Éles üzemben is kiválóan teljesített a Remote Tower
Három napon át, december 9. és 11. között az úgynevezett távoli toronyból irányították a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér le- és felszálló forgalmát a HungaroControl légiforgalmi irányítói. A Remote Tower ezt megelőzően még soha nem üzemelt ilyen hosszú ideig folyamatosan.
A vállalat két éve készült el a helyszíntől független repülőtéri irányítást biztosító Remote Tower fejlesztésével, ezáltal a hasonló méretű légikikötők közül a budapesti a világelső, ahol ez az innovatív megoldás alkalmazható.
A virtuális torony lényege, hogy a légiforgalmi irányítók egy, a repülőtér területétől távoli központból láthatják el feladataikat úgy, hogy a repülőtéri torony panorámaképe, valamint a két futópálya külön-külön, teljes hosszában láthatóvá válik a harminc telepített kamerának, a szupergyors adatkapcsolatnak és egy monitorokból kiépített óriási kijelzőfalnak köszönhetően. Ennek a megoldásnak számos előnye van a hagyományos toronnyal szemben: a kameraképek nagyíthatók, a gurulóutakon mozgó járatok fölött megjelenített címkéből leolvasható azok hívójele és sebessége, az infrakameráknak és egyéb érzékelő berendezéseknek köszönhetően pedig sötétben vagy rossz látási viszonyok között is tiszta kép jelenik meg az irányítók előtt. Emellett a Remote Tower számos további fejlesztési lehetőséget és előnyt is magában rejt: általa akár több repülőtér le- és felszálló forgalma irányítható egyidőben, egyetlen központból.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren található irányítótorony földi felderítőrendszerének szoftvercseréje miatt december 9. és 11. között a magyar légiforgalmi szolgálat munkatársai a virtuális toronyból irányították a budapesti légikikötő le- és felszálló forgalmát.
Az elmúlt napok szakmai tapasztalatait összegezve Menráth Gábor, terminálirányítási osztályvezető elmondta: „Hazánk az elsők között fejlesztette ki a helyszíntől független repülőtéri irányítást biztosító Remote Towert, amelynek három napos éles üzeme mérföldkő a társaság életében. A most szerzett tapasztalatok elősegítik a további fejlesztéseinket”.
A HungaroControl elkötelezett abban, hogy legfontosabb feladatát a biztonságos repülés és földet érés garantálását a legkorszerűbb megoldások, fejlesztések felhasználásával lássa el. Ezt a célt szolgálja a távoli torony is, amely iránt világszerte számos nemzetközi partner érdeklődik.
Kapcsolódó cikkek
- A húszas évek elhozzák a városon belüli légiközlekedés forradalmát
- Még sosem volt ilyen biztonságos a repülés
- Kiterjesztett valóság megoldással teszi gyorsabbá és pontosabbá a repülőgépek átvizsgálását az Aeroplex
- Alapjaiban újítja meg a gazdaságot a dróntechnológia
- SEE FRA: új forgalomszervezési koncepció segíti a környezetvédelmi célokat
- Felelőtlen drónozók veszélyeztették a légiforgalmat
- Egy évtizeden belül jöhetnek a légitaxik?
- Évről évre növekszik az átstartolások száma a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren
- A Bosch repülni tanítja az autókat
- A Siemens értékesíti eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.