Ötödször is think.BDPST
Idén ötödik alkalommal kerül megrendezésre Kelet-Közép-Európa egyik legfontosabb innovációs konferenciája, a think.BDPST. Az Antall József Tudásközpont által március 25–26-án szervezett rendezvény, amelyre már lehet regisztrálni, idén az energiabiztonság kihívásait, a vízszabályozás megújulási lehetőségeit, az 5G mobiltechnológiát, valamint a technológiai óriásvállalatok szabályozásának kérdéseit veszi napirendjére. Minden eddiginél nagyobb az érdeklődés a rendezvény kísérő programjára, a Young Leaders’ Forumra (YLF) is, amelyre idén 83 országból közel 400 fiatal szakember jelentkezett.
Március 25–26-án a Millenáris Parkban kerül megrendezésre a kelet-közép-európai régió egyik legfontosabb innovációs fóruma, a think.BDPST nemzetközi konferencia, amelynek szakmai partnere a Külgazdasági és Külügyminisztérium, támogatója a Nemzetközi Visegrádi Alap és a Millenáris Nonprofit Kft., fővédnöke pedig Szijjártó Péter külügyminiszter. A rendezvényre, mint az elmúlt években, idén is a Visegrádi Együttműködésben részt vevő országok politikai, gazdasági és tudományos életének meghatározó szereplőit várják, a vendégország pedig Szingapúr lesz.
A jövő technológiái, a társadalmi innováció, az egészségügy és a közlekedés jövője, az ember-gép kölcsönhatásai, a digitalizáció, a különféle intelligens megoldások és az ezek által támasztott kihívások – csak néhány azon témák közül, amelyek már szóba kerültek az elmúlt négy év think.BDPST konferenciáin. A 2020-as esemény négy téma köré rendezve foglalkozik a jelenkor legfontosabb innovációs kihívásaival. „Az idei rendezvénnyel arra törekszünk, hogy kellő alapossággal mutassunk be olyan területeket, mint például az 5G, a környezetvédelem innovatív megoldásai, az energiadiplomácia kihívásai, vagy a bigtech-cégek szabályozásának jogi-gazdasági aspektusai” – fogalmazott Antall-Horváth Veronika, az Antall József Tudásközpont igazgatóhelyettese.
Idén is megrendezésre kerül a think.BDPST konferencia két állandó kísérőrendezvénye. A Young Leaders’ Forumon a jövő innovációs szakemberei, kutatói, feltalálói és döntéshozói neves szakértők bevonásával foglalkoznak olyan kérdésekkel, mint például a vízhiány társadalmi-gazdasági összefüggései, vagy a közösségi média véleményformáló szerepe a környezetvédelemmel, klímaváltozással kapcsolatos kérdésekben.
A think.BDPST másik kísérőrendezvénye a Start-up Expo, amelyen a régió ígéretes start-upjai mutathatják be legújabb innovációs megoldásaikat. Magyarországon egyedülálló módon, a rendezvény a deep-tech start-upjait mutatja be a vállalatokat a nemzetközi piacra segítő Hello Tomorrow Hungary és az Input Hungary szakmai támogatásával. Az ingyenesen látogatható rendezvényen nemcsak a kiállított eszközöket ismerhetik meg az érdeklődők, de izgalmas workshopok, és előadások is a program részét képezik, valamint a részt vevő start-upok egy pitch versenyen is részt vesznek.
Kapcsolódó cikkek
- Az első digitális egészségügyi konferencia tanulságai
- Digital Health Summit – minden, amit ma tudhatunk a jövő egészségiparáról
- Márciusban debütál az év összipari konferenciája, a TECHference 2020
- Konferencia a digitális edukációról a Da Vinci TV-vel
- Újra fesztiváloznak a marketingesek
- Túllépnének a pedagógusok az iskolai kereteken a műszaki pályaorientációban
- Országos Gazdaságinformatikai Konferencia 2019
- A magyar robotkatica is részt vett a World Robot Olympiadon
- Hogyan vásárolunk 10 év múlva?
- Budapestre jöttek a világ vezető techcégei
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.