Új dimenziók az e-kereskedelemben - itt a Google Shopping
Az elején vagyunk egy új eszköz térhódításának, amely alapjaiban fogja megrengetni a webshoptulajdonosok stratégiáját!
Bár hazánkban még csak gyerekcipőben lépeget a Google Shopping, azonban a külföldi elemzéseket nézve látható, hogy a Shopping kampányok hatékonyságában szignifikáns eredmény várható. Lássuk, miről is van szó!
Google shopping a gyakorlatban
A hagyományos hirdetésektől eltérően, a Google Ads legfelső részében kerül listázásra a leendő vásárló által megadott kifejezés. Nem is akárhogy! Azonnal képpel, árral és a bolt nevével látható a keresett áru, ráadásul a legjobb ajánlat jelenik meg, ami ebben az esetben a legkedvezőbb árat jelenti. Tehát, ha több weboldalon is elérhető ugyanaz a termék, akkor a legolcsóbbat hozza elöl. Mit jelent ez a webshop tulajdonosoknak? Fantasztikus hatékonysággal lehet reklámozni az e-boltjaik termékeit!
Népszerűség
A világon folyamatosan nő azoknak a száma, akik a Google Shopping segítségével vásárolnak. Egyszerűen azért, mert azonnali döntésre tud a fogyasztó jutni, amikor árat és termékfotót egyszerre lát!
Előny és hátulütő
Vásárlóként kizárólag előnyünk származhat a Shopping használatával, mert elképesztő időt tudunk megspórolni azzal, ha nem kell árakat hasonlítgatnunk a különböző webáruházak oldaláról. A kereső ezt megteszi helyettünk, mi már csak csemegézünk a képek és árak láttán.
Az árösszehasonlító oldalak érezhetik kellemetlennek a kereső megjelenését, mert ők ezzel olyan szintű konkurenciát kapnak, amivel nem lesz egyszerű lépést tartani.
Magyarországi statisztikát még nem tudunk mondani, tekintve az újdonság faktorát, azonban külföldi eredmények szerint a Shopping-kampány - piacok típusától függően - 30-80%-kal jobb konverziós rátát mutat a hagyományos szöveges hirdetésekkel szemben.
Kulcskérdések a Google Shopping hirdetésben
A Shopping-kampányok beindításával érdemes felkészült ügynökséget megbízni, akik tapasztalattal és pontos kivitelezéssel juttathatnak kedvező pozícióba minket. Ilyen a Drive Online Marketing csapata, akik professzionális segítséget nyújtanak a témában.
Nézőpontot és gondolkodást is váltanunk kell a hagyományos hirdetéseknél megszokott irányelvekkel szemben. Hisz míg eddig a kulcsszó volt az, amiben gondolkodtunk, most a termék és az ár lesz fókuszban.
Kijelenthetjük, hogy a termékleírás részletessége és pontossága az elsődleges technika, miközben a figyelmet az árképzésre is összpontosítani kell. Ez utóbbi fog stabil versenyelőnyhöz juttatni.
Az újdonságoknál megszokott, hogy azok nyernek, akik időben jelen vannak. Így a legnagyobb előny, ha minél előbb cselekszünk! Nem várunk hónapokat, de heteket sem. És mire elterjed az új formátum, már piacvezető pozícióban is lehetünk. Ennek megfelelően a halogatást választó réteg későn fog észbe kapni, és hátulról kell előretörnie. De az már egy nehezebb felállás lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre
- Komoly vetélytársai lehet az Amazonnak a kínai és indiai webáruház óriások
- Így rendeltünk tavaly a neten
- 2020 legmeghatározóbb médiaügynökségi tenderét hirdeti meg az Extreme Digital és az eMAG
- Google BERT: Magyarországon is fut a valaha volt egyik legjelentősebb algoritmus-módosítás
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
- Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek
- Befektetést kapott a webáruházak keresőjét forradalmasító magyar startup
- PayPal: világszerte nő a mobil eszközökről történő vásárlás aránya
- Árukereső.hu – GKI: idén közel 50 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.