A járvány utáni világban kéz a kézben jár a környezetvédelem és a költséghatékonyság
Hosszú élettartam, energiahatékonyság és hulladékcsökkentés – ezek a munkavállalók és munkáltatók számára a legfontosabb tényezők a távmunkában használt irodai eszközök esetében, állapította meg egy, a világ 26 országában végzett felmérés. Az Epson több mint négyezer résztvevő körében végzett kutatásából az is kiderül, hogy miközben a megkérdezett cégvezetők a kontinens nyugati felén már a legfontosabb üzleti prioritások közé sorolják a környezeti és társadalmi szempontokat, ezek Kelet-Közép-Európában a pénzügyi, HR és üzleti kihívások által uralt fontossági sorrend végén kapnak csak helyet.
Az Epson tavalyi felmérésében a megkérdezett munkáltatók és munkavállalók 75 százaléka vélte úgy, hogy a pandémia utáni világban a korábbiaknál nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a társadalmi és környezeti kérdésekre, valamint fogalmazott meg hiányérzetet azzal összefüggésben, mennyire tartalmazzák ezeket a szempontokat a munkába való visszatérésre alkotott tervek. A fenntarthatósági szempontok egyenesen a legégetőbb üzleti kérdések között jelentek meg többek között Németországban, Franciaországban, Olaszországban vagy Hollandiában: ezekben az országokban minden harmadik megkérdezett úgy véli, hogy a környezeti és társadalmi hatásokat érintő vállalati célok elérése kiemelt fontossággal bír a szervezet jövőjének biztosítása szempontjából. Ezeket az országokat követi a közel-keleti régió és Törökország is, míg Magyarországon csupán minden ötödik megkérdezett szerint kiemelten fontos a fenntarthatóság. Eltérés mutatkozik az egyes generációk között is: az összes megkérdezett közül az 1997 után született Z generációsok számára a legfontosabb a fenntarthatóság, őket követi az 1981 és 1996 között világra jött Y generáció, a legkevésbé pedig az X generáció tartja fontosnak a fenntarthatósági kritériumok érvényesülését.
„Ha van valami pozitív hozadéka a világjárványnak, akkor az valószínűleg a zöld szempontok felerősödése, még ha eltérés is mutatkozik az egyes régiók között” – véli Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője. A szakember szerint a távmunka széles körűvé válása rávilágított arra, milyen erőfeszítéseket tehet a társadalom az éghajlatváltozás hatásainak mérséklése, vagy akár a folyamat potenciális visszafordítása érdekében. „Az üzleti szereplőknek fel kell készülniük a fenntarthatósági forradalom következő hullámára, ellenkező esetben aligha tudják tartani a lépést alkalmazottjaik és ügyfeleik elvárásaival” – szögezi le Fábián Miklós.
A felmérés egyértelműen alátámasztja, hogy a válaszadók 71 százaléka kiemelt fontosságúnak ítéli a környezet iránti felelősséget, akár munkáról, akár magánéletről van szó. További 78 százalékuknak az az álláspontja, hogy a környezeti és társadalmi szempontok érvényesítésére irányuló, határozott elkötelezettség éppúgy befolyásolja a márka megítélését, mint az iránta tanúsított hűséget vagy magát az üzleti teljesítményt. A kutatásból kiviláglik, hogy a fogyasztók előnyben részesítik azokat a vállalatokat, amelyek tevékenységében hangsúlyos az egészség- és a környezetvédelem.
A megkérdezettek többsége, 65 százaléka szerint azonban ezek a kérdések csak akkor válnak igazán fontosabbá, amikor üzleti szempontokká érnek – ez pedig az a fordulópont, amelytől kezdve a fenntarthatóságra jól felfogott üzleti érdekként tekintenek a piaci szereplők. Ezzel egybecseng a felmérésben résztvevő vállalati döntéshozók véleménye, akik egyetértenek abban, hogy a környezeti és társadalmi hatások nem kerülhetők meg az üzleti tevékenységekben. Mi több, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és a skandináv államokban a megkérdezett cégvezetők 30 százaléka már a három legfontosabb üzleti prioritás közé sorolja ezeket a tényezőket. Más a helyzet Kelet-Közép-Európában, ahol ezek a faktorok a dobogóra sem fértek fel: nálunk a pénzügyi stabilitás és a munkahelyek/fizetések megőrzése vezeti a rangsort. Az általánosan érvényes fenntarthatóság alapú gondolkodás a kutatással elért informatikai döntéshozók esetében csúcsosodott ki: körükben 79 százalék azok aránya, akik szerint a környezeti és társadalmi faktorok jelentősége tovább erősödik a jövőben.
Az Epson felméréséből az is kiderül, hogy öt megkérdezettből három van azon az állásponton, hogy a megosztott munkahelyi eszközök – köztük a nyomtatók – használatában követni kell a pandémia miatt megváltozott körülményeket, ami az egészség- és a környezetvédelmi szempontokra egyaránt kiterjed. „A lézernyomtatók felváltása a tintasugaras technológiát alkalmazó perifériákkal az egyik legegyszerűbb és leggyorsabb módja az energiafogyasztás csökkentésének” – mondja Fábián Miklós, hozzátéve: már most minden harmadik újonnan értékesített üzleti nyomtató tintasugaras technológiával működik, ami azt vetíti előre, hogy néhány éven belül már nem a lézernyomtatók lesznek az alapértelmezettek az üzleti világban. Az Epson Business Ink Jet (BIJ) család tagjai például hőmentes technológiával üzemelnek. Ezáltal akár 95 százalékkal kevesebb energiát igényelnek, mint a lézeres megoldások, ami az emissziós és a költségparamétereket tekintve egyaránt hatalmas tételnek számít. A költséghatékonyságot javítja, a várakozási időt pedig mérsékli, hogy ezeknek az eszközöknek nem kell bemelegedniük, hanem azonnal készek a működésre, ráadásul a tintapatronok cseréje is csupán másodperceket vesz igénybe.
Erre ráadásul csak ritkán kerül sor, mivel a kifejezetten üzleti célú felhasználásra fejlesztett eszközök nagykapacitású tartályokkal vannak felszerelve, ahogyan papíradagolóikat is felfokozott igénybevételre tervezték. Ezáltal, továbbá mechanikai egyszerűségük miatt nagyon ritkán igényelnek felhasználói beavatkozást. Az Epson Remote Services segítségével a BIJ nyomtatók szakavatott kezelése és karbantartása akár távolról is megoldható, ezzel is mérsékelve a helyszíni látogatásokból adódó fizikai kontaktusok számát. A járványbiztosság tovább fokozható, ha a nyomtatási feladatokat több, az egyes munkahelyi csoportok közelébe telepített berendezés végzi el. Ezek révén nem csupán a várakozási idő lehet kevesebb amiatt, hogy egy nyomtatónál egyszerre kevesebb nyomtatási feladat jelentkezik, hanem az is elkerülhető, hogy a kollégák fölöslegesen érintsék meg mások nyomatait.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyméretű képek nyomtatása kiváló minőségben
- Olcsóbb, átláthatóbb nyomtatóüzemeltetés vállalatok számára
- Kreatív alkalmazások, széles választék
- Rangos díjat kapott az Epson két nyomtatója
- Az új Epson SureColor nyomtatók kivételes minőséget és sokoldalúságot biztosítanak
- Nagy sebességű fekete-fehér multifunkciós nyomtató az Epsontól
- Költséghatékony és problémamentes kezelést biztosító Epson nyomtatók
- Autista gyermekek fejlesztését támogatta az Epson karácsonykor
- Az Epson a fenntarthatósági munkájáért az EcoVadis arany fokozatát kapta
- Epson Roadshow és új termékek bemutatója
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.