Koronavírus leküzdése országhatárok nélkül
A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Zrt., a hazai Enterprise Europe Network (EEN) konzorciumvezetője az elsők között csatlakozott a „Care & Industry together against CORONA” elnevezésű platformhoz. Az oldal az egészségügy nemzetközi megsegítésére jött létre, célja, hogy országhatárok nélkül összehozza a koronavírus elleni küzdelmet támogató szolgáltatásokat és termékeket kínáló cégeket valamint az innovatív megoldásokat kereső egészségügyi intézményeket. A koronavírus-válság globális kezelésében magyar innovációk is szerepet vállalhatnak.
A koronavírus-válság miatt regionális szinten számos kezdeményezés indult világszerte a rászorulók támogatására. A kihívások azonban mindenhol ugyanazok, ezért a Flanders' Care, a flamand Innovációs és Vállalkozási Központ és az EEN vállalkozásfejlesztési hálózat olyan nemzetközi B2B platformot hozott létre, amely a világ minden pontján, komplexen segítheti az egészségügyi ágazatot. A dinamikusan bővülő platformra eddig 32 országból 615 cég regisztrált, Magyarországról 20 cég és szervezet található jelenleg meg – tájékoztatott a HEPA Enterprise Europe Network irodája, az oldal hazai felelőse.
A nemzetközi cégvilágot összefogó kezdeményezés lehetőséget biztosít arra, hogy az egészségügyi cégek bemutassák innovatív eljárásaikat, eszközeiket, az egészségügyi intézmények, szervezetek (pl. kórházak, klinikák, állami szolgáltatók, minisztériumok, gondozó otthonok) pedig megjeleníthetik aktuális igényeiket. A folyamatosan frissülő oldalon megtalálhatók az Európai Bizottság és más nemzetközi szervezetek kezdeményezései és K+F pályázati felhívásai, melyek a jelenlegi válsághelyzetben regionálisan célzott támogatást nyújtanak. Mindezeken felül lehetőség van az egészségügyi, az ipari, a tudományos élet és a kormányzati szektor szereplőinek célzott kapcsolatok kialakítására, online tárgyalások lebonyolítására is.
Magyar innovációk a koronavírus leküzdésében
A magyar jelentkezők szakterülete széles skálán mozog: a biotechnológiától a klinikai kutatások szervezésén át az egészségügyet segítő informatikai megoldásokig. A koronavírus-járvány leküzdését olyan hazai cégek innovációi támogathatják nemzetközi szinten, mint a molekuláris diagnosztikával foglalkozó Omixon, a Semmelweis Scannert megalkotó HandInScan vagy a kinetikus röntgentechnológiát alkalmazó Kinepict Health. Az orvostechnikai eszközöket, megoldásokat kínáló, már piacon levő cégek ajánlatai mellett pedig olyan startup cégek is megjelenhetnek, amelyek megoldásai még kísérleti fázisban vannak, és ehhez fejlesztő társat keresnek.
A platformra 2020. december 31-ig lehet jelentkezni: https://care-industry-together-against-corona.b2match.io/
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes segélyvonal egészségügyi dolgozóknak
- Zalaegerszegen is elérhető az autós, érintésmentes koronavírus tesztelés
- Önjáró robot segíti a koronavírus elleni védekezést a Semmelweis Egyetemen
- Automatizált megoldások az egészségügyi szektorban
- A koronavírus digitalizációs forradalmat hozott a magyarországi vállalatoknál
- Elindult az EIT válságkezelési kezdeményezése
- A Haumann-család nappalijába vitte a televíziózás jövőjét a Vodafone
- A koronavírus-válság hatása az IT-területre Magyarországon
- Innovációs díjat nyert a helyes kézmosásra tanító VR applikáció
- A turizmus újraindulására vírusmentes tisztasági protokollal állnak készen a különjárati buszok
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.