A digitális platformok segítettek a magány enyhítésében
Az American Psychologist folyóiratban megjelent tanulmány szerint a magány érzése nem nőtt a karantén időszak alatt. Kiderült: a fizikai távolság nem kell, hogy szociális elszigeteltséget jelentsen, mivel a megváltozott életkörülmények miatt elkezdtünk a digitális platformokon szorosabban kapcsolódni egymáshoz - magyarázzák a kutatók. Alátámasztják ezt a vezető szenior telefongyártó, a Doro adatai is, miszerint az időseknek gyártott telefonok iránt megnövekedett az érdeklődés az elmúlt időszakban.
A koronavírus-járvány kezdeti szakaszában a szakértők attól tartottak, hogy a kötelező fizikai távolságtartás és a hosszú otthon-lét a magány érzését nagyban növeli majd. A 2020. január és április között több mint 2000 felnőtt amerikai részvételével készült felmérés azonban azt mutatja, hogy ez nem így történt.
A kutatók azt találták, hogy 1 hónappal a lezárások után a résztvevők kevésbé érezték magukat elszigeteltnek vagy magányosnak, mint a COVID előtt. Valójában többen jelezték, hogy jobban kapcsolódnak most másokhoz. Az igaz, hogy az idősebb válaszadók a krízis kezdetén növekvő magányról számoltak be, mivel a szociális távolságtartásra vonatkozó szabályozások először őket érintették. Az elszigeteltség mértéke azonban enyhült, miután általánosan hatályba léptek az otthoni tartózkodásra vonatkozó szabályok. A szakértők úgy találták, hogy a "fizikai távolság" nem kellett, hogy egyet jelentsen a “társadalmi elszigetelődéssel.” A kapcsolattartást a telefon és az egyszerűen használható digitális platformok, pl. a FaceTime, vagy a Zoom is segítették.
Forrás: Doro
A kutatók rámutattak arra, hogy a pandémia lassításához nagyban hozzájárult a fizikai távolságtartás. Az, hogy ezzel a közjót szolgáljuk, növelheti a “magány-ellenálló képességünket.”- mondják a szakértők.
Azt találták, hogy a hétköznapi beszélgetések minősége is sokat javult, mivel az emberek jóval többet beszéltek arról, hogy valójában hogyan érzik magukat. A “hogy vagy?" kérdésre az emberek valódi válaszokat adtak és kaptak, ezzel pedig a beszélgetések mélysége változott. A kutatók kijelentették, nem lepődnének meg, ha az ilyen fajta emberi interakciók, - akár a távolból is - a vírus után is fennmaradnának. "Azt látjuk, lehetséges, hogy egyszerre érezzük magunkat szeretve és támogatva anélkül, hogy fizikailag közel lennénk egymáshoz.”
“Az eredmények jól mutatják, hogy az emberek megfelelően tudtak alkalmazkodni a világjárvány miatt megváltozott körülményekhez. Ez persze nem azt jelenti, hogy senki sem szenvedett elszigeteltségtől a karantén idején, de átlagosan nem emelkedett a magányosság érzése.” - magyarázta Martina Luchetti, a Floridai Orvostudományi Egyetem vezető kutatója. “Hasonló eredményeket kaptunk a nagyobb kockázatnak kitett csoportokból is, vagyis a krónikus betegségben szenvedőktől, vagy egyedül élő válaszadóktól is.”
A kutatás szerint az idősebb válaszadókban összességében tehát nem nőtt a magányosság érzése a járvány legaktívabb szakasza idején, és többségük úgy érezte, több támogatást kap másoktól, mint januárban, vagy februárban. Ennek egyik oka lehet, hogy sok idős felnőtt korábban nem használta rendszeresen a digitális platformokat, bár egy másik, Doro által végzett kutatás szerint a nyitottságuk megvan hozzá. Az érintetteknek viszont miután a családtagok, vagy más segítők megmutatták a Zoom, vagy a Skype működését, rendszeres használókká váltak; a digitális kapcsolattartás ilyen formái pedig segítettek a magány érzésén felülkerekedni.
Forrás: 2020, US National Survey - published at American Psychologist
Kapcsolódó cikkek
- A kkv-k globális helyzetéről szóló jelentés, 2020
- Pénzbeli ajándék a magyar hallgatóknak Németországban
- Digitális összefogással élhetőbbnek látjuk a jövőt
- Kezd újraindulni az élet a járműiparban
- Gyártás a Covid-19 időszakában
- Támogatja a kreatívipart a Sony
- Hogyan változott az informatikai szakemberek élete a koronavírus-járvány következtében?
- A koronavírus nyertese a home office
- A Vodafone is csatlakozott a Global Citizen és az Európai Bizottság globális kezdeményezéséhez
- Tanítsuk meg a nagyszülőket a biztonságos netezésre
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Idén ismét kiosztották a legjobb cégvezetőknek járó díjakat
Az idén jubiláló Bizalom Gálán nyolc kategóriában ismerték el a sikeres magyar vállalatvezetők munkáját, az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year díjat Tibor Dávid, a Masterplast elnök-vezérigazgatója érdemelte ki. Az idei évben kimagaslóan sok nő vehetett át elismerést. A 2024-es gála mottója: „A kind of magic”, ami arra utal, hogy a mai üzleti életben nem elég a jó teljesítmény, valami több kell, olyan hozzáállás és megoldások, amelyek sokszor emberfelettiek.
Digitális fizetési megoldások alakítják a vásárlók döntéseit
A digitális fizetési megoldások rohamos fejlődése alapjaiban változtatja meg azt, hogy miként kezeljük a pénzügyeinket. Már nem csak a készpénzt felváltó bankkártya típusok, hanem a mobilfizetés, az azonnali utalások és az új generációs BNPL (Buy Now, Pay Later) megoldások színesítik a palettát. Vásárlások, előfizetések, számlák, hitelek – mit hogyan fizetünk? Megjelent a PwC Magyarország Digitális Pénzügyi Körkép kutatása a fizetés-technológiai piac jelenéről és jövőjéről.
Újabb átverés terjed – ügyvédi irodák nevével élnek vissza a csalók
Az utóbbi hetekben új fajta támadás alá került számos cég – valódi ügyvédi felszólításnak tűnő e-maileket kapnak valódi magyar ügyvédi irodák nevében, azaz a nevüket felhasználva. Elsőre meggyőzőnek tűnhetnek, de egy veszélyes csalásról van szó. A részleteket Bartal Iván ügyvéd, az Oppenheim Ügyvédi Iroda kiberbiztonsággal foglalkozó szakértője ismerteti.
Stratégiai beruházással erősíti magyarországi jelenlétét a DS Smith
Jelentős, 34,4 millió eurós stratégiai befektetéssel növeli innovatív jelenlétét Magyarországon a fenntartható, papíralapú csomagolási megoldások vezető szállítója, a DS Smith a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával. A három kiemelt telephely fejlesztését célzó, várhatóan 2026 áprilisában lezáruló projekt Füzesabonyban, Nagykátán és Győrben valósul meg, 40%-kal növelve a gyártási kapacitást. A vállalat a beruházással tovább erősíti pozícióját az innovatív és fenntartható csomagolási megoldások terén, beleértve a műanyag kiváltásának alternatíváit, valamint a körkörös gazdaság elősegítését.
AI a felhők között: a mesterséges intelligencia a szemünk előtt alakítja át a légiközlekedést
Jelenleg is számos mesterséges intelligencia-alapú megoldást használnak a légitársaságok és a repterek az üzemanyag-optimalizálás, a légiirányítás, a fedélzeti kiszolgálás vagy éppen a járműkarbantartás területén. A határ azonban a csillagos ég, hiszen a légiközlekedés folyamatosan óriási mennyiségű adatot termel, ami további lehetőséget ad az AI megoldások fejlesztésére a hatékonyságnövelés, az utasélmény javítása és a fenntarthatósági célok elérése érdekében – hívja fel a figyelmet Berecz Dániel, a Lufthansa Systems Head of Engineering vezetője.