A technológia mentheti meg a kiskereskedőket
Öt év alatt közel 20 ezerrel csökkent a hazai kiskereskedelmi üzletek száma a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint. A sarki boltok megszűnésével járó folyamatot lelassíthatja a Schneider Electric és a Scale Computing új, közös megoldása.
Míg 2014 június végén még közel 140 ezer kiskereskedelmi boltban vásárolhattak a magyar fogyasztók, addig tavaly június végén mintegy 20 ezerrel kevesebb, valamivel több mint 120 ezer üzlet volt az országban a KSH adatai alapján. Az internetes vásárlás növekvő népszerűsége, az egyre kiélezettebb árverseny és a rendkívül nehéz munkaerőpiaci helyzet egyaránt kihívást jelent a nagy üzletláncoknak, illetve a kis- és közepes kereskedelmi vállalkozásoknak.
A technológia azonban segítséget kínálhat ebben a helyzetben, a Schneider Electric és a Scale Computing új megoldása ugyanis elviszi az üzletekbe a hatékonyabb működéshez szükséges számítási kapacitást és képességet. A Scale Computing HC3 Edge virtualizációs platformja, illetve a Schneider Electric EcoStruxure Micro Data Centers kombinációja segít a kiskereskedőknek az áruházon belüli feladatok elvégzésének optimalizálásában, illetve a vásárlók jobb kiszolgálásában.
Az integrált, gyorsan telepíthető megoldás átfogó és biztonságos informatikai infrastruktúrát biztosít, aminek köszönhetően az egyes, a központtól távol lévő üzletekben mini adatközpontok működtethetők, támogatva ezzel a gyors döntéshozatalt, legyen szó akár az árukészlet összeállításáról, vagy az aktuális fogyasztói igényekhez való alkalmazkodásról.
A Scale Computing és a Schneider Electric közös megoldása a dolgok internete (IoT) kínálta opciók kiaknázására is lehetőséget kínál a kereskedőknek, hiszen a készletgazdálkodás mellett az épületmenedzsment, az eszközök kezelése is egyetlen platformról irányítható.
A HC3 Edge gyorsan telepíthető, webes böngészőn keresztül biztosít elérhetőséget a távoli rendszerekhez és a tárolóegységek, valamint a virtuális gépek kezelés egyetlen felületről oldható meg. A megerősített biztonságot kínáló rendszer szabványosított megoldásainak köszönhetően gyorsan és költséghatékonyan bevethető. A HC3 Edge szoftvert választó kiskereskedelmi cégeknek nem kell rejtett költségektől tartaniuk, és a termék árában a biztonsági mentés és helyreállítás is benne van.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens az okos épületek vezető IoT platform szolgáltatója
- Itt az összekapcsolt jövő: ez várható idén az IoT-eszközök terén
- Önmagában az IoT nem elég
- A Samsung ismertette emberközpontú fejlesztéseit és kísérleti projektjeit
- CES 2020 – Bosch: Fókuszban a mesterséges intelligencia
- Sportversenyeken edzi az SAP a jövő üzleti alkalmazásait
- Mesterséges intelligencia és gépi tanulás oldhatja meg az élelmezési problémákat
- Különleges fejlesztéssel hódíthatnak az MI-megoldások
- A Tettek hálózatán biztonságban tudhatod azokat, akik igazán fontosak
- Magyar siker a zöld innovációs versenyen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.