A Fujitsu és az Ericsson gyorsabb vezeték nélküli csatlakozást tesznek lehetővé az Ipar 4.0 világában
A gyártószektornak szánt vezeték nélküli csatlakozási megoldások létrehozását és gyorsítását célzó, új közös kezdeményezésükkel a Fujitsu és az Ericsson* segítenek kiaknázni az Ipar 4.0-ban rejlő értéket.
A két vállalat globális szándéknyilatkozatot írt alá az Ericsson vezeték nélküli csatlakozási szakértelmének és a Fujitsu rendszerintegráció, digitális szolgáltatások és gyártási folyamatok digitalizálása terén szerzett tapasztalatainak közös hasznosításáról.** Az együttműködés Skandináviában, Németországban és az USA-ban indul, és az Ericsson Industry Connect és az Ericsson Private Networks megoldásokra összpontosít.
A megállapodás célja az Ipar 4.0 projektek megtérülésének gyorsítása a tetszőleges típusú és mennyiségű hálózatperemi eszközzel működő okosgyárak létrehozásával. A megoldás a Fujitsu komplex, sokrétű infrastruktúrák integrálása terén szerzett páratlan szakértelmét ötvözi a dedikált és privát vezeték nélküli hálózatot nyújtó, kulcsrakész Ericsson Industry Connect megoldással, amelyet a felhasználó vállalat üzemeltet és felügyel. A kiterjedt ökoszisztéma által támogatott rendszer a bevált 4G mobiltechnológiára épül és 5G-re frissíthető.
„Egyedül a vezeték nélküli csatlakozás segíthet maradéktalanul kiaknázni az ipari digitalizációban rejlő lehetőségeket. Mobiltechnológiáinkat a Fujitsu rendszerintegrációs szakértelmével ötvözve megszüntethetjük a gyárakban a kábelrengeteget és segíthetünk beteljesíteni az Ipar 4.0 ígéretét” – mutatott rá Erik Joseffson, az Ericsson fejlett iparágakért felelős vezetője.
„Az IoT és az 5G a hipercsatlakoztatott gyárak és ellátási láncok működését támogató, alapvető fontosságú technológiák. A gyártás valamennyi aspektusát a végfelhasználóhoz kapcsoló technológiák értékes felismerésekkel gazdagítják a globális ökoszisztémákat, és lehetővé teszik, hogy az így szerzett intelligenciát az értéklánc egészében hasznosítsák. A Fujitsu szerint így lehet új értéket és új piaci lehetőségeket teremteni a gyártóvállalatok számára. Az Ericsson vezeték nélküli hálózatok kiépítésében szerzett páratlan szakértelmét a Fujitsu egyedülálló ‘co-creation’ módszertanával ötvözve a vállalatok gördülékenyen előkészíthetik, megtervezhetik és megvalósíthatják a digitális átalakulást” – tette hozzá Jonas Brandén, a Fujitsu Sweden ügyvezető igazgatója.
_____________
* Az Ericsson segítségével a kommunikációs szolgáltatók kiaknázhatják a csatlakozásban rejlő teljes értéket. Az ügyfeleket a digitalizáció ösztönzésében, a hatékonyság növelésében és az új árbevételi források felkutatásában segítő vállalat portfóliója hálózati megoldásokból, digitális szolgáltatásokból, menedzselt szolgáltatásokból és az új üzleti területek fejlődését támogató megoldásokból áll. Az Ericsson innovációi világszerte emberek milliárdjai számára tették elérhetővé a telefónia és a mobil szélessáv előnyeit. A vállalat részvényeit a Nasdaq Stockholm és Nasdaq New York értéktőzsdéken jegyzik. www.ericsson.com
** A szándéknyilatkozat tovább erősíti és Japánon kívül más országokra is kiterjeszti a Fujitsu és az Ericsson 2018 októberében megkötött stratégiai partnerkapcsolatát az 5G hálózati megoldások és kapcsolódó szolgáltatások terén.
Kapcsolódó cikkek
- Az európai gyártóvállalatok nem tudják eredményesen alkalmazni az okostechnológiákat
- 5G-s technológiákat mutat be az Ericsson a Kutatók Éjszakáján
- A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G
- A Fujitsu RunMyProcess védi az IoT-eszközök adatbiztonságát
- A várakozásokat túlszárnyalva terjed az 5G
- Mit hoz nekünk az 5G? - Átfogó fogyasztói kutatás az Ericssontól
- Az Ericsson és a Swisscom elindította az első európai kereskedelmi 5G hálózatot
- Az ABB és az Ericsson tovább erősíti kapcsolatát
- Az Ericsson Ipar 4.0 technológiákat támogató megoldást vezet be
- Az AT&T és a Vodafone Business új partnerséget jelentett be
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.