Folyamatos technológiai fejlesztésekkel segítik az automatizációt a PS-nél
A nagyvállalati könyvelés és bérszámfejtés meglehetősen kapacitásigényes feladat. A dokumentumok pontos adminisztrációja, digitalizálása és feldolgozása olyan terület, amely jelentős emberi erőforrást igényel, ráadásul monoton feladat. A PS évek óta dolgozik azon, hogy pontos és megbízható digitális megoldással könnyítse meg kollégái munkáját, akik az így felszabaduló erőforrásokat szakmai gondolkodást igénylő feladatokra fordíthatják.
Sólyom Attila, a PS Folyamatoptimalizációs szakértője elmondta, hogy a vállalat napi munkafolyamatainak megkönnyítésére szakmájának élvonalába tartozó megoldásként éles üzemben is bevezette a PS OCR-t. Az új eszköz egyrészt támogatja az automatikus karakterfelismerést (OCR), képes a dokumentumok automatikus felismerésére és osztályozására, valamint fel is képes dolgozni őket. „A PS OCR jelentősen megkönnyíti a munkánkat, mivel szabadon paraméterezhető, tanítható és integrálható más rendszerekkel és adatbázisokkal. A PS OCR-t kezelő kollégának mindössze annyi a dolga, hogy mintadokumentumok segítségével betanítja a szoftvert bizonyos típusú szövegformák és kulcsszavak felismerésére és kezelésére. Ezt követően már minden automatikusan történik. Úgy vélem, hogy a jövőben az ilyen rendszerek jelentős hatékonyságnövekedést hoznak majd a vezető piaci szereplők életében” – mondta el Sólyom Attila.
Az új megoldás előnyei közé tartozik a kényelem és a hatékonyság mellett a hibás rögzítések előfordulásának csökkenése. „Természetesen a rendszer jelenleg még folyamatos emberi felügyelet mellett működik, de a 2 éves fejlesztési-, tanítási- és integrációs fázis már véget ért, használata már élesben zajlik több nagy tranzakciószámú ügyfél esetében, és nagyon jók az eddigi tapasztalataink.”
A rendszert egy szakértői csapat felügyeli, ahol központosítva történik az adatok kinyerése és begyűjtése. „A PS OCR önmagában nem nyújtana jelentős segítséget egy tapasztalt adatrögzítőhöz képest, azonban mivel sikerrel integráltuk a különböző rendszereinkhez és adatbázisainkhoz, jelentős hatékonyságnövekedést várunk tőle a következő években” – tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- Így működik egy cobot a bútorgyárban
- Az ABB új generációs kobotokat dob piacra
- Öt AMR-alkalmazás a belső szállítás optimalizálására
- Az ABB bemutatja „A robot podcast” sorozatát
- Ilyen hatással van a robotika az iparágakra világszerte
- A Teradyne bejelentette a Universal Robots új elnökét
- Belső logisztika mobil robotokkal
- Alkalmazkodás, üzleti folytonosság és kobotok: összeszerelés
- Az ellátási lánc jövője: cobotok, drónok és mesterséges intelligenciás kamerák
- Növénytermesztési eljárást automatizálnak a SZTAKI kutatói
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.