Önjáró robot segíti a koronavírus elleni védekezést a Semmelweis Egyetemen
A koronavírust is elpusztítja az az automata robot, amely a napokban került a Semmelweis Egyetemre és amely UVC fényt bocsát ki magából és ezzel fertőtleníti környezetét.
A Semmelweis Egyetem Orvosi Képalkotó Klinikáján a napokban „állt munkába” egy Dániából beszerzett, automata fertőtlenítő robot. A legkorszerűbb fejlesztések eredményeként létrehozott műszer jelenleg a fertőtlenítés egyik leghatékonyabb eszköze és az első ilyen berendezés Közép-Európában. A robot által használt UVC fény bármilyen eddig beazonosított mikroorganizmust, az összes ismert baktériumot és vírust – köztük a COVID-19 kórokozóját, a SARS-CoV-2 vírust is – másodpercek alatt képes inaktiválni.
A robot önjáró tulajdonságának köszönhetően nagyfokú mobilitással és automata működésmóddal rendelkezik. Az ún. betanítás után magától járja be a fertőtlenítendő területet, kikerülve az útjába kerülő akadályokat, így képes a klinika folyosói, a CT- és röntgen osztály gyors és hatékony sterilizálására. A technológia környezetbarát és könnyen beilleszthető a napi takarítási folyamatba. Használata során emberi jelenlétre nincs szükség, ezért a fertőzés szempontjából legveszélyesebb, úgynevezett vörös zónába is beküldhető.
„A robot az Orvosi Képalkotó Klinika tereit és vizsgálóhelyiségeit fertőtleníti folyamatosan, emellett részt vesz a teljes Külső Klinikai Tömb tisztántartásában is. A koronavírus viszonylag hosszú ideig életképes marad a felületeken és levegő útján is fertőzhet, ezért fontos, hogy az UV robot szünet nélkül fertőtleníti környezetünket. A robot beszerzését a Semmelweis Egyetem Alapítvány és a 77 Elektronika Kft. nagyvonalú támogatása tette lehetővé” – hangsúlyozta Dr. Maurovich-Horvat Pál, a klinika igazgatója. A csaknem harmincmillió forintba kerülő robot vételárának mintegy felét ugyanis a száz százalékban magyar hi-tech cég, a másik részét az alapítvány fizette.
„Büszkék vagyunk rá, hogy amellett, hogy a járvány időszakában saját gyártókapacitásunkkal folyamatosan és zavartalanul biztosítottuk a magyar lakosság vércukormérő és tesztcsík ellátását, a betegellátás más igen fontos területén is segíthettünk. Külön öröm számunkra, hogy ez a csúcstechnológiás robotberendezés a Semmelweis Egyetemre kerülhetett” – mondta Zettwitz Sándor, a 77 Elektronika Kft. ügyvezető igazgatója.
„Örömünkre szolgál, hogy a dán UVD Robots ApS magyarországi disztribútoraként az első önjáró UVD fertőtlenítő robotot Magyarországon a Semmelweis Egyetemnek adhattuk át. Reméljük, hogy ezzel is segíteni tudjuk Magyarország és a klinika védekezését a koronavírussal szemben” – tette hozzá Horváth Zoltán, a robot magyarországi forgalmazását végző Európai Tudásközpont Kft. ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes segélyvonal egészségügyi dolgozóknak
- Hogyan hat a COVID-19 az online szerencsejáték iparra?
- Automatizált megoldások az egészségügyi szektorban
- Globális válság és a robotika helyzete
- Elindult az EIT válságkezelési kezdeményezése
- A Fujitsu elérhetővé teszi szellemi tulajdonát a COVID-19 elleni harc támogatásához
- Innovációs díjat nyert a helyes kézmosásra tanító VR applikáció
- Az együttműködő robot alkalmazások típusai
- Vatera segítség a COVID-19 elleni küzdelemhez
- A SZTAKI segítségével elsőként sikerült genetikai alapon modellezni a járvány magyarországi terjedését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.