Megjelent a Road Movie album
Az impozáns kiadvány 200 oldalon, előadókkal, zenekarokkal - többek között Rúzsa Magdival, a Tankcsapdával, a Bagossy Brothers Companyval vagy a Wellhelloval - közösen, járja be azokat a hazai és határon túli magyarok lakta tájakat, ahol az elmúlt másfél évben dalok és videoklipek születtek a Road Movie produkció keretében. Az album már kapható a könyvesboltokban és a www.roadmovie.hu oldalon. A kiadvánnyal a Road Movie az UNICEF munkáját támogatja.
Az albumban szereplő alkotók itt beszélnek a kiadványról, élményeikről: https://www.facebook.com/roadmoviehungary/videos/247615333365258
Ki hinné, hogy az ország kedvenc slágerei egy dunakanyari nyaralóban születnek? Hogy a zajos rockturnékat mátrai bringázással a legjobb kipihenni? Van, aki egy tolnai szegénysorról érkezett, és van, aki koncertek után 700 kilométert utazik az otthoni fenyvesekig, miközben az ország legnépszerűbb rockbandájának tagjai – saját bevallásuk szerint – unalmas életet élnek, ha éppen hazatérnek Debrecenbe.
A Road Movie Album virtuális ország- és világjárás, eddig ismeretlen szemszögből. A 2019 nyarától mostanáig terjedő időszakban tíz népszerű hazai zenekar és zenész mutatja be nekünk azokat a tájakat, melyekhez a legjobban kötődnek vagy valamiért fontosnak tartanak.
„A Road Movie Magyarország szeretetéről szól. Ismert és kevésbé ismert tájakról, úgy ahogy azt a hozzájuk kötődő magyar zenészek és zenekarok látják” - mondja Lobenwein Norbert, a Road Movie alapítója. “Az elmúlt időszakban tíz zenekarral, tíz helyen fordultunk meg, a kirándulásainkat több tízmilliószor tekintették meg. Úgy éreztük, ezt a másfél évet egy impozáns és tartalmas albumban is érdemes megmutatni a közönségnek. A Road Movie Album egyszerre útikönyv és popkulturális interjúkötet olyan hiteles sztárokkal, művészekkel, akiket érdemes követni. Biztosra veszem, hogy sokak bakancslistájára kerülnek majd fel a zenészek által bemutatott úticélok.”
2019 augusztusában a Margaret Island, a Balaton déli partja ihlette dalával és klipjével indult el a Road Movie sorozat. A tizedik epizód pedig nemrég jelent meg: ebben szülővárosukba, Debrecenbe invitálják rajongóikat a Tankcsapda tagjai. A Road Movie forgatócsoportjai közben bejárták Kishegyest Rúzsa Magdival, elutaztak a Mecsekbe a hiperkarmával, Gyergyóba a Bagossy Brothers Companyval, a Dunakanyarba a Kelemen Kabátban tagjaival, Székesfehérvárra a Blahalouisianaval, a Balaton északi partjára Wellhelloval, a Road csapatával a Mátrába és Horváth Tamással Tolnába.
Az albumban az eddigi tíz, Road Movie-dalt publikáló zenészt hat szerző, Bus István, Kiss Krisztina, Kiss Ádám, Könyves Dina és Radnai Péter interjúvolta meg. „Nagyszerű szerző- és szerkesztőgárda dolgozott az albumon, óriási szenvedéllyel. A könyv készítése is maga volt a rockandroll. Úgy gondolom, hogy aki kézbe veszi, látni és érezni fogja, mekkora szeretettel nyúlt mindenki a témához, az alanyokhoz. Igazi karácsonyi ajándék a Road Movie – számomra is” – mondja Bus István, aki nemcsak szerzője, de egyik szerkesztője is volt az albumnak.
„Egy album, egy print kiadvány megjelenése mindig különleges pillanat. Egy ilyet nem gyűr zsebre az ember és kapja elő a villamoson, mint egy regényt. A Road Movie albumnak fontos a minősége, fontos, hogy jó kézbe venni és közben óriási pozitívuma, hogy bírja a gyorsaságot. Olyan világban élünk, ahol nagyon sok helyről gyorsan és rengeteg információ jut el hozzánk. Ezt az albumot simán el tudom képzelni egy kávéházi asztalon is, ahol belelapozol, ha van hat perced. Olyan fotók és olyan történetek vannak benne, amelyektől kedvet kapnék elindulni, vagy meghallgatni a dalokat, megnézni a klipeket, szóval ez így egyben nagyon jól működik” – mondja Tilla, aki TV2-n és a YouTube-on futó Road Movie Guide sorozat műsorvezetőjeként minden desztinációt bejárt az elmúlt másfél évben.
A Road Movie alkotói egy nemes célt is kitűztek a könyv kapcsán. "Azokon a projekteken, amelyeken dolgozunk, igyekszünk felhívni a közönségünk figyelmét olyan ügyekre, amelyek mellett sokszor képesek vagyunk elmenni. Több partnerünk is van, akit szívesen segítünk - ebben az esetben a UNICEF az, aminek a tevékenységét minden egyes megvásárolt Road Movie albummal támogatjuk” - tette hozzá Lobenwein Norbert.
Kapcsolódó cikkek
- Zoom tanterem
- Mobillal a gyermekbántalmazások ellen
- Az UNICEF és az Ericsson közösen méri fel az iskolák internet-hozzáférését világszerte
- UNICEF útmutató gyerekeknek és szülőknek
- Gyakorlati teszttervezés
- UNICEF Magyarország HelpApp – Azonnali segítség telefonnal
- November 20-án a Műegyetemen is a gyerekeké volt a főszerep
- Elindult a Bookline előkarácsonyi kampánya
- 12 ismert személyiség kampányol a szülők napi 15 percéért
- Aktuális témákkal bővült a Neumann Társaság ingyenesen letölthető kiberbiztonsági tankönyve
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.