Új oktatási módszer a Budapesti Metropolitan Egyetemen
Hazánkban is gyakorlati oktatási módszerként jelent meg az üzleti gondolkodást igénylő hackathon. Az eredetileg a startup-szférában alkalmazott metódus nem csak kiegészíti az akadémiai tudást, de akár egy-egy saját vállalkozás ötletének alapját is jelentheti. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) a Nestlével közösen szervezett hackathont.
A MetuNest Hackathon néven rendezett eseményt hatalmas érdeklődés kísérte: sokszoros volt a túljelentkezés. A résztvevő hat diákcsapat négy téma közül választhatott. Két téma általánosabb vállalati kihívásokat feszegetett: az első a fenntartható munkahelyet, a második pedig a jövő tehetségmenedzsmentjét. A másik két terület, ahol a diákok ötleteit várták, a kávéfogyasztás jövője, illetve a 21. század reggelije volt.
A hallgatók az Egyetem és a Nestlé képviselőiből álló zsűri szerint nagyon értékes szakmai munkákat raktak össze, és a döntés is nagyon kiélezett volt: az első és utolsó helyezett között is alig pár pont volt a különbség. Az ötletek között volt: VR-alapon működő iroda, a reggelit és a közösségi irodát ötvöző szolgáltatás, hínár alapú környezetbarát csomagolás, környezettudatos instant kávé, illetve reggelizőautomata is. Az első MetuNest Hackathon győztese az Altius elnevezésű, a vállalatoknak előfizetéses alapon működő, képesség alapú, toborzási platform lett - a zsűri aszerint döntött, hogy melyik projektbe fektetne be pénzt, ha akkor és ott kellene dönteni.
A hackathon alkalmas arra, hogy a felsőoktatásban kiegészítse az akadémiai tudást. Az egyetemi képzések esetében nem véletlenül egyre erősebb hívószó a „tapasztalati” kifejezés, az elmélet ugyanis önmagában nem elég a munkaerőpiacon. A vállalatokkal közös hackathonokon a diákok belekóstolhatnak a céges munkastílusba, hiszen a közös munkán keresztüli tanulás, a meghatározott szűk ütemterv szerinti feladatmegoldás, kritikus gondolkodás, olyan képességek, amelyekre szükség van a folyamatosan változó élet- és munkakörnyezetben.
Az eseményről készült videó:
„A hallgatók a hackathon során átélhetnek, kipróbálhatnak egy speciális munkaformát. Attól speciális, mert fókuszált figyelmet, gyors reakciót, a helyszínen kialakított együttműködési formát, toleranciát, innovatív gondolkodást, bevonódást és bátorságot igényel. Ez a program a METU újszerű képzési rendszerének – a myBRAND-nek – csak az egyik alkotóeleme. Folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amelyek a hallgatóknak különleges, egyedi megéléseket adhatnak, ezzel biztosítva számukra a tapasztalati tanulás lehetőségét" – mondta Major Szilvia, az egyetem Tréning Központjának és myBRAND irodájának vezetője.
A cégek számára is kedvező ez az együttműködés. Egyrészt a hallgatóktól friss, más szemléletű ötleteket kaphatnak a különböző piaci vagy szervezeti kihívások kezelésére, esetleg egy-egy ötlet bétatesztelésére. Ami talán még ennél is fontosabb, hogy hozzájárul a munkáltatói márkaépítéshez, és a cégek akár egy-egy rendezvényen jövőbeli munkatársaikat is megtalálhatják.
„A Nestlénél hiszünk abban, hogy a jövő generációinak és munkaerőjének fejlesztése nem csak az oktatási intézmények feladata. A kollektív versenyképességhez elengedhetetlen, hogy a fiatalok már a munkaerőpiacra lépés előtt fel legyenek vértezve a gyorsan változó környezethez szükséges tudással és készségekkel" – mondta Tarczali Patrícia, a Nestlé Hungária Kft. szervezetfejlesztési szakembere. – „A METU a vizsgacentrikus rendszer helyett olyan alternatív képzést biztosít a hallgatói számára, amely valós tapasztalatot nyújt, így adta magát, hogy közösen létrehozzuk az első MetuNest Hackathont. A Nestlé számára az ilyen együttműködés üzleti, utánpótlási és vezetőfejlesztési szempontból is kiváló lehetőség."
Az együttműködésnek köszönhetően a hallgatók – amellett, hogy valós üzleti problémákon, tapasztalt Nestlé szakemberekkel dolgozhattak együtt – a nyereményük részeként workshadowing és gyárlátogatási lehetőségen keresztül betekinthetnek egy nagyvállalat működésébe is.
Kapcsolódó cikkek
- Jubilál a továbbtanulók nagyrendezvénye
- Egyetemi felvételi: ezt kell átgondolnia a családoknak
- Megvan az év digitális tanári csapata
- Idén is nyolc tanár kapta meg a Rátz Tanár Úr Életműdíjat
- Ezzel kell számolnia a felsőoktatásba jelentkezőknek
- Csapatok fejlesztését is oktatják a METU coach képzésén
- Idén lehet utoljára nyelvvizsga nélkül egyetemre jelentkezni
- Már pálinka-turisztikát is tanulhatunk az egyetemen
- Mit mond rólad a digitális profilod?
- A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jövő közlekedése: Tisztán elektromos Ikarus buszok a MÁV flottájában
A Zöld Busz Program folytatásaként 2025-ben a MÁV-csoport flottáját 20 új, környezetbarát, tisztán elektromos Ikarus 120e típusú autóbusz bővíti, az Energiaügyi Minisztérium és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával. Az első elektromos busz Keszthelyen kezdte meg működését 2025. március 21-től. Szeptember végéig Komáromban, Tatán, Komlón, Hajdúszoboszlón és Balatonfüreden is elektromos buszok állnak forgalomba.
A legnépszerűbb emojik Magyarországon: A Viber 10 legkedveltebb hangulatjele
A Rakuten Viber, a világ egyik legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazása, nemrégiben több mint 3000 új emojival bővítette kínálatát, ezzel új távlatokat nyitva az önkifejezés terén. Egy hónappal később bemutatták Magyarország 10 legkedveltebb hangulatjelét, amelyek tükrözik a magyar felhasználók lényegre törő, mégis érzelemgazdag kommunikációját.
6 milliárd euró értékű könnyítést kaphatnak az uniós vállalkozások
Az Európai Bizottság bemutatta a fenntarthatósági, adózási és beruházási szabályozások egyszerűsítésére irányuló javaslatcsomagját. Az Omnibus célja, hogy olyan kedvező üzleti környezetet alakítson ki, amely elősegíti a vállalatok növekedését, innovációját és munkahelyteremtését. A javaslatcsomag intézkedései várhatóan jelentős mértékben növelhetik az uniós cégek versenyképességét, amint hatályba lépnek.
Digitális diplomák blokkláncon
Magyarország részt vesz az European Blockchain Services Infrastructure (EBSI) pilot projektben, amelynek célja egy blokklánc alapú „Európai Uniós diploma” infrastruktúra létrehozása. Ez egy digitális rendszer, amely biztonságosan tárolja, és nyomon követi a változásokat az Unió felsőoktatási intézményeiben szerzett diplomák kezelésében. A technológia lehetővé teszi, hogy mind az egyetemek, mind a hallgatók könnyen hozzáférjenek a hiteles dokumentumokhoz, amelyeket maximális biztonsággal, bármikor, bárhonnan és bármilyen eszközről elérhetnek.