Mit hozott egy év vírushelyzet a vállalkozások működésében?
A hazai vállalkozások egy éve szembesültek azzal, hogy eddigi offline folyamataikat egyik napról a másikra digitális eszközökkel kell megreformálniuk. A Telenor jelentős tapasztalattal indult ezen a téren, de a sikeres működés fenntartásához így is számos új online megoldás bevezetésére, közös gondolkodásra és a vállalkozások hatékony támogatására volt szükség. Digitális szerződés, több mobilnet és kollaborációs eszközök – ezek szerepelnek a digitális átállás toplistáján.
A digitalizáció minden iparágat és a legtöbb üzleti folyamatot eléri, és képes hatékonyabbá tenni azt. Kérdés, hogy ez mikor és milyen formában – a jelenlegi technológiákra alapozva vagy az új, ma még kísérleti megoldások érkezésével – történik meg. Egy éve jelentették be Magyarországon a koronavírus megfékezését célzó kijárási korlátozásokat, aminek hatására minden cégnek reagálnia kellett a működést jelentősen befolyásoló váratlan helyzetre.
A Telenor hálózatán tapasztalható, 30% fölötti mobilinternet forgalomnövekedés mellett a vállalati ügyfeleket kiszolgáló terület az otthoni munkavégzéshez fontos asztali mobilnet és az online kollaborációs eszközök iránti igényben is jelentős növekedést tapasztalt, valamint diadalútjára indult az elektronikus szerződés és aláírás. Az elektronikus szerződés COVID-biztos, gyors és hatékony, költségkímélő, környezetbarát, kiválóan kereshető és rendszerezhető dokumentációt tesz lehetővé. A megoldás nem új – több mint húsz éve elérhető –, ám egy világjárványra volt szükség, hogy a vállalkozások működésében valódi, napi gyakorlattá váljon. A koronavírus elmúlt évében a Telenor üzleti ügyfeleivel digitális szerződésre állt át, mára a szerződések több mint 80%-át így írják alá, már csak egyedi kérésre alkalmaznak papíralapú szerződést. Ennek köszönhetően a vírusbiztonság és az üzleti hatékonyság mellett a szolgáltató partnereivel közösen összesen több mint öt tonna – egy kisebb erdőnyi – papír felhasználását spórolta meg.
A digitális szerződés hivatalos használatát több mint húsz éve engedélyezte a magyar törvényhozás a hazai vállalkozások számára, és ezalatt a technológiában legfőképpen csak kényelmi-funkcionális fejlesztések történtek. A valódi áttörést a koronavírushoz kapcsolható 2020-as kijárási korlátozások bevezetése jelentette. A Telenor is ekkor döntött arról, hogy partnereivel ilyen módon jegyzi a hivatalos dokumentumokat.
„A digitális átalakulás előnyeit első kézből látjuk, és üzleti ügyfeleinknél is szorgalmazzuk, hogy használják ki a számukra különösebb befektetés nélkül elérhető előnyöket. A digitális szerződéskötést kollégáink és partnereink védelmében tettük általánossá az ügyintézésben, és biztos, hogy ez a megoldás velünk marad a COVID utáni időkben is.” – mondta Fülöp Gábor, a Telenor Magyarország üzleti értékesítési és marketing igazgatója.
A toplistán még: azonnal igénybe vehető mobilnet-szolgáltatások és online kollaboráció
A koronavírus okozta munkakultúra-változás hatására az elmúlt évben – különösen a kezdeti időszakban – megnövekedett a forgalom a mobilinternet-hálózaton, a cégek és vállalkozások részéről a korábbinál nagyobb érdeklődés jelentkezett az otthoni szélessávú mobilinternet-hozzáférés iránt (mobil-wifi megoldások), és a körülmények elősegítették az online kollaborációs eszközök – mint a Microsoft O365 – korábbinál jóval dinamikusabb terjedését is.
„Az első jelentős korlátozások bevezetésekor sejteni lehetett, hogy a cégeknél megjelenő új online megoldások hosszú távon is velük maradnak. Tapasztaltuk, hogy a digitálisan felkészültebb vállalkozások hatékonyabban tudtak reagálni a válság hatásaira. A most életbelépett korlátozások idején a digitális munkakultúrát a tavalyinál már jóval több vállalkozás képes rutinszerűen alkalmazni, ami nem csak a túlélésben, de a normalizálódó helyzetre való visszatérésben is a segítségükre lesz.” – tette hozzá Fülöp Gábor.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes segélyvonal egészségügyi dolgozóknak
- Így választunk mobiltarifát
- Sikeresen licitált frekvenciasávokra a Telekom
- Az NMHH aukcióján jutott újabb frekvenciákhoz a Telenor
- A Vodafone 49,1 milliárd forintért vásárolt frekvenciákat
- Három szolgáltató 150,2 milliárd forintért licitált mobilfrekvenciákra
- Karácsonyra még elérhető a Telenor 100GB-os kedvezményes adatjegye
- Kedvezményekkel indul az ősz a Telenornál
- 50%-os havidíjkedvezménnyel segíti a vállalkozások újraindulását a Telenor
- Új mobilinternet-ajánlat a Telenortól otthonra vagy a nyaralóba
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.