Bízzuk a robotolást a robotokra!

forrás: Prím Online, 2021. január 20. 12:31

Időről időre visszatérő aggály, hogy a robotok elveszik az emberek munkáját. Valójában azonban leginkább azokat az egyszerű és gyakran ismétlődő feladatokat lehet rájuk bízni, amelyek összességében sok időt vehetnek el az értékesebb, üzleti szempontból hasznosabb munkáktól. A Micro Focus szakértői arra hívják fel a figyelmet, hogy manapság már nagyon könnyű a robotoknak és a szoftvereknek átadni ezeket a teendőket. Így hatékonyabbá válik a szervezet működése, és az alkalmazottak fontosabb tevékenységekre koncentrálhatnak.

A legtöbben rengeteg olyan apró-cseprő, jellemzően adminisztratív feladatot végzünk mindennapi munkánk során, amelyek nem igényelnek extra képességeket. Űrlapokat és formanyomtatványokat töltünk ki, adatokat adunk meg és összesítünk vagy helyezünk át más formátumba újra meg újra. Ezek temérdek időt és energiát emésztenek fel, és a monotonitásukkal együtt a hibalehetőségek kockázatát is magukkal hordozzák, hiszen ha huszadszor csináljuk ugyanazt a dolgot, elkalandozhat a figyelmünk.

 

Nemcsak az alkalmazottak, de a cégek is jobban járnak, ha ezeket a feladatokat át tudják adni a gépeknek, mivel így hasznosabb munkákkal foglalkozhatnak, amelyek nagyobb értéket jelentenek a vállalat számára. A robotizált folyamatautomatizálásnak (Robotic Process Automation, RPA) köszönhetően ma már egyre több területen és munkakörben egyszerűen és gyorsan kivitelezhető, hogy ezek a teendők átkerüljenek a robotok hatáskörébe, amelyek az embereknél gyorsabban és pontosabban gondoskodhatnak ezekről.

 

 

Szoftverrobotok, ameddig a szem ellát

A Micro Focus ügyfelei már rengeteg különböző területen átálltak arra, hogy szoftverrobotokra bízzák a repetitív feladatokat. Pénzintézeteknél például az elemzők keze alá dolgoznak ezek a „segédek”: átböngészik az adatbázisokat, összegyűjtik az információkat, jelentéseket készítenek és priorizálják az eseteket. De értékes időt takarítanak meg a könyvelőirodák számára is azzal, hogy naponta frissítik a céges adatbázist a pénzpiaci adatokkal, jegybanki kamatokkal és aktuális árfolyamokkal.  

 

A telekommunikációs szolgáltatók szintén robotizált folyamatok segítségével monitorozzák a versenytársak kínálatát, készülékárait és előfizetési csomagjait, és automatikusan frissítik a cég saját ajánlatait, hogy a legkedvezőbb díjakat kínálhassák az ügyfeleknek, rengeteg időt spórolva ezzel az elemzőknek. A HR-szakemberek új alkalmazottak felvételével járó adminisztrációs feladatai hasonló módon egyszerűsíthetők: szoftverrobotok hozzák létre a felhasználói fiókokat, rendelik meg a szükséges munkaeszközöket az új belépőknek, és értesítik az illetékes kollégákat. Az informatikai részlegeken pedig többek között a jelszavak rendszeres frissítéséről és biztonságban tartásáról gondoskodnak a robotok.

 

A robotizált folyamatautomatizálásról szóló videó: 

 

Több mint automatizálás

Természetesen nem újdonság, hogy a szervezetek szoftverekre bízhatnak bizonyos feladatokat, a szoftverrobotok azonban többet kínálnak, mint amit korábban megszokhattunk. A sok éve alkalmazott IT-folyamatautomatizálás önmagában nem elég a fent említett, emberi tevékenységek átvételéhez, a szoftverrobotok azonban egy az egyben le tudják másolni a különféle rendszerek felhasználói felületein végzett emberi tevékenységeket. API-k (alkalmazásprogramozási felületek, application programming interface) és szkriptek segítségével koordinálják, integrálják és automatizálják az IT-folyamatokat, és ezáltal képesek teljes üzleti folyamatokat vezérelni. 

 

A „robotmunkások” bevetése rendkívül hasznos olyan esetekben, amikor egy vállalat gyorsan szeretné bevezetni az automatizálást vagy a rendszerek és alkalmazások lényeges megváltoztatása nélkül automatizálná a folyamatait, esetleg olyan programokat használ, amelyhez egyáltalán nincs API, vagy nehéz annak kezelése.

 

Robotizálás négy lépésben

Az olyan megoldások segítségével, mint például a Micro Focus Robotic Process Automation rendkívül egyszerű belevágni az automatizálásba. Az eszköz jól beilleszthető már meglévő vállalati rendszerekbe és folyamatokba, és négy komponensen keresztül minden szükséges lépésről gondoskodik. Először a „Recorder” rögzíti az emberi aktivitásokat, majd a „Designer” kifejleszti az RPA munkafolyamatokat, és megkeresi az esetleges hibákat a működésben. Ezután már az „Orchestrator” kezeli, futtatja és monitorozza az RPA munkafolyamatokat, és összehangolja a különféle robotok tevékenységét. Maguk a „Robotok” pedig interakcióba lépnek az alkalmazásokkal és adatokkal, illetve ellátják a konkrét feladatokat.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01