A Fujitsu startup-akcelerátor programot indít Európában
A Fujitsu napokban elindított észak- és nyugat-európai* akcelerátor programja gyorsabb hozzáférést nyújt a startupoknak a valós piaci lehetőségekhez, és a digitális átalakulás szolgálatába állítja az ellenőrzött minőségű, új technológiákat szállító vállalkozások kreativitását.
A Fujitsu azt is bejelentette, hogy az európai program hatásának erősítése érdekében a japán vállalatok közül elsőként részt vesz a Lisszabonban 2019. november 4. és 9. között megrendezésre kerülő Web Summit 2019 konferencián, amely a Forbes magazin szerint „a bolygó legjobb technológiai konferenciája”**. A Fujitsu akcelerátor programjának kiválasztott partnerei*** a Web Summit keretében több mint 70 ezer résztvevő és 2600 újságíró előtt mutatják be technológiáikat.
Az európai akcelerátor kezdeményezés a Fujitsu „co-creation” szemléletére épül, amely a Human Centric Experience Design (HXD) módszertannal támogatja az ügyfelek digitális átalakulását. Az akcelerátor program a partnerek egyre bővülő ökoszisztémájával működik, és lehetővé teszi a startupok számára megoldásaik gyors skálázását a nagyvállalati környezetekre. Az ügyfelek a Fujitsu digitális átalakulási központjainak globális hálózatára támaszkodva gyorsíthatják az új ötletek megalkotásának folyamatát.
A Fujitsu 2015-ben indította el startup akcelerátor programját Japánban. Az eddigi hét szezon alatt több mint 120 vállalat vet részt a programban. A cég 2019 októberében nyitja meg a nyolcadik szezon pályázati időszakát.
A Fujitsu indulásként 24 startup partnert keres
Az innovatív szervezetek több mint 100 országban jelen lévő globális hálózatával, az Unknown Grouppal együttműködve az akcelerátor program indulásként 24 startup partnert választ ki. Ezeknek a vállalkozásoknak már aktívan működniük kell a megadott három szektor (kiskereskedelem, pénzügyi szolgáltatások és állami szektor) valamelyikében, és olyan technológiákkal kell foglalkozniuk, mint az MI, az analitika vagy a digitális interakciót segítő eszközök.
Miután szigorú minőségellenőrzéssel megvizsgálják, hogy az új technológiák skálázhatók-e az ügyféligényeknek megfelelően, a Fujitsu konkrét digitális üzleti kihívásokhoz párosítja a startupok megoldásait,**** és meglévő megoldásaiba beépítve, globálisan skálázható SaaS szolgáltatásként kínálja majd őket. Az akcelerátor program így tovább erősíti a Fujitsu összekapcsolt szolgáltatási ökoszisztémáját és ösztönzi az innovációt. Az ügyfelek, a globális IKT-piac szereplői, a technológiai partnerek és a tudományos élet képviselői bizalomra épülő partnerség keretében kapcsolódnak a Fujitsu szellemi tulajdonához és témaszakértőihez.
Az ügyfelek innovációhoz való hozzáférésének gyorsítása mellett a Fujitsu ökoszisztémája azt is lehetővé teszi a startupok számára, hogy globális ügyfélkörnek szállítsák ellenőrzött megoldásaikat. A Fujitsu arra számít, hogy a legígéretesebb startupok növekedésnek indulnak, és a Fujitsu ügyfeleinél valósítják meg új megoldásaikat. A programban részt vevő startupok kiaknázhatják a cég kiterjedt ügyfélkörében rejlő lehetőségeket, az ügyfelekkel kiépített bizalmi tőkét, és hozzáférnek a Fujitsu erőforrásaihoz, globális hálózatához, és piaci pozícióját hasznosítva növekedhetnek és értékesíthetik az új megoldásokat és innovációkat.
„A startupok inspiráló megoldásokat kínálnak, de ezeket gyakran nem tudják az üzletileg kritikus, nagyvállalati használat követelményeinek megfelelően skálázni. Itt lép be a képbe a Fujitsu. Digitális átalakulási központjainkban rengeteg olyan ígéretes, fiatal startuppal találkozunk, amelyek kiemelkedő megoldások és technológiák szállítására képesek. Ez a program lehetőséget kínál az ügyfeleink számára érdekes és értékes, koncepciók azonosítására a co-creation ökoszisztémában. Majd ezt a lehetőséget kiterjesztve és elmélyítve, összekapcsoljuk a startupokat a nagyobb vállalatokkal, elősegítjük növekedésüket, ügyfeleinknek pedig gyorsabb hozzáférést kínálunk a tesztelt, megbízható, támogatott innovációkhoz” – nyilatkozta Pascal Huijbers, a Fujitsu Nyugat-Európáért felelős műszaki vezérigazgató-helyettese.
________________
* A Fujitsu ehhez a régiójához tartozó országok: Egyesült Királyság, Írország, Spanyolország, Hollandia, Franciaország, Luxemburg, Portugália, Finnország és Svédország
** A Web Summit résztvevőinek és előadóinak száma meghaladja a 70 ezret. Vannak köztük vezérigazgatók, a világ legnagyobb vállalatainak alapítói, a legígéretesebb új startupok képviselői és befolyásos befektetők. A Web Summit egyben a világ újságíróinak legnagyobb gyülekezőhelye: több mint 2600 sajtómunkatárs vesz részt rajta, egyebek mellett a Bloomberg, a Financial Times, a Forbes, a CNN, a CNBC, és a Wall Street Journal képviseletében.
*** Bővebben: https://www.fujitsu.com/pt/microsite/innovation-challenge/index.html
**** A partnerek megcélzott területei:
- Pénzügy: csaláskezelés, eszközgazdálkodás, megfelelés, pénztárca-megoldások és az ügyfélinterakciót segítő onboarding eszközök.
- Kiskereskedelem: intelligens készletgazdálkodás és előrejelzés-kezelés, személyre szabott ügyfélélmény, összekapcsolt és digitális kioszkok és próbafülkék, egyszerű fizetés és csalásészlelés.
- Állami szektor: a kormányzati tulajdonú épületek előrejelző karbantartását segítő megoldások, csalásmegelőzés a jóléti ellátási rendszerben, egyszerű eszközök, pl. chatbotok a nyilvánossággal folyatott interakcióhoz
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- Új szintre emeli az okosgyárakat a Schneider Electric
- A Fujitsu menedzselt szolgáltatói státuszt szerzett az AWS-től
- Egy ígéretes startup a fejlesztők kiválasztásának mestere
- Magyar IT-fejlesztéssel elemzik az afrikai és ázsiai gyerekek kézmosási szokásait
- Az ABB technológiája segít az olasz jégkrémtárolásban
- A PSD2 feltételeinek is megfelel a Trident HSM védelmi megoldása
- A Fujitsu bemutatta közlekedési fejlesztéseit a berlini Shift AUTOMOTIVE konferencián
- Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
- A Fujitsu RunMyProcess védi az IoT-eszközök adatbiztonságát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.