Még korszerűbb lesz a hazai légiforgalmi irányítás
Elkezdődött a HungaroControl egyik legnagyobb fejlesztése, aminek keretében a következő fél évben teljesen megújulnak a társaság léginavigációs és hangkommunikációs rendszerei. Az éjszakai zökkenőmentes átállás után a légiforgalmi irányítók mától ideiglenesen a korábbi szükséghelyzeti központból irányítják a hazai és koszovói légi közlekedést.
Újabb jelentős beruházást valósít meg a hazai innovációban élen járó HungaroControl, ezáltal a vállalat szakemberei továbbra is Európa egyik legkorszerűbb irányítóközpontjából gondoskodnak a repülés biztonságáról. A légiforgalmi szolgáltató egyik legnagyobb projektjének célja az elmúlt hét évben éjjel-nappal szünetmentesen működő MATIAS léginavigációs, valamint Frequentis hangkommunikációs rendszerek hardvereinek és az ezekhez tartozó hálózati eszközöknek, kábelezésnek a cseréje. Emellett a légiforgalmi irányításhoz szükséges szoftvereket is frissítik a francia Thales munkatársaival közösen.
A fejlesztésnek köszönhetően a jövőben új munkaállomások segítik a légiforgalmi irányítók tevékenységét – a pultok ülő és álló munkavégzésre egyaránt alkalmasak lesznek –, de felújítják a pihenőszobákat is. A nagyszabású projekt a vállalat csaknem minden szakterületének összehangolt munkáját igényli a légiforgalmi irányítástól kezdve a jogi szabályozáson át egészen az oktatásmenedzsmentig. A korszerűsítés során 55 munkaállomás újul meg, több mint 500 kilométer vezetéket és több ezer hardverelemet cserélnek ki.
A fél éven át tartó munkálatok idején a légi közlekedés biztonságáról egy másik irányítóteremből gondoskodnak a HungaroControl szakemberei. A 2015 óta szükséghelyzeti központként működő helyszínt az elmúlt hónapokban teljes egészében felkészítették a mindennapos, zavartalan üzemre, mindezt egy alaposan megtervezett főpróbán is tesztelték. Az elmúlt éjszaka folyamán lebonyolított átállás zökkenőmentesen, gyorsan és észrevétlenül zajlott, így a léginavigációs szolgáltatásban egy pillanatnyi kiesés sem volt.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar légikikötőben az Airport Service Budapest Zrt. megkezdi a teljeskörű földi kiszolgálást
- Újabb fejlesztés a repülésbiztonság növeléséért
- Értékteremtés és környezetvédelem
- AerinX: 700 milliós befektetést kapott a magyar légiipari startup
- Újabb lehetőség az oktatás színvonalának emelésére
- Ilyen az ország egyik legsokrétűbb céges sportegyesülete
- Új magyar földi kiszolgáló a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren
- Európai top 10-ben a hazai magas légtér forgalma
- Két pont között nem mindig az egyenes a legrövidebb – avagy miért „kerülnek” a repülőgépek?
- Ezreknek segített a veszélyhelyzetben a HungaroControl
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.