MI-alapú energetikai szolgáltatással lép piacra az eNET
Az eNET Adatbányászati és inkubációs üzletágának Electrigence nevű innovatív adatautomatizálási szolgáltatása új perspektívát kínál az európai villamosenergia-piac szereplőinek.
Az Electrigence Big Data és AI technológiákon alapuló, testreszabható döntéstámogató eszköz olyan villamosenergia-társaságok számára készült, mint a közüzemeltetők, az átviteli rendszerüzemeltetők vagy a villamosenergia kis- és nagykereskedők. Az alkalmazás alapfunkciója az energiaárak előrejelzése, illetve a piaci szereplők számára érteket képviselő és árbefolyásoló tényezők, például meteorológiai változók monitorozása és prognosztizálása.
A magyar fejlesztésű alkalmazás az időigényes manuális adatgyűjtés és az adatforrások hitelességének problémájára egyszerre kínál megoldást azáltal, hogy több ezer ellenőrzött prémium adatforrásból gyűjt adatokat valós időben. Ennek köszönhetően a felhasználók sokkal gyorsabban és sokkal tisztább képet kapnak a villamosenergia-árak alakulásáról. Az Electrigence terméket és szolgáltatást az eNET Csoport Adatbányászati és inkubációs üzletága fejlesztette.
„Az energetikai rendszerek decentralizálódása, a megújulók térnyerése és a fogyasztói szokások átalakulása nyomán számos kihívással kell szembenézniük az energiaipari vállalatoknak, ezért egyre meghatározóbbá válik, hogy milyen mértékben képesek a rendelkezésükre álló strukturálatlan adatmennyiséget üzleti céljaikra felhasználni. Az eNET Adatbányászati és inkubációs üzletágának innovatív technológiákon alapuló megoldásaival lehetővé teszi a szegmens számára a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználását” – mondta el Koplányi Krisztián, az eNET Csoport ügyvezető igazgatója.
A nagy mennyiségű adatfeldolgozáson, mesterséges intelligencián, automatizáción és a dolgok internetjén alapuló technológiákat ma már nem csak a kereskedelemben, a világítástechnikában, az épületgazdálkodásban vagy az okosotthonokban alkalmazzák, de az energiaágazat is kezdi az ezekben rejlő lehetőségeket felhasználni. Az Electrigence alkalmazást kifejezetten az európai piacra fejlesztették, az értékesítés fókusza elsősorban az Egyesült Királyság, Németország, Ausztria, Hollandia, Belgium, Olaszország, Horvátország, Szerbia és Bosznia-Hercegovina. Magyarországon a Magyar Villamos Művek Zrt. már használja a megoldást.
Kapcsolódó cikkek
- Az új családtag a mesterséges intelligencia
- Az infokommunikációs szakemberek a mesterséges intelligenciában bíznak
- Mesterséges intelligenciával a cégek 80 százalékkal gyorsabban növelik nyereségüket
- Bemutatkozik a Samsung Galaxy S20
- Speciális AI-alapú kutatás-fejlesztési projektbe kezd az OTT-ONE
- Egy kézben a MOM Park teljes energetikai rendszerének üzemeltetése
- Ezekre a techológiai trendekre érdemes most figyelnie cégvezetőként!
- CES 2020: Mesterséges intelligencia az LG-vel
- 2020: az adatok évtizedének kezdete
- Mesterséges intelligencia és gépi tanulás oldhatja meg az élelmezési problémákat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.