött arról, hogy saját kezébe veszi a helyi közösségi közlekedést. Tatabánya a modern városok program keretében kapott forrásokból, összesen 5,6 milliárd forint értékben 42 új autóbuszt szerzett be, elvégezte a szükséges fejlesztéseket és kialakította az utazói igényeknek jobban megfelelő menetrendet. Az új tömegközlekedési rendszer 2018. január elején indult és azóta szolgálja problémamentesen a tatabányai közlekedők igényeit úgy, hogy közben a szolgáltatás fenntartása úgy a teljesítmény és a forrásoldal tekintetében nyomon követhető, tervezhető” – hangsúlyozza Schmidt Csaba polgármester.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01