Kiterjesztett valóság megoldással teszi gyorsabbá és pontosabbá a repülőgépek átvizsgálását az Aeroplex
Az Aeroplex of Central Europe tesztüzemben elkezdte használni az AerinX által fejlesztett, kiterjesztett valóság alapú hi-tech repülőgép átvizsgáló rendszert. A tesztüzem során az Aeroplex mérnökei valós ipari körülmények között használják majd az innovatív szoftveres megoldást repülőgépek külső felszíni átvizsgálására. Ezzel párhuzamosan az AerinX Early Adopter programot indított, melynek keretében a cég további nemzetközi repülőgépipari szereplőkkel tervezi stratégiai együttműködés elindítását.
Az AerinX által fejlesztett kiterjesztett valóság (AR/MR) alapú rendszer a repülőgépek és más légi közlekedési eszközök külső felületi átvizsgálását, és az ehhez kapcsolódó karbantartási feladatokat lényegesen egyszerűbbé, gyorsabbá és precízebbé teszi, mint korábban. Ez az iparág egyik jelentős problémáját oldhatja meg, hiszen jelenleg a légijárművek külső felületének átvizsgálása lényegében manuálisan, kézi eszközökkel zajlik.
„Közel egy éve kezdtük meg stratégiai partneri együttműködésünket az AerinX-szel, melynek keretében a közös munka eredményeként olyan csúcstechnológiát fejlesztünk, ami mostanra megérett az éles, tesztüzemben való alkalmazásra is. Nagy reményeket fűzünk a szoftveres megoldás használatához, az előzetes tapasztalatok azt mutatják, hogy a rendszer alkalmazásával precízebben és gyorsabban tudjuk majd elvégezni a repülőgépek külső felszíni átvizsgálásához kapcsolódó munkafolyamatokat, ezzel extra szolgáltatásokat kialakítva ügyfeleinknek” – hívta fel a figyelmet Demény Árpád, az Aeroplex of Central Europe repülőgép-karbantartó vállalat ügyvezetője.
Early Adopter program vezeti elő a piacra lépést
Közel három év intenzív kutatás-fejlesztési tevékenység eredményeként az AerinX jelentős mérföldkőhöz ért, hiszen az innovatív repülőgép átvizsgálási rendszer, a kiterjesztett valóság technológia folyamatos fejlődésének is köszönhetően elérte a közel piacképes állapotot. A piacra lépés előszobájaként az AerinX Early Adopter programot indított el, melynek keretében további globális repülőgépipari szereplőkkel tervez stratégiai együttműködést megvalósítani.
Az AerinX alapítói balról jobbra: Hanyecz Imre, Gonda László, Wéber Zoltán, Kiss Antal Bence
„Az AerinX elindította Early Adopter programját, melynek keretében exkluzív módon néhány további globális stratégiai partnerünk rendelkezésére bocsátjuk repülőgép átvizsgáló rendszerünket. A program keretében éles tesztüzemben fogjuk használni az AerinX szoftvert, a tervezetten néhány hónapos tesztidőszakot követően, a pilot projektek tapasztalatai alapján pedig várhatóan 2020 második felében piacra lépünk rendszerünkkel. Az Early Adopter programunkban résztvevő partnereinkkel hosszú távú, kölcsönös előnyökön alapuló együttműködés kialakítását tervezzük” – fogalmazott Kiss Antal Bence, az AerinX társalapító-ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Alapjaiban újítja meg a gazdaságot a dróntechnológia
- SEE FRA: új forgalomszervezési koncepció segíti a környezetvédelmi célokat
- Kiterjesztett valóság teszi hatékonyabbá és biztonságosabbá a gyógyszerek csomagolását
- Felelőtlen drónozók veszélyeztették a légiforgalmat
- Egy évtizeden belül jöhetnek a légitaxik?
- A L’Oréal Magyarországra is elhozza a jövő szépségét
- Évről évre növekszik az átstartolások száma a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren
- A Bosch repülni tanítja az autókat
- A Siemens értékesíti eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak
- Eltévedt és azonosítatlan repülőgépek a magyar légtérben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.