70 milliárd forint tőkeigény egy hónap alatt a magyar virtuális startup-piactéren
Több mint 70 milliárd forintnyi befektetést generálhatnak azok a hazai startupok, amelyek eddig bejelentkeztek az EMVITIS-be, Magyarország első virtuális tőkebefektetési piacterére. Május 11-én elindul a virtuális pitching megoldás is a piactéren, amelynek keretében jól ismert tőkebefektetőknek mutathatják be magukat a már előzetesen értékelt projektek. Eddig 74 startup regisztrált a felületre, 18 projekt előértékelése pedig már elkészült – többségük válságálló, IT-alapú egészségügyi és egészségprevenciós szolgáltatást kínál.
Magyarország első virtuális tőkebefektetési showroomja, a március végén elindult EMVITIS a legígéretesebb magyar startupokat köti össze azokkal a magyar befektetőkkel, akik a recesszió miatt most új, hosszú távon is ígéretes célt keresnek a pénzüknek. A Singulab Egészségügyi Tőkebefektetési Inkubátorház által létrehozott digitális felületen kifejezetten olyan projektek mutatkozhatnak be, amelyek a smart city koncepciót, a fenntartható fejlődést, illetve az egészségügyi szektort érintő okos alkalmazásokon dolgoznak. Azaz, olyan projekteken, amelyek a mostani rendkívüli helyzetben a fennmaradást, később pedig a kilábalást támogatják.
Az elmúlt egy hónapban 74 startup regisztrált az EMVITIS rendszerébe, hogy befektetőt találjon ötletéhez, vagy már működő vállalkozásához. A projektek teljes tőkeigénye eléri a 70 milliárd forintot, átlagos megtérülési idejük 2,5-5 évig terjed.
„A várakozásainkat lényegesen felülmúlja az érdeklődés, hiszen még egy nagy befektetői kampány esetén is jó eredménynek számít a havi 8-12 igénylés.” – mondta Molnár Ferenc. Az EMVITIS alapítója hozzátette, hogy a szigorú előszűrés miatt biztosan nem kap az összes jelentkező befektetésre ajánlott minősítést, várhatóan a projektek 15-20 százalékuk juthat majd el a virtuális piactérre. A regisztráló vállalkozásoknak elsőként egy előértékelésen kell végigmenniük, majd elképzeléseiket egy több tízmilliárd forintos tőkekihelyezési tapasztalattal bíró szakértői csapat minősíti mielőtt befektetésre ajánlott projektként a showroomba kerülnek. Összesen 18 projekt előértékelése történt meg, 10 pedig már minősítési folyamaton is túljutott.
A minősített projektek döntő többsége IT-alapú egészségügyi megoldást kínál, 80 százalékuk már a piacon működő cég, vagy prototípus, amelyek egyedi vagy portfoliós befektetésre egyaránt kiválóan alkalmasak. „Ezekben komoly potenciált látunk, az innovációk szakmai részét nem egy esetben egyetemi professzorok jegyzik” – emelte ki Molnár Ferenc. A már a showroomban lévő vállalkozások egyike például személyre szabott vitaminkészítmény-adagolással, és automatikus online készlet-utánrendeléssel segítene az emberek immunrendszerének megerősítésében, egy másik pedig – egészen a konkrét beavatkozásig – teljesen kiváltja az orvosi rendelő személyes felkeresését.
Kiemelkedő a befektetői érdeklődés is: a befektetők között már most nagy és jól ismert hazai tőkealapkezelők, illetve a nemzetközi piacokon is sikeres hazai vállalatok vannak. A regisztrált befektetők a showroomban közelebbről is megismerhetik a projekteket: szakmai értékelésük mellett üzleti tervük, főbb üzleti mutatóik és további befektetői információk is elérhetőek róluk a piactéren, illetve érdeklődés esetén a befektetőt összekötik a startupperrel.
Május 11-én elindul a virtuális showroom pitching (VSP) felület is, amelyen jelentkezést és az előértékelést követően jól ismert befektetőknek, azaz, valódi „cápáknak” mutathatják be elképzeléseiket a startupok. Az első virtuális pitchingre pedig május 19-én kerülhet sor.
Kapcsolódó cikkek
- Két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a Hiventures
- Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere
- 2,5 millió euró befektetést kapott a Neticle
- 200 millió forintos befektetést kapott a fix24
- Lendületben a kockázati tőke
- Fókuszban a jövő magyar vállalkozónői
- 3,5 millió eurós tőkebevonással szintet ugrik a Codecool
- Kockázati tőkebefektetéssel romániában terjeszkedik a magyar szoftvergazdálkodási szakértő
- 300 millió forint tőkebefektetést kapott a Green Fox Academy
- Nagyvállalati kockázati tőke és új crowdfunding platform a Venture Capital Summit-on
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.