A SodaStream újrahasznosított műanyagból készülő szódagépeket fejleszt
A SodaStream hétfőn elindította idei Föld Napja kampányát, amely a „Ne csak megossz, cselekedj” mottóval szólítja meg az embereket. A világ legnagyobb szódagépgyártója humoros és szórakoztató módon arra kívánja felhívni a földlakók figyelmét, hogy ne elégedjenek meg azokkal a lehetőségekkel, amit a közösségi oldalak kínálnak, hanem a való életben is tegyenek lépéseket egy-egy jó ügy, például a Föld védelme érdekében. A SodaStream kampányához Randi Zuckerberg is csatlakozott, aki az ezzel kapcsolatos videóban is feltűnik.
„Túlzás nélkül állítható, hogy bár sokan tartják fontosnak a környezetvédelmet, fontos, hogy ez valódi tettekben is megnyilvánuljon, mert csak így érhetünk el igazi változásokat a globális hulladékcsökkentés terén” – hívta fel a figyelmet Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere. A SodaStream készülékekhez használt többszörhasználatos szénsavasító palackok kiváló alternatívát jelentenek a PET-palackok kiváltására. A vállalat úgy számol, hogy 2025-re 78 milliárd eldobható műanyagpalacktól óvható meg ily módon a Föld, ami 11 milliárddal több a SodaStream által bejelentett tavalyi célkitűzésnél.
Az április 22-i Föld napja a SodaStream számára rendkívül fontos nap, ezért a vállalat újabb környezetvédelmi vállalásokat tett. Ezek a következők:
• A vállalat év végtől kezdve a műanyagpalackos szörpjeit fémdobozosra cseréli, ezzel további 200 millió műanyagpalacktól kíméli meg a bolygót. Az új kiszerelésű szörpök legkorábban 2022 második felében jelenhetnek meg Magyarországon
• A SodaStream hozzáfogott az újrahasznosított, illetve növényi alapú műanyagból készülő szódagépek fejlesztéséhez, annak érdekében, hogy zöldebbé tegye a teljes kínálatát.
• A SodaStream 10%-kal csökkenti gyárainak energiafelhasználását a napenergia segítségével 2022-ig, amit ötszörös növekedést jelent a 2020-as energiacsökkentéshez képest.
• A vállalat létesítményeinek működéséhez szükséges energiát 2030-ra teljes egészében megújuló energiaforrásokból kívánja fedezni a PepsiCo leányvállalataként, ezzel hozzájárulva az anyavállalat a károsanyag-kibocsátási célkitűzéseinek teljesítéséhez. A PepsiCo vállalta, hogy 2040-re – tehát a Párizsi Klímaegyezményben foglalt határidőnél 10 évvel előbb – teljesen klímasemlegessé teszi önmagát
• A SodaStream a Föld Napja kapcsán minden dolgozóját arra buzdítja, hogy valósítson meg hulladékgyűjtéseket lokális szinten, figyelembe véve az adott országban érvényes koronavírus járványra vonatkozó korlátozásokat
• A SodaStream elindítja új, magyar nyelven is elérhető weboldalát, amelyben különféle tippeket és tanácsokat oszt meg a felhasználókkal az ökológiai lábnyom csökkentésére.
„A SodaStream teljesítményét mások is elismerik, ugyanis a Spirit és Crystal típusú gépeink megkapták a Carbon Trust tanúsítványt, ami jól tükrözi, hogy termékeink élenjárnak a fenntarthatóságban, illetve azt, hogy készülékeinkkel hosszútávon csökkenthető a háztartások ökológiai lábnyoma” – hívta fel a figyelmet a SodaStream termékmenedzsere.
Kapcsolódó cikkek
- Döntések születtek a Magyar Telekom Éves Rendes Közgyűlésén
- A Gartner hetedik alkalommal nevezte meg a Vodafone-t piacvezető IoT szolgáltatóként
- A PlanRadar felpörgetné a magyar építőipar digitalizációját
- Elindult a Zen.com fizetési szolgáltató e-kereskedelmi blogja
- Magyarország egyik legnagyobb játékkereskedője csatlakozott az eMAG Marketplace-hez
- Kilencvenéves fennállását ünnepli a Raben Európában
- Normál nyitvatartással és szolgáltatásokkal, biztonsági létszámkorlátozással nyitottak a Vodafone üzletei
- 100%-ban megújuló energiaforrásokat használ európai telephelyein a Bridgestone
- Jelentős értékű állami keretmegállapodás nyertese a Delta
- Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei