SzínházTV: több mint 8 ezer néző egy hónap alatt – jön a karácsonyi évad!
Múlt szombaton volt egy hónapja, hogy elindult a streaming piacon egyedülálló SzínházTV. Az alapítók szerint - bár egyértelmű, hogy az online élmény nem lehet egyenértékű egy színházban nézett előadással - a járvány után is van létjogosultsága az online színháznak. A szervezők bíznak abban, hogy lesz igény a szolgáltatásra, hiszen az eredeti ötlet arra épült, hogy azok se maradjanak le a legjelesebb színházak előadásairól, akiknek a koronavírus előtti időszakban sem volt lehetőségük a helyszínen megnézni azokat. A közvetítés hátteréül szolgáló technológia az IBM hazai fejlesztő központjából érkezett.
Részint véletlen egybeesés a SzínházTV indulása és a koronavírus-járvány, ugyanis már több mint 6 éve megszületett az ötlet, és mint sok vállalatnál, a járvány a SzínházTV esetében is felgyorsította a megvalósítást. „Valójában a koronavírus csak egy újabb lökést adott az amúgy is már célszalag előtt lévő projektnek, hiszen számítottunk arra, hogy a kényszerű otthonmaradás ideje alatt is igénylik az emberek a színházi előadásokat.” – mondta Radnai Márk, az ötletgazda. Egy hónappal az indulás után az eredményeket nézve beigazolódott az ötlet létjogosultsága: 4 előadás, több mint 8000 megtekintés, világszerte több mint 20 országból.
Az első négy közvetített előadás, az Egy őrült naplója Orlai Produkciós Irodától, a Füge Produkciótól és a Katona József Színháztól, A csemege pultos naplója az Orlai Produkciós Irodától és a Füge Produkciótól, a New York-i komédia a Centrál Színháztól, és a Hatan pizsamában a Játékszíntől, hatalmas sikerrel indította útjára a SzínházTV-t. A legnézettebb közvetítés Puskás Tamás rendezésében, Básti Juli, Nagy-Kálózy Eszter, Puskás Tamás és Rudolf Péter főszereplésével „kamerára vitt” New York-i komédia volt a Centrál Színház produkciójában. A múlt hétvégén két újabb premierrel gazdagodott a SzínházTV, a Katona József Színház Jeanne d’Arc előadása, illetve az Orlai Produkciós Iroda és a Füge Produkció Egyasszony előadása került közvetítésre.
A SzínházTV sikere nagyban függ a technológiai háttértől is: „A színházi előadásokhoz hasonló komoly munka kell a technológiai háttér megteremtéséhez is. Ebben partnerünk az IBM Budapest Lab/Watson Media, akinek köszönhetően 4K HD minőségben élvezhetők otthonról az élő online előadások.” – teszi hozzá Radnai Márk. Kereskényi Balázs, az IBM Budapest Lab vezetője a közös munka kapcsán elmondta: „A digitalizáció minden iparágban felgyorsul a járvány miatt, és ez alól a művészetek és a szórakoztatóipar sem kivétel. Az IBM Video Streaming használatával a Szinhaztv.com egyfajta »színházi hub«-ként működhet, és Budapestről az egész világot behálózva tud különféle színdarabokat az otthonokba vinni. Örömmel csatlakoztunk a SzínházTV-hez és büszkék vagyunk rá, hogy hozzájárulhattunk az online kultúrafogyasztás elterjesztéséhez. A siker mintapélda arra, hogy nem csupán a szlogenek szintjén igaz, hogy a digitalizáció és az új technológiai megoldások képesek lehetnek szinte minden területen alternatívát mutatni és segíteni a járvány okozta kihívások áthidalásában.”
Jön a Karácsonyi előadás szezon gyerek és felnőttdarabokkal és ajándékjeggyel is készülnek az ünnepekre!
Karácsonyi időszakra új előadásokkal készülnek a szervezők és december 14-től már elérhető a SzínházTV Ajándékjegy opciója, mellyel a nézők szeretteiket lephetik meg. Újra műsorra kerül az Egy őrült naplója, de a Second life avagy kétéletem, a Párterápia, a Hernádi pont, a Bocs, félrement és a Hogy szeret a másik című Orlai és Füge produkciók is az ünnepek alatt debütálnak a SzínházTV műsorában. Karácsonykor a legkisebbeknek elhozzák a Budaörsi Latinovits Színház A négyszögletű kerek erdő című előadását. A Játékszíntől a Szőke ciklon és a Budaörsi Latinovits Színháztól a Figaro házassága gondoskodnak majd a felhőtlen szórakozásról. Szintén Budaörsről érkezik az év utolsó napjaiban Thomas Vinterberg, Mogens Rukov és Bo Hansen dogma-filmje alapján készült Születésnap című komolyabb hangvételű darab is.
SzínházTV – előadás kulisszatitkokkal
A SzínházTV teljes körű szolgáltatást nyújt nézői számára. A kiemelkedő minőségű előadások közvetítése mellett backstage videókkal és személyes hangvételű interjúkkal is rendszeresen jelentkezik, feltárva néhány kulisszatitkot a közönség számára. Előadásaik közvetítésekor törekednek arra, hogy a lehető legteljesebb színházi élményt biztosítsák nézőik számára, kihasználva a filmtechnika nyújtotta páratlan lehetőségeket.
Színház mesterséges intelligenciával
A SzínházTV az IBM Budapest Lab/Watson Media által fejlesztett PlayerAPI segítségével biztosítja, hogy bárki vehessen jegyet online és a saját nappalijából élvezhesse az élő színházi előadást. A szolgáltatás rugalmasságot is biztosít a nézőknek, mert bár az előadások pontosan a színházi órarend szerint este 7 órakor kezdődnek, de a felvétel még 24 órán át elérhető marad, ha valaki lemaradt volna az élő közvetítésről. Az IBM Video Streaming egy felhőből elérthető videó platform, amelyet úgy fejlesztettek ki, hogy akár számítógépen, okostelefonon vagy tableten is elérhetővé tegyen élő közvetítést akár több ezer néző számára 4K HD felbontásban. A megoldás élő- és visszanézhető videós tartalom lejátszását teszi lehetővé. Az IBM Watson mesterséges intelligenciáját is beépítették platformba, amely képes automatikusan akár 12 nyelven feliratozást készíteni az adáshoz.
Kapcsolódó cikkek
- Új magyar alkalmazás lépett a streaming-világpiacra
- Virtuális nézőteret nyit a Budai Szabadtéri Színház
- Itthon is átalakul a tévés tartalomfogyasztás
- Budapestre jöttek a világ vezető techcégei
- Budapesten a világ legnagyobb UX designerei
- Crunch 2019: Három napig adatnagyhatalom lesz Budapest
- A Discovery és a PGA TOUR nemzetközi streamingszolgáltatást indít
- Az új Elgato Stream Deck Magyarországon is elérhető
- A Jövő Utcáján debütál a magyar fejlesztésű okosbicikli
- „A jövő utcája" ingyenes kiállítás a budapesti Madách téren
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.