Koronavírus: nemzetközi nagyvállalatok használják a magyar big data cég új pandémia adatbázisát
A budapesti székhelyű Starschema és a felhőalapú adatkezelési technológiákban élen járó kaliforniai tech-óriás, a Snowflake együttműködésének köszönhetően március 25-én vált elérhetővé az az integrált információs rendszer, amely a járvánnyal kapcsolatos hiteles forrásokra támaszkodva jelenleg az egyik legátfogóbb adatszolgáltatást nyújtja a világon. Az ingyenes és szabadon felhasználható adathalmaz óriási segítséget nyújthat kormányoknak, nemzetközi nagyvállalatoknak és szervezeteknek rendkívüli intézkedéseik és a gazdasági döntéseik meghozatalában.
Az integrált információs rendszer alapját a Snowflake felhőalapú adatplatformja, a Data Exchange képezi, amelyet nagy mennyiségű adatok megosztására és biztonságos cseréjére fejlesztettek ki. A platform lehetővé teszi a több forrásból származó információk összegyűjtését, azok egységes, komplex adathalmazzá alakítását, amelyet a felhasználók valós időben érhetnek el.
A vezető magyar big data cég koronavírus (COVID-19) adathalmaza a világ közegészségügyi hatóságai által közzétett legfrissebb epidemiológiai adatokra épül (fertőzések, megbetegedések, kórházban kezeltek, halálesetek, gyógyultak és elvégzett vizsgálatok száma). Komplexitását az adja, hogy a Starschema szakemberei ezt olyan releváns információkkal egészítik ki, mint például a megbetegedések földrajzi elhelyezkedése, a laborvizsgálatok részletes eredményei, az adott terület egészségügyi infrastruktúrája, demográfiai adatai (átlagéletkor, nemek aránya, népsűrűség) vagy a bevezetett járványügyi intézkedések. A felhasználók tisztított, elemzésre kész formátumban férhetnek hozzá az adatokhoz, amelyeket könnyen és gyorsan integrálhatnak saját adatbázisaikhoz.
A Starschema adathalmazának alkalmazására számos lehetőség kínálkozik. Egyrészt alapul szolgálhat olyan átfogó (filogenetikai) vizsgálatok lefolytatására, amelyekkel megállapítható, hogy az eddig azonosított koronavírus (COVID-19) törzsek közül melyik jelent nagyobb egészségügyi kockázatot. Másrészt – az adott ország vagy régió adataira támaszkodva – segítséget nyújthat a járvánnyal kapcsolatos kormányzati intézkedések meghozatalához. Harmadrészt a nemzetközi nagyvállalatok az adatok elemzésével olyan információkhoz juthatnak, amelyekkel felmérhetik ellátási vagy beszállítói láncuk sebezhető pontjait, optimalizálhatják termelési tevékenységüket és üzleti vészforgatókönyvet dolgozhatnak ki.
A Starschema és a Snowflake által fejlesztett integrált információs rendszert eddig közel 200 nemzetközi nagyvállalat és szervezet vette vagy veszi igénybe a járványhelyzettel kapcsolatos elemzéseihez. A felhasználók között olyan nevek szerepelnek, mint az UNICEF, az 1948-ban alapított Kaiser Family Alapítvány vagy a CNBC.
„Az új koronavírus járvány hatásaival így vagy úgy mindenkinek meg kell birkóznia. A célunk az, hogy hiteles és a lehető legjobb minőségű adatokat biztosítsuk felhasználóinknak ahhoz, hogy sikerrel vegyék fel a küzdelmet az új veszéllyel és megfeleljenek az általa generált kihívásoknak” – nyilatkozta Földi Tamás, a Starschema alapító-tulajdonosa. „A Snowflake kiváló partner, amely világszínvonalú technológiával támogat bennünket e cél elérésében. Bízom benne, hogy az általunk fejlesztett rendszer segítségével megalapozottabb döntések születhetnek, így a világjárványt hamarabb sikerül megfékezni” – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenesen elérhető Home Office chatbottal segíti a hazai cégeket a ChatBoss Team
- A számlázás is home office-ra hangolható
- A Vodafone telefonos és online ügyintézésre kéri az ügyfeleket
- A koronavírus miatt állásukat vesztett dolgozóknak segít egy új kezdeményezés
- Nem vagy egyedül a karantén alatt sem, ingyenesen segítenek a szakemberek
- Arcpajzsokkal védi az egészségügyi dolgozókat a reklámügynökség
- A HP 3D nyomtatással küzd a koronavírus ellen
- Több ezer processzor és több terabájt memória a járvány elleni küzdelemre
- A koronavírus miatt bajba került a vállalkozásod? Ingyenes webinarral segítenek!
- Az áramszünettel járó munkái többségét elhalasztja az E.ON
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.