NMHH: négy rádió ér el naponta legalább egymillió embert
Naponta 5,5 millióan, hetente pedig több mint 7,1 millióan hallgattak rádiót 2019 harmadik negyedévében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hallgatottsági adatai alapján. Országosan a 15 éves vagy idősebb lakosság 66%-ánál naponta, míg 85%-ánál hetente szól rádió. A milliós hallgatottsági küszöböt a Retro, a Petőfi, a Kossuth Rádió és a Rádió 1 lépte át.
Országosan egy átlagos napot alapul véve a Retro Rádió a leghallgatottabb rádió 1,7 millió hallgatóval, amelyet a Petőfi Rádió (1,3 millió fő), majd a Kossuth Rádió követ 1,1 millió fővel. A Rádió 1 átlag napi közönsége egymillió körüli, az ötödik a Dankó Rádió 221 ezer fővel. A Bartók Rádió 83 ezres napi hallgatótáborral rendelkezik. Az InfoRádiónak naponta 61 ezer hallgatója van, a Jazzy Rádiónak 43 ezer, a Duna World 14 ezer hallgatót tudhat magáénak, a Tilos Rádió pedig 11 ezret.
Magyarországon a 15 éves vagy idősebb lakosság 66%-ánál naponta, míg 85%-ánál hetente szól rádió. Budapesten a 15 éves vagy idősebb lakosság 56%-a naponta, míg 80%-a heti rendszerességgel hallgat valamilyen rádiót.
A fővárost vizsgálva a Rádió 1, a Retro Rádió és a Kossuth Rádió áll a képzeletbeli dobogón 206 ezer, 202 ezer és 157 ezer fős átlagos napi hallgatóval. Ezeket követi a Petőfi Rádió (118 ezer fő), az InfoRádió (36 ezer fő), a Jazzy Rádió (27 ezer fő) és a Bartók Rádió (21 ezer fő). Napi 15 ezer hallgatóhoz szól a Dankó Rádió és 8 ezerhez a Tilos Rádió.
Az országos, a fővárosi és a megyei jogú városi rádiók idei harmadik negyedévi részletes hallgatottsági eredményei a hatóság honlapján a Kutatások menüpontban böngészhetők, ugyanitt megtalálhatók a felmérés korábbi eredményei is. A rádiók és az ügynökségek korlátlanul férhetnek hozzá a rádiópiaci szakemberek által javasolt módszertan alapján előállított adatokhoz, a nyilvánosság azonban szűkített információkat kap a piaci szereplők gazdasági érdekeinek védelmében.
Nem járultak hozzá eredményeik publikálásához:
Civil Rádió, Karc FM, Klasszik Rádió, Klubrádió, Magyar Katolikus Rádió, Manna FM, Mária Rádió, Sláger FM, Sola Rádió, Trend FM.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács-bírságok helytelen korhatár-besorolás miatt
- Az NMHH az Óbudai Egyetemnek is hírközlési labort adományozott
- Ismét bírságolt a Médiatanács
- Médiatanács: véleményezhetők két városi rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetei
- Karas Monikát a BEREC alelnökévé választották 2020-ra
- NMHH Médiatanács: Ismét szólhat a Rádió 1 Dunaföldváron, Baján, Szekszárdon és Pakson
- NMHH Médiatanács: több mint 46 millió forint tizennégy közösségi médiaszolgáltatónak műszaki fejlesztésre
- Hírközlési labort adományozott az NMHH a Puskás Tivadar Távközlési Technikumnak
- A Bosszúállók: Végjáték tarolt a magyar mozikban 2019 második negyedévében
- Újra a hálózatsemlegesség védelmében hozott döntést az NMHH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.