Új EU-s gumiabroncscímke, amely még több információt nyújt a fogyasztóknak
2021 májusában új gumiabroncscímke kerül bevezetésre annak érdekében, hogy a fogyasztók átfogóbb tájékoztatást kaphassanak a gumiabroncsok különböző jellemzőiről. Az új címkén a gördülési ellenállás és a vizes úttesten való fékezés új szerkezetű osztályozást kapott, míg a zajteljesítményt ezentúl a decibelek száma, és az ennek megfelelő A, B vagy C betűk jelzik.
A végfelhasználók a címkén található QR-kód beolvasásával a választott gumiabronccsal kapcsolatos további információkhoz is hozzáférhetnek egy uniós adatbázisban. Egy másik újítás két olyan piktogrammal kapcsolatos, amelyek jelzik, hogy az adott gumiabroncs havas körülmények közötti tapadása megfelel-e az EU-ban alkalmazott típusjóváhagyási előírásoknak (azaz a „hópehely-tesztnek”), valamint olyan szegecs nélküli abroncsról van-e szó, amely az új ISO szabványnak megfelelő jégen való tapadást biztosít. 2021 májusától a nagy teherbírású haszongépjárművek gumiabroncsai (C3 osztály) esetében is elérhetővé kell tenni az EU-s gumiabroncscímke adatokat.
Az új címkén az A-C-ig terjedő osztályok változatlanok maradnak. A személygépkocsik és kisteherautók által használt C1 és C2 típusú gumiabroncsok esetében a korábban a gördülési ellenállás és a vizes úton való tapadás szempontjából az E osztályba tartozó abroncsok most a korábban üresen álló D osztályba kerülnek, amíg a korábban az F és G osztályba tartozókat most az E osztályba sorolták át. Ennek köszönhetően a címke egyértelműbbé és könnyebben érthető lesz.
A fogyasztók az abroncscímke jobb felső sarkában megjelenő QR-kód beolvasásával letölthetik az egyes gumiabroncsokról szóló további információkat. A QR-kód az adott termék EPREL adatbázisban (energiahatékonysági címkézés európai terméknyilvántartása) szereplő adatlapjára viszi az érdeklődőket, ahol a gumiabroncs összes címkeértéke mellett az adott modell gyártásának kezdete és vége is megtekinthető. A termékek adatlapjait a gumiabroncsgyártók külön-külön adják hozzá az EPREL adatbázishoz, és ahogyan ez korábban is történt, a megfelelő címkeosztályba sorolást is az illetékes gyártó kezeli.
Az új EU-s gumiabroncscímke célja, hogy a fogyasztók üzemanyag-hatékonyabb abroncsokat választhassanak, valamint, hogy a féktávolságokkal kapcsolatban is információkhoz juthassanak. A végfelhasználók és a kereskedelmi üzemeltetők számára is jelentős megtakarításokat eredményezhet az üzemanyagköltségek és az alacsonyabb kibocsátás szempontjából az alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkező gumiabroncsok alkalmazása. A vizes körülmények közötti tapadásra vonatkozó egyértelmű információk nagyobb közlekedési biztonsághoz vezetnek, míg az útzajjal kapcsolatos tájékoztatás célja a közúti forgalomból eredő zajszennyezés csökkentése.
A Continental mint gumiabroncs-szakértő, a piacon lévő kereskedelmi partnereknek is rendszeresen segít abban, hogy betekintést kaphassanak a gumiabroncsok világába. Mivel a leginkább a prémium abroncsairól ismert német technológiai vállalat az információk mellett szakértelmét és tapasztalatait is megosztja, megbízható partnernek számít a piacon. Az új EU-s gumiabroncscímke bevezetésének alkalmából a vállalat egyebek mellett egy külön weboldalt is készített, amelyen minden további információ megtalálható.
Kapcsolódó cikkek
- Hamilton és Rosberg újra rajthoz áll, ezúttal a világ legextrémebb versenyén
- Még fenntarthatóbbá válnak az emissziómentes járművek
- A Continental három díjat is elhoz a 2021-es CES innovációs díjátadóról
- Új országkoordinátor a magyarországi Continental csoportnál
- Lewis Hamilton is csapatot indít a jövőre induló Extreme E versenysorozatban
- Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental
- A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t
- Új technológiával gyártott Continental abroncsok
- Díjazták a Continental budapesti gyárát az „Év Gyára” megmérettetésen
- Órák alatt fejleszt önvezető megoldásokat a Continental és az NVIDIA számítógép klasztere
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.