Online ünnepségen díjazták a kiemelkedő tanáregyéniségeket
Huszonkettedik alkalommal adta át az Ericsson Magyarország az ország egyik legjelentősebb magánalapítású oktatási díját, a cég kutatás-fejlesztési igazgatósága által alapított Ericsson-díjakat. Az aktuális vírushelyzet mint oly’ sok esetben idén, az Ericsson-díj átadóit is alkalmazkodásra kényszerítette, így az elismeréseket ebben az évben rendhagyó módon online ünnepség keretében osztották ki.
Az eseményen a középiskolai matematika- és fizikaoktatásban kiemelkedő szerepet vállaló pedagógusok közül nyolcan, kategóriánként és tantárgyanként két-két pedagógus vehette át „A matematika és fizika népszerűsítéséért” és „A matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” alapított díjakat. A díjakkal 400.000 forint pénzjutalom is járt. Az elismerésben olyan tanárok részesülnek, akik áldozatos, és sokszor az iskolatermi elfoglaltságokon túl mutató munkájukkal, generációkkal szerettették meg a legtöbbünk által nehéznek gondolt természettudományokat.
Az Ericsson Magyarország elkötelezte magát a hazai oktatás fejlesztése mellett; ezzel kapcsolatos vállalásának – melyre eddigi magyarországi története során összesen több mint 13 milliárd forintot költött a cég – egyik legfontosabb része ez a díj. Az ország jövője és az Ericssonhoz hasonló vállalatok hazai működése szempontjából rendkívül fontos, hogy a világviszonylatban is ismert és elismert magyarországi mérnököket képző felsőfokú oktatási intézmények padjaiba minél több megalapozott tudással rendelkező diák üljön be évről évre. Ehhez elengedhetetlen az alap- és középfokú oktatásban résztvevő, természettudományokat oktató tanárok munkája, róluk szól ez a díj.
A tanárokat tanítványaik, iskoláik és egyéb oktatási intézmények terjeszthették fel a díjra, a díjazás pedig az Ericsson közoktatási partnerei, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat bírálata, és a MATFUND Alapítvány kuratóriumának jóváhagyása alapján történt. A díjat a legelkötelezettebb, alapszintű oktatásban résztvevő matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehették át, akik a „kötelező” tanórákon túl is számos különfoglalkozás alkalmával és egyéb iskolán kívüli tevékenységükkel is segítik diákjaik fejlődését és a tehetséggondozást.
2020-ban Ericsson-díjban részesült tanárok névsora:
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért'' 2020. évi díját matematikából
Szilágyiné Manasses Melinda, a Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium tanára és
Győry Ákos, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium tanára kapta.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért'' 2020. évi díját fizikából
dr. Siposs András, az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium tanára és
dr. Hömöstrei Mihály, a Budapesti Német Iskola tanára kapta.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért'' 2020. évi díját matematikából
Juhász Péter, a budapesti Szent István Gimnázium tanára és
Lángné Juhász Szilvia, a Szegedi Gregor József Általános Iskola tanára kapta.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért'' 2020. évi díját fizikából
Rudolf Tamásné, a budapesti Áldás Utcai Általános Iskola tanára és
Szabó László Attila, a Csongrádi Batsányi János Gimnázium tanára kapta.
Kapcsolódó cikkek
- Szinte minden második diák jelentkezne hazai mesterképzésre
- Minden nagy teljesítmény mögött ott áll egy kiváló tanár
- Átadták az idei díjakat az informatikai oktatásban élen járó egyetemi oktatóknak és középiskolai tanárcsapatoknak
- Ők Rátz Tanár Úr mai utódai
- Nagyon hiányoznak a lányok az informatikából
- A BME MIT FTSRG csapat 3. helyezést ért el az IoT fejlesztői versenyen
- Az Ericsson ingyenes coaching lehetőséget hirdet női vezetőknek
- Átadták az Ericsson-díjakat a legjobb tanár-példaképeknek
- Átadták az idei Ericsson-díjakat
- Az Ericsson is beszáll a startup utánpótlásba
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.