Új magyar turisztikai startup indult
A koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult új magyar startup Everguest néven. Céljuk, hogy népszerűsítsék az országunk figyelemreméltó területeit, szállodáit és éttermeit a potenciális vendégek körében. A belföldi és külföldi közönségre egyaránt fókuszáló stratégia a magyar GDP, a szolgáltatásaik külföldre terjesztése pedig az export bevételek növeléséhez járulhat hozzá.
A legújabb vendéglátóipari, szállodai trendek és a folyamatosan megújuló online lehetőségek ismerete és kiaknázása nélkül manapság egyetlen szálloda vagy étterem sem lehet igazán sikeres. Turisztikai startup-ként az Everguest egyedülálló szolgáltatást nyújt ügyfelei számára vendégkommunikáció, yield- és revenue menedzsment, valamint online marketing területen.
„A vendégvélemények, az ár és az online megjelenés a három legfontosabb szempont a vendégek szállás- és étteremválasztási folyamatánál. Ezen területek fontossága ma már ismert, ugyanakkor a legtöbb szálloda és étterem nem rendelkezik megfelelő kapacitással vagy szakemberrel, hogy ezeket a területeket a legújabb trendeket követve, egybehangoltan fejlessze. Az üzleti koncepciónk ezért ezeknek a területeknek a magas színvonalú és egymás szinergiáira építő fejlesztésére és menedzselésére alapul” – mondta Belán Miklós, az Everguest alapítója.
Már másképp hoznak döntést a vendégek
A vendégek egy korábbi értelmezés szerint egy lineáris folyamaton keresztül jutnak el az ötlet megszületésétől a döntésig. Ezt nevezi a szakma „guest journey”-nek, azaz vendég döntéshozatali útvonalnak.
„A mi értelmezésünk szerint a guest journey egy körkörös ábra, hiszen a folyamat során arra is törekednünk kell, hogy visszatérő vendéget csináljunk az egyszer betérő vendégből. Lényegében így született meg az Everguest név is, hiszen szolgáltatásainkkal nem csak rövidtávon generálunk erősebb reputációt, több bevételt és magasabb vendégforgalmat, hanem hosszútávon arra is törekszünk, hogy a vendég, visszatérő ’örök vendége’ legyen ügyfeleinknek” – mondta Belán Miklós.
Nemzetközi kutatások alapján ma már a döntés előtt álló vendégek 99%-át befolyásolják a vendégvélemények. A szakember azonban úgy véli, hogy a legtöbb hazai szálláshelyen elhanyagolják a vendégek visszajelzéseit, pedig elképesztően sok információt tartalmaznak a szolgáltatás minőségét illetően. Emellett fontos az aktív és minőségi jelenlét az online felületeken, illetve pazar vendégforgalom növekedést lehet generálni megfelelően kivitelezett kampányok segítségével.
Ha minden hotel dinamikusan árazna, akkor a szállodai bevételek akár 15-20%-al lennének magasabbak. A jó árazással nem csökkentünk a vendégforgalmunkon, viszont növelünk a bevételünkön, hiszen megtaláljuk azt az árat, amit a vendég szívesen kifizet a szolgáltatásainkért. Ezen szolgáltatások összességével egyszerre érhető el a vendégélmény és a bevétel növekedése.
Fókuszban a belföldi utazóközönség
Az új turisztikai startup fontos célkitűzése, hogy Magyarország csodálatos területeit, szállodáit és éttermeit népszerűsítse egyaránt a belföldi és a külföldi vendégek számára.
„Akárhol jártam eddig az országban, mindig meglepődtem, hogy milyen gyönyörű városokkal, falvakkal találkozom. Magyarország természeti adottságai is fantasztikusak és szeretnénk, ha ezt minél több magyar megismerné. Budapestet is érdemesnek tartjuk népszerűsíteni a magyarok között, ezzel kapcsolatban külön webinárt is tartottunk a közelmúltban” – nyilatkozta Belán Miklós.
Az Everguest tevékenységei hozzájárulnak a magyar GDP növekedéséhez, hiszen a belföldi vendégek belföldön tartásával itthon költik el a pénzt leginkább magyar vállalkozásoknál és ugyanígy tesznek a külföldi vendégek is, akik külföldről hozzák be költőpénzüket az országba. A szolgáltatásaik külföldre terjesztésével az export bevételekhez tudnak hozzájárulni: szeretnének minden kontinensen jelen lenni.
Vírusos időben turizmusba fektetni?
Első hallásra sokan furcsának találják, hogy pont a koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult az új startup. Belán Miklós, az Everguest alapítója azonban úgy gondolja, hogy kanyarban kell előzni, ezért még inkább felgyorsították a fejlesztéseiket.
„A szolgáltatásaink ki vannak fejlesztve mind a három üzletághoz és számos partnerünk élvezi már ezek előnyeit. Ugyanakkor hosszú távú terveink vannak olyan termékek létrehozásával, amikre az egész világon szüksége van a szállodáknak és éttermeknek egyaránt. Ehhez keresünk olyan tőkeerős befektetőt, aki látja, hogy az ilyen időszakban kitartó, fejlesztő és lehetőséget meglátó vállalkozások óriási előnyre tehetnek szert a jellemzően ilyenkor költségcsökkentő vagy menekülő vállalatokkal szemben” – tette hozzá Belán Miklós.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- Átmentek a startupok a pandémiás vizsgán
- „Mindent is” automatizálnának az SAP legújabb, házon belül indított startupjai
- Budapesttel erősít a leglátogatottabb magyar utazási oldal
- AerinX: 700 milliós befektetést kapott a magyar légiipari startup
- Startup ötletgyár épül a válság ellen
- Google képzési programok európai és izraeli startupok számára
- Sikeres a magyar szurkolói képküldő alkalmazás
- Nyolc országból 110 startup ötlet érkezett a magyar innovátorokat segítő programra
- 4 úttörő magyar fejlesztés az EIT Health InnoStars Awards elődöntőjében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.
Tekintélyes terjedelemmel debütált a jubileumi kiadvány: bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) jubileumi Logisztikai Évkönyve, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa. Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben, ez évben több mint 400 oldal terjedelemben, összesen 27 tanulmány kapott helyet.