Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása, a Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Klubrádió Zrt.-t. Ezen kívül a testület e heti ülésén többek között huszonöt, rendszeresen jelentkező körzeti és helyi rádióműsornak ítélt meg több mint 74 millió forintos támogatást.
2021. január 19-én - a médiatörvény előírásának megfelelve - a Médiatanács felfüggesztette a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárását, miután közigazgatási per iránti keresetet nyújtottak be az alakilag érvénytelen ajánlatokat benyújtó LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. és a Közösségi Rádiózásért Egyesület. Tekintettel arra, hogy az érintettek időközben visszavonták kereseteiket, így a pályázati eljárás felfüggesztésének törvényi oka megszűnt, ezért a testület folytatja a Budapest 92,9 MHz frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárását. A tanács feldolgozta az eljárásban egyedüliként bennmaradt pályázó hiánypótlását, és pályázati nyilvántartásba vette a Klubrádió Zrt.-t. Az eljárás a beadott pályázat tartalmi vizsgálatával folytatódik.
A testület elutasította az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. és a Közösségi Rádiózásért Egyesület által benyújtott ideiglenes hatósági szerződéskötési kérelmeket.
Huszonöt rádiós műsor kap több mint 74 millió forintos támogatást
A testület kihirdette a helyi és körzeti rádióknak szóló hírműsorok, tematikus és szolgáltató magazinműsorok készítését támogató pályázata negyedik fordulójának nyerteseit: huszonöt pályázat összesen 74,39 millió forint támogatást kap. Hírműsorokat készíthet az elnyert összegből a szigetszentmiklósi Lakihegy Rádió, a debreceni FM90 Campus Rádió, az egri 100,7 – Best FM, a miskolci Csillagpont Rádió, a Bajai Rádió, az Érd FM101.3, a székesfehérvári, a szolnoki, a tatabányai és a békéscsabai Rádió1, valamint a budapesti Karc FM, a 90,9 Jazzy Rádió és a Klasszik Rádió 92.1. A szolgáltató magazinműsor kategóriában sikeresen pályázott: a kiskőrösi Rádió 97, a soproni és a szegedi Rádió1, az egri 100,7 – Best FM, a székesfehérvári Táska Rádió, a debreceni Európa Rádió, a békéscsabai Csaba Rádió, a szekszárdi Rádió Antritt, a Sárvár Rádió, a Rádió Szarvas és a fővárosi Sláger FM. A szombathelyi CREDO Rádió tematikus magazinműsor készítésére fordíthatja az elnyert összeget.
Vidéki rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések
Elfogadta és február 19-én teszi közzé honlapján a testület a Szolnok 97,1 MHz és a Veszprém 98,3 MHz helyi vételkörzetű frekvenciákra szóló pályázati felhívások tervezetét közösségi jelleggel. A tanács elvégezte a Pápa 95,7 MHz helyi vételkörzetű, illetve egy Székesfehérvár elvi telephelyű kisközösségi frekvencia használatára beadott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát, és mindkét esetben pályázati nyilvántartásba vette az egyedüli pályázókat: előbbinél a Pápai Platán Nonprofit Kft.-t, utóbbinál a Lánczos Kornél Gimnáziumot.
A Rádió Szarvas szolgáltatójára 20 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért kevesebb szöveget, hírt, közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, valamint több zenét és ismétlést sugárzott szerződéses vállalásaihoz képest, és a hatósági szerződéséhez képest nem csak saját készítésű műsorszámokat sugárzott. Figyelmeztette a tanács a Szolnok TV szolgáltatóját a jogszerű magatartásra, miután október végén az ÉPI-TECH magazin egyik adásában a műsort támogató, építőanyagokat forgalmazó cég termékeinek beszerzésére ösztönözte a nézőket, ez pedig jogszabályellenes.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
- Bíróságon támadták meg a Médiatanács Budapest 92,9 MHz-es frekvenciapályázatát
- Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
- Hamarosan lehet pályázni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára
- Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kreatív zsenik Győrből: Különdíj és közönségdíj az ArtHungry versenyen
A győri Széchenyi István Egyetem Művészeti Karának két tervezőgrafikus hallgatója kiemelkedő eredményt ért el az ArtHungry grafikai és designversenyen. Ratkovic Ljubica a „gi x er” nevű organikus betűtípusával különdíjat nyert, míg Ozvald Mária Trilogie d'Or című ékszerkollekciójával elnyerte a közönségdíjat.
Hozd ki a legtöbbet a tavaszból: Hasznos telefonos tanácsok
A tavasz a megújulás időszaka: hosszabb nappalok, friss energia és több lehetőség a szabadban való időtöltésre. Ahhoz, hogy telefonod lépést tartson veled, érdemes követned a HONOR hasznos tanácsait!
Médiafogyasztási trendek Magyarországon
Összességében alacsony a bizalom különböző médiaplatformok iránt, de Magyarországon továbbra is a televízió élvezi a legjobb megítélést. Ezzel szemben a legkevésbé hitelesnek a nyomtatott sajtót tartják. Ezt a következtetést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, a hazai médiatudatosságról és a médiába vetett bizalomról készített kutatásából nyerhetjük. A bizalom a legmagasabb a 18–29 évesek körében, míg az idősebb korosztályok egyre kritikusabban szemlélik a különböző médiumokat.
Az AI új világa: Influenszerek és a reklámipar forradalma
A mesterséges intelligencia robbanásszerűen tört be az élet minden területére, így a reklámiparba is, és mostanra már az influenszerek világát is átalakítja. Az AI alkalmazásával a kis- és középvállalkozások számára is lehetőség nyílik arra, hogy költséghatékony módon, élethű, meggyőző karaktereken keresztül juttassák el üzeneteiket a célcsoportjukhoz. Ez pedig komoly kihívást jelenthet a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezérek számára.
Új HR vezetőt kapott a Schneider Electric dunavecsei okosgyára
Kecskés Krisztinát a Schneider Electric dunavecsei okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS) HR vezetőjévé nevezték ki. Feladatai közé tartozik, hogy a folyamatosan fejlődő üzem számára megfelelő szakembereket találjon, támogassa a szervezet fejlődését, és javítson a HR folyamatok hatékonyságán. Emellett stratégiai célja, hogy elősegítse a Schneider Electric azon törekvését, hogy vonzó karrierlehetőségeket kínáljon a fiatal tehetségeknek, és biztosítson számukra szakmai fejlődési lehetőségeket a DSPS-nél vagy akár a vállalatcsoport más területein, legyen szó szakmai előrehaladásról vagy a legmodernebb technikai megoldásokkal rendelkező munkakörnyezetről.