NMHH Médiatanács: Harminchat televízió és rádió jutott összesen 146,5 millió forintos műsor- és műszaki támogatáshoz

forrás: Prím Online, 2019. december 21. 09:43

Szerdán megtartotta első ülését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság új összetételű Médiatanácsa. A testület döntött arról, hogy a támogatási programban huszonhat televízió és rádió összesen 125,6 millió forint támogatást kap műsorkészítéshez, valamint tíz közösségi médiaszolgáltató 20,9 millió forintot műszaki fejlesztésre. A tanács több, rádiós frekvenciával kapcsolatos pályázati döntést is hozott, továbbá bírságokat szabott ki műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatos mulasztások miatt.

 

Támogatási döntések

Az Országgyűlés által december 10-én megválasztott új Médiatanács-tagok – Budai László, Hankiss Ágnes, Meszleny László és Szadai Károly – december 18-án üléseztek először, Karas Monika elnök vezetésével. Az ülésen a testület nyerteseket hirdetett a Médiatanács támogatási programjában – a helyi és körzeti televízióknak szóló – hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat harmadik fordulójában. A döntés értelmében huszonhat televízió összesen 125,6 millió forint támogatást kap. Közéleti magazinokat készíthet a komlói Baranya Televízió, a fővárosi ESTV, a TV10 és a Centrum TV, a Hajdúszoboszlói Városi Televízió, az Irány Televízió Miskolc, a Soltvadkerti TV, a Komló és Térsége TV, továbbá a gödöllői Régió Plusz Televízió. Hírműsor kategóriában a Zalaegerszegi Televízió, a Veszprém TV, a budapesti Hegyvidék Televízió, a Kecskeméti Televízió, a Városi Televízió Szeged, a Szolnok Televízió, a pécsi Pannon TV, valamint a TV Budakalász pályázott sikeresen. A Városi Televízió Eger, a Gyula Televízió, az Ózdi Városi Televízió, a Salgótarjáni Városi Televízió, a Szombathelyi Televízió, a Kapos Televízió, a Gyöngyösi Városi Televízió, a TV Szentendre, illetve a fővárosban az Apostol TV kulturális magazinműsorok készítésére fordíthatja az elnyert összeget.

 

A Médiatanács támogatási programjában a közösségi médiaszolgáltatók számára kiírt műszaki pályázat idei harmadik fordulójában tíz pályázót támogat a grémium. A nyertesek összesen 20,9 millió forintot fordíthatnak stúdió-, hang- és fénytechnikai berendezések, műsorjel-átviteli, illetve a médiaszolgáltatáshoz szükséges informatikai eszközök vásárlására. A televíziók közül ezúttal a budapesti Apostol TV és a d1 TV, a Szentendre TV, a Tatai Televízió, a sárvári Trió-TV-Dunántúl és a Kistelek Városi Televízió, míg a közösségi rádióknál a veszprémi Mária Rádió Bakony, a fővárosi Klasszik Rádió 92.1 és a 90.9 Jazzy Rádió, valamint a miskolci Csillagpont Rádió fejlesztheti technikai berendezéseit.

 

Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések 

A Médiatanács véglegesítette és honlapján csütörtökön közzétette a Törökszentmiklós 96,4 MHz helyi és pénteken közzéteszi a Miskolc 103,8 MHz körzeti rádiós frekvencia pályázati felhívásait közösségi jellegű hasznosításra. Az ajánlatokat január 20-án, illetve 29-én lehet majd benyújtani. A testület elfogadta a Kecskemét 97,7 MHz körzeti, valamint a Székesfehérvár 99,2 MHz helyi rádiós pályázati felhívások tervezeteit közösségi jellegű hasznosítással. A kecskeméti tervezet csütörtök óta, a székesfehérvári péntektől olvasható az NMHH honlapján.

 

A Szombathely 97,1 MHz és a Kaposvár 97,5 MHz helyi, a Pécs 94,6 MHz körzeti rádiós frekvenciák közösségi jellegű, valamint a Békés 94,4 MHz helyi frekvencia kereskedelmi jellegű rádiós hasznosítását célzó eljárásban a pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát is elvégezte a grémium. A szombathelyire pályázó Lánchíd Rádió Kft.-t, a kaposvári és pécsi eljárásban pedig mindkét pályázót, a Karc FM Média Kft.-t és az FM 4 Rádió Kft.-t is nyilvántartásba vette a Médiatanács, míg a békésiben hiánypótlásra szólította fel mindkét pályázót, a GloboSys Hungary Kft.-t és a ProjektPro Bt.-t.

 

Hozzájárult a testület, hogy az FM 4 Rádió Kft. – egy hónap halasztással – legkésőbb február 3-án kezdje meg Mária Rádió néven működő médiaszolgáltatását a Göd 97,3 MHz körzeti, illetve a Törökbálint 97,6 MHz helyi frekvencián.

 

A Médiatanács engedélyezte a Magyar Katolikus Rádió Alapítvány számára – a kérelme alapján – a miskolci médiaszolgáltatási jogosultságának vételkörzet-bővítését a szolgáltató sátoraljaújhelyi, encsi, valamint a gyöngyösi, az egri és a hatvani jogosultságaival az eddigi hálózatba kapcsolódás helyett, valamint azt, hogy az így létrejött jogosultság a Hegyalja Média Kft. tokaji rádiójával hálózatba kapcsolódjon. A Médiatanács emellett engedélyezte, hogy a szolgáltató a Szent István Rádió nevet használja. 

 

A szolgáltató kérelmére a Médiatanács engedélyezte, hogy a Katolikus Rádió Zrt. hatósági szerződése tartalmazza, hogy a médiaszolgáltatása interneten is elérhető.

 

Az Európa Rádió Nonprofit Közhasznú Kft. kérelmét a Miskolcon és Mezőkövesden fogható, jövő áprilisban lejáró körzeti, közösségi rádiós médiaszolgáltatási jogosultságának meghosszabbítása iránt – a szolgáltató ismételt jogsértései miatt a médiatörvénynek megfelelően – elutasította a testület. 

 

Bírságok szerződéses vállalások megsértése miatt

A debreceni Európa Rádió szolgáltatójára negyvenezer forintos bírságot szabott ki a Médiatanács, amiért eltért saját megnevezésétől, valamint kevesebb a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort és több ismétlést tett közzé szerződéses vállalásaihoz képest egy vizsgált októberi adáshéten. 

 

Húszezer forintos bírságot szabott ki a grémium a Karcag FM szolgáltatójára, mert egy vizsgált szeptemberi adáshéten a hatósági szerződésben szereplő napi 16 órás műsoridőhöz képest 24 órában szólt a rádió, és kevesebb szöveget, magyar zenét, helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő, kisebbségi és közszolgálati műsort, valamint több zenét tett közzé az általa vállaltaknál. 

 

A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR bemutatta új, ikonikus megjelenésű HONOR 50 termékcsaládját

A Honor globális technológiai márka bejelentette legújabb HONOR 50 okostelefon termékcsaládját Kínában. A HONOR 50 széria stílusos megjelenésével és figyelemre méltó kamera képességeivel napjaink fiataljainak igényeire szabva készült. Felismerve a mindennapi, útközbeni tartalomkészítés és megosztás trendjét, a HONOR 50 család egy még több a videókészítés során hasznos fejlesztéssel hozza el az egy eszközre optimalizált vlogging élményt.

2021. június 17. 19:51

Megérkezett az új Motorola Defy

A Motorola bejelentette a Motorola Defy-t, a gyártó új, masszív kialakítású okostelefonját. A készülék a Motorola és a Bullitt Group együttműködésében készült. A Motorola Defy kompromisszumokat nélkülöző, erőteljes okostelefon, hosszú üzemidővel, így a szabadtéri kalandok során éppúgy megállja a helyét, mint mindennapos használat közben.

2021. június 17. 18:14

Elkészült az első hazai podcast médiakutatás

Az IAB Hungary Audio Munkacsoportjának megbízásából az NRC Piackutató cég elkészítette az első magyarországi podcast médiakutatást, amelyből pontosan kiderül mennyien, kik, miért és hogyan hallgatnak podcasteket.  

2021. június 17. 16:37

Világelső innovációs platformmal köt stratégiai szövetséget a Lead Ventures

A világ legnagyobb vállalati innovációs és akcelerátor platformját megteremtő, amerikai központú Plug and Play-jel lép együttműködésre a Lead Ventures. A scaleupokra szakosodott alapkezelő új stratégiai partneréhez olyan portfóliócégek tartoznak, mint a Paypal, a Dropbox vagy az N26. A kooperációból a Lead Ventures befektetési portfóliójába tartozó vállalkozások is rendkívül sokat profitálhatnak.

2021. június 17. 14:58

Az EdisonKids és a Samsung közös kihívásán a jövőformáló kezdeményezéseké volt a főszerep

A hazánkban idén első alkalommal megrendezett Megoldások a holnapért kihívás négy hónapos projektidőszaka után a Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium tanulói vihették haza a fődíjat. A program az ország leginnovatívabb iskoláit, tanárait, illetve a 12 és 18 év közötti diákjait kereste, végül a Trois cent Soixante Croissants csapat megoldása bizonyult a legjobbnak. A Samsung és az EdisonKids szakértői az elmúlt hónapokban a diákokkal közösen fejlesztették a projekteket, amelyek sokfélesége remekül megmutatta, milyen széleskörű a fiatalok érdeklődése és milyen kreatívan gondolkoznak a technológiai fejlődésről, a tudatosságról vagy a közösségi életről. 

2021. június 17. 13:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40