Kárrendezés otthonról: zsebünkben a segítség

forrás: Prím Online, 2020. május 20. 09:31

Fogócska az akvárium körül, kidobós a nappaliban, nyitva felejtett csap a fürdőkádnál… Az elmúlt hetekben jóval többet tartózkodtunk lakásunkban, számos családnál vált „sűrűbbé” az otthoni lét. Ha megtörténik a baj, segít a lakásbiztosítás, ám most az ügyintézés megszokott formái helyett sokan inkább a biztonságosabb megoldásokat keresték. Egy országos kutatás szerint a magyarok nyitottak az online ügyintézésre, így nem meglepő, hogy a videós kárrendezést igénybe vevők aránya is 3-4 szeresére emelkedett az elmúlt hetekben az egyik legnagyobb lakásbiztosítónál.

A járványhelyzet miatt több időt töltöttünk otthon, és azok az energiák, amelyek eddig az utcán, a játszótéren, az iskolában szabadultak fel, beszorultak a négy fal közé. Így minden elővigyázatosság ellenére is történhettek balesetek. Mint manapság az élet oly sok területén, a káresetek biztonságos bejelentésekor is használhatunk online megoldásokat.

 

A Groupama Biztosító országos kutatásban mérte fel a lakosság online ügyintézéssel kapcsolatos nyitottságát, mely szerint az emberek nagy része már a koronavírus járvány kirobbanása előtt is előszeretettel intézte ügyeit az internet segítségével: a magyarok 77 százaléka már március közepe előtt is használt valamilyen online felületet. Érdekes adat, hogy akár a számlák befizetéséről, kárrendezésről vagy pénzügyek kezeléséről legyen szó, a férfiak szívesebben használják okostelefonjukat (54 százalék), mint a hölgyek (44 százalék). A fővárosiak, valamint a 18-39 éves korosztály is nyitottabbak ezekre a megoldásokra, mint társaik. 

 

Az online megoldásokat egyre többen keresik és veszik igénybe lakásbiztosítási kárbejelentésükkel kapcsolatban is. A reprezentatív kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezettek számára egy lakásbiztosítási kárrendezés esetében a megfelelő összegű kártérítés után a legfontosabb szempont a folyamat gyorsasága és egyszerűsége, valamint az online bejelentés lehetősége. A válaszadók több mint harmada (37%) – bár még nem használt ilyet – nyitott a videós kárrendezés szolgáltatás kipróbálására is. A fentebb említett adat tükrében talán az sem meglepő, hogy a férfiak köréből többen nyilatkoztak úgy, hogy nagy valószínűséggel kipróbálnák ezt a lehetőséget.

 

A Groupama Biztosító tapasztalatai is hasonló tendenciát mutatnak: a kárrendezési folyamatokon belül a videós kárrendezés aránya a korábbi 5% környékéről az utóbbi hetekben 15-20%-ra növekedett. Berentés László, a Groupama Biztosító szolgáltatási igazgatója szerint a videós kárrendezés hatalmas előnye, hogy a használatához náluk nincs szükség applikáció letöltésére. Akár egy telefonos kárbejelentés is átváltható azonnal videós szemlére, így nem kell újabb időpontot sem egyeztetni. A biztosító munkatársa ilyenkor egy SMS-ben linket küld, amire rákattintva már létre is jön a videós kapcsolat, a kárszakértő pedig a folyamat során végig segíti az ügyfelet „A videós kárrendezés lehetőségét pár hónapja még kevesen ismerték, viszont azoktól, akik kipróbálták, rendkívül pozitív visszajelzéseket kaptunk, így várhatóan a jövőben is egyre többen használják majd ezt a biztonságos megoldást” – mondta el az igazgató.

 

A Groupama Biztosító videós kárrendezésének folyamata:

 

____________

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a Groupama Biztosító megbízásából. Az adatfelvételre 2020. márciusában került sor. Az 1000 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Samsung új okosórája mélyreható betekintést kínál egészségügyi állapotunkról

A Samsung bejelentette okosóra termékcsaládja új tagjának bevezetését.  A júniustól Magyarországon is kapható Galaxy Watch FE készülékkel még több felhasználó férhet hozzá a vállalat fejlett és átfogó, jóllétet szolgáló élményéhez. A Galaxy Watch FE a Galaxy Watch úttörő hardverteljesítményét és fejlett egészség- és fitneszmegőrző funkcióit stílusos és tartós kialakítással ötvözi. Az új okosóra ideális lehet mindazoknak, akik széleskörű ismeretekkel javítanának általános egészségi állapotukon és jóllétükön.

 

2024. június 16. 13:55

Nyártól Net-Coach-ok segítik az NMHH céljait

2024. június 15-én sikeres záróvizsgát tettek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola közös kezdeményezésével indult Újmédia Pedagógia ösztöndíjas felnőttképzési program hallgatói. A Net-Coach-programban az NMHH a magyar pedagógusokkal összefogva olyan tudásközösséget épít, amely segít az iskoláknak és a családoknak megérteni az újmédia világát és sikeresen megküzdeni a digitális élet kihívásaival.

2024. június 16. 12:20

Megfizethető 4K monitorok IPS panelekkel a fokozott termelékenységhez és szórakozáshoz

A kijelzőspecialista AOC izgalommal mutatja be két új, otthoni és irodai felhasználóknak szánt ultra-nagy felbontású (UHD) monitorát: a 27 hüvelykes (68,6 cm) AOC U27B3A és U27B3AF modelleket. Ezek a monitorok kivételes tisztaságot és élénk színeket kínálnak, így tökéletesen alkalmasak a napi feladatok széles skálájához, a táblázatkezeléstől és a webböngészéstől kezdve az egyszerűbb képszerkesztésig és bármilyen médiafelhasználásig. 

 

2024. június 16. 10:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30