Biztonságos Internet Nap 2020
Napjainkban nem csak a gyerekeknek jelent kihívást a biztonságos internethasználat. Egyre komolyabb feladat jut a szülőknek és a pedagógusoknak, azaz a családnak és az iskolának.
Az internethasználat és –biztonság új, 21. századi tendenciái komoly fejtörést okoznak a szülőknek és a pedagógusoknak, hiszen a hagyományos, jól bevált szabályozási módszerek már nem minden esetben tűnnek életszerűnek. Ezek a gyakran kudarcként megélt tapasztalatok egyre jobban beárnyékolják az internet egyébként igen pozitív és hasznos oldalát. A Biztonságos Internet Nap célja elsősorban az, hogy a gyerekek és fiatalok körében népszerűsítse a digitális eszközök tudatos használatát pozitív célokra, ugyanakkor lehetőséget teremtsen és buzdítsa őket olyan pozitív tartalmak létrehozására, melyeket később a családban, iskolában, barátokkal is tudnak használni.
Éppen ezért a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat, mint a Safer Internet Program (SIP) magyarországi konzorciumvezetője, a 2020-as Biztonságosabb Internet Nap alkalmából offline játékkészítő és videópályázatot ír ki hazai általános és középiskolások számára.
Játékkészítő pályázatuk célja a gyerekek kreativitását kihasználva olyan, gyerekek által megtervezett offline játékok tárházát kialakítani, amelyekkel majd az osztályban, barátokkal, családi körben is játszani lehet. A társasjáték egy olyan strukturált szociális tevékenység, melynek során a gyerekek számos, a későbbi életük során fontos készségüket fejlesztik. A játék segíti a másokhoz való pozitív viszonyulást, a kommunikációt, a kritikus gondolkodást, az információk elemzését, a problémamegoldást, a szabályokhoz és szociális normákhoz való igazodást. Ezekre a készségekre mind szükségük van a gyerekeknek ahhoz, hogy a kibertérben hozott döntéseiket is mérlegelni tudják, és tudatos felhasználóvá váljanak.
Videópályázatukkal azt szeretnék elérni, hogy a fiatal felhasználók megtalálják a saját válaszukat arra a nagyon fontos kérdésre, hogy az internethasználatban vajon megmutatkoznak-e generációs különbségek a felhasználók között.
Verseny leírása
1. Játékkészítő pályázat (offline játékok)
Téma: Ismerd meg jobban a téged körülvevő kiberteret!
Pályázni lehet:
– társasjátékkal, kártyajátékkal, logikai fejtörővel, keresztrejtvénnyel,
– egyéni vagy csapatmunkában. Egy pályázó akár több játékot is beküldhet.
A beküldött játékoknak tartalmaznia kell (játéktól függően): játékleírás, játékszabályok, kellékek, játéktábla, kártyalapok, lépegetők, dobókocka.
A játék grafikáját is a gyerekeknek kell megtervezniük, megrajzolniuk.
2. Videópályázat
Téma: Másképp viselkednek-e a kibertérben a felnőttek? Ha igen, szerinted miért?
A pályázatra olyan, maximum 3 perces kisfilmeket várnak, melyből kiderül a pályázó véleménye és válasza arra a kérdésre, hogy mitől lehet más egy felnőtt médiafogyasztási szokása, mint egy gyereké.
A videónak tartalmaznia kell a válasz kifejtését, az érvelést. A szakmai zsűri a témamegjelölésnek megfelelő, valós problémákat (generációs különbségek) felvető videókat pontozza.
Kik jelentkezhetnek?
- Általános iskola alsó tagozatos tanulói (1-4. évfolyam)
- Általános iskola felső tagozatos tanulói (5-8. évfolyam)
- Középiskolai tanulók (9-12. évfolyam)
Határidők
Beküldési határidő: 2020. január 31., éjfél
Díjazás: A beérkezett munkákat szakmai zsűri bírálja el. A győztesek pénzjutalomban részesülnek és értékes nyereményekkel gazdagodnak, továbbá meghívást kapnak a Biztonságosabb Internet Nap központi rendezvényére, ahol a nyertes játékokat a résztvevők ki is próbálhatják. A rendezvény időpontja 2020. február 11., helyszíne Budapest, Nemzeti Közszolgálati Egyetem. A részletekről a győzteseket időben értesíteni fogják!
Mindkét kategóriában (játékkészítő és videópályázat) két-két korcsoportban díjazzák a pályamunkákat: külön az általános iskolásokat, és külön a középiskolásokat.
I. díj: 50.000 Ft
II. díj: 40.000 Ft
III. díj: 30.000 Ft
IV- VII. díj: 10.000-10.000 Ft
A pályamunkákat később a Safer Internet Program keretében felvilágosító, figyelemfelkeltő céllal szeretnék használni, terjeszteni, erről beleegyező nyilatkozatot fognak aláíratni az alkotókkal.
Lebonyolítás
A pályaműveket mindkét kategóriában a SID2020@gyermekmento.hu címre várják!
Eredményhirdetés: 2020. február 11. (A nyerteseket külön értesíteni fogják!)
Díjátadás: Budapest, 2020. február 11.
A jelentkezési lapon kívül kérik, hogy minden pályázó küldje el a hozzájárulási nyomtatványt is!
Kapcsolódó cikkek
- Cél a káros digitális tartalmak csökkentése
- Befejeződött a X. Nemzetközi Médiakonferencia
- „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” - konferencia
- Pályázati felhívás kisiskolásoknak
- Országos ösztöndíjpályázat gyerekeknek
- NMHH: tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál
- „Milyen kérdést intéznék a miniszterekhez, ha képviselő lennék?”
- Egy városnyi gyerek tanult a biztonságos netezésről
- Beszámoló a Safer Internet Program 2018. évi oktatási eredményeiről
- Együtt egy jobb internetért!
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
November 25-ig lehet nevezni a CALL TO ACTION pályázatra
A szervezők meghosszabbították az MRSZ és Sharity Impact TCR seregszemléjének beadási határidejét 2024. november 25. hétfő éjfélig.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
160 ezer eurós pályázat indul egészségügyi innovátoroknak
Magyar egészségügyi startupok, kkv-k, kórházak, egyetemek és kutatóintézetek kapnak lehetőséget, hogy innovációikat gyorsabban piacra juttassák a SPICE program keretében. A hazánk mellett a régió 18 országában meghirdetett programban 160 000 euró támogatás érhető el, melyet a csapatok fejlesztéshez, innovációik kereskedelmi hasznosításához és mentorálásra használhatnak fel. A résztvevők számára elérhetővé válik továbbá az egészségügyi innovátorok legnagyobb európai ökoszisztémáját összefogó EIT Health teljes kapcsolatrendszere, know-how-ja, szakértelme és tőkéje is.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.
Jelentős szakmai sikerrel zárult az ELTE pályaorientációs és tehetséggondozó programja
A Kulturális és Innovációs Minisztérium megbízásából a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő, „STEMpont” komplex pályaorientációs és tehetséggondozó program (NTP-STEM-23) megvalósítására kiírt pályázatán az ELTE Informatikai Kar 20 millió forint, a Természettudományi Kar pedig csaknem 18 millió forint támogatási összeget nyert el.