A Médiaunió Alapítvány 2021-es társadalmi célú kampánytémája
A COVID-19 világjárvány Magyarország lakosságának életét is átalakította. A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma úgy véli, hogy egy társadalmi célú kommunikációval foglalkozó nonprofit szervezet nem engedheti meg magának, hogy ne az év mindenkit érintő, legfontosabb társadalmi témájával foglalkozzon.
A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta Kuratórium a 2021-es kampánnyal szeretné elérni, hogy a lakosság felismerje, a koronavírus-járványnak számos pozitív hozadéka is volt, mind az egyének életvitelében, mind a sorsközösséget vállaló családok körében. A Kuratórium ezért szeretné összegyűjteni és bemutatni a járvány pozitív tanulságait, a családok összetartását, szeretné hangsúlyossá tenni az emberek egymást segítő viselkedését, a példamutató cselekedeteket, a járvány során mutatkozó társadalmi szolidaritást. Sokan most értették meg a társadalmi kapcsolatok fontosságát, az idős emberek szükségleteit, az érintés fontosságát, a hétköznapi természetes dolgok, például egy családi ebéd jelentőségét.
A Kuratórium pályázatot hirdet a legszebb, legemberibb tanulságok összegyűjtésére, a legkedvesebb történetekből pedig kisfilmeket készít a Médiaunió Alapítvány.
„Nagyon nehéz megjósolni a járvány utáni helyzetet, de jó lenne a pozitív értékeket továbbvinni, megőrizni – mondta Schmidt Mária, a Kuratórium elnöke. – Számomra is sokat jelentett a szerető családtagok jelenléte, közelsége, akik nagyon sokat segítettek a korlátozások nehéz időszakában. A karantén és a járvány nehezebb hónapjai alatt érezhető volt, hogy drámai »élmények« érnek minket, de mindeközben még inkább felértékelődött a család és a barátok szerepe. Az összetartozás érzését élhettük meg.”
„Felértékelődik az időfaktor is – tette hozzá Rudolf Péter –, hiszen nem tudjuk, mennyi időt tudunk együtt tölteni. Ezekben az idegőrlő hónapokban az idős emberek számára nem a vírus jelentette a legnagyobb problémát, hanem hogy sokan egyedül voltak, mivel a szerettei nem látogathatták.”
„Ha családod van, gazdag vagy” – mondta Somody Imre, amihez Csányi Sándor és Novák Péter hozzátette: „Bár a digitális kapcsolatokra is szükség van és a technika óriási segítséget jelentett mindenkinek, azért mégis az érintés szerepe értékelődött fel. Hogy van kit szeretnünk, ez a legfontosabb.”
A Médiaunió Alapítvány kurátorai valódi tanulságokon és történeteken alapuló kommunikációs kampányt szeretnének, ami egy mindenki számára elérhető pályázaton alapul. A pályázat meghirdetésére késő tavasszal kerülhet sor, a pályázat során kiválasztott példaértékű történetektől pedig azt remélik, hogy erősödik a társadalmi kohézió, az összefogásban rejlő erő és a család szerepe felértékelődik, ahogyan az idősek tisztelete és szükségeinek felismerése is. Így lesznek a pandémia pozitív hatásai hosszú távon is maradandók.
Kapcsolódó cikkek
- A történelem legnagyobb digitalizációs boomja zajlik napjainkban
- Jelentős veszteséget okoz a kiberbűnözés a vállalatoknak
- A Check Point Software cyber-biztonsági előjelzései 2021-re
- Naponta 10-15 ezer mintavételt koordinál az új covid-irányítási központ
- A Fujitsu és a VMware felhőprojekttel támogatja a katalóniai egészségügyi dolgozókat
- Új digitális forradalmat hozott a Covid-19 a háztartásokba
- Zöldberuházások pótolhatják a válságban elveszett európai munkahelyeket
- 3 ok, amiért az automatizálás kulcsfontosságú a COVID-19 megjelenése óta
- KPMG CEO Outlook: A meglévő trendek erősödtek, de új kihívásokat is hozott 2020
- A munkavállalók többsége nem érzi úgy, hogy támogatást kap a digitális átálláshoz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.